OfficeGrip_logo

Yammer voegt mobile application management mogelijkheden toe via Intune

Het komt steeds vaker voor dat mensen voor hun werkgerelateerde zaken apps gebruiken op hun persoonlijke mobiele telefoon. Dit is al helemaal het geval bij ‘bureauloze’ werkers; medewerkers die het grootste gedeelte van hun dag doorbrengen ver van hun bureau vandaan. Denk hierbij bijvoorbeeld aan industrieën zoals retail, fabricage, gezondheidszorg, vliegtuigmaatschappijen en consultancy. In het geval van Yammer gebruikers kan een werknemer de mobiele app van Yammer gebruiken om een klant te helpen en feedback te delen met collega’s. In andere scenario’s kunnen medewerkers mogelijk gebruik maken van Yammer wanneer ze onderweg zijn of op een andere locatie. 

Deze trend van het gebruik van persoonlijke mobiele apparaten voor werkgerelateerde zaken zorgt voor een uitdaging voor IT afdelingen die de veiligheid van bedrijfsdata willen verzekeren, zeker voor degenen die zich zorgen maken over onbedoelde datalekken.

Sinds vorige week is er een update voor de Yammer apps voor iOS en Android waardoor de IT administrators hun bedrijfsdata kunnen beschermen via mobile application management (MAM) mogelijkheden in Microsoft Intune. Door het gebruik van Intune kunnen organisaties hun werknemers toegang verschaffen tot bedrijfs applicaties, -data en -middelen op hun persoonlijke mobiele apparaten en tegelijkertijd hun bedrijfsdata beveiligen met een grote set van mobile device management, mobile application management en PC management functionaliteiten aangestuurd vanuit de cloud,

Administrators kunnen nu verschillende beleidsmaatregelen toepassen op de Yammer apps. Onder deze maatregelen vallen het nodig hebben van een PIN of zakelijke credentials om toegang te krijgen tot de apps, het limiteren van het delen van data tussen de apps en het op afstand wissen van data van de apps.

Yammer adds Mobile Application Management capabilities 3

Al deze beleidsmaatregelen zijn klaar voor gebruik op zowel mobile device management (MDM) geregistreerde apparaten en op onbeheerde apparaten via Intune’s MAM zonder inschrijvings mogelijkheden.
MAM zonder inschrijving is een geweldige optie voor BYOD (Bring Your Own Device) scenarios wanneer je bedrijfsdata veilig wilt houden zonder het managen van een gebruiker zijn apparaat.
Om MAM functionaliteiten te handhaven moeten gebruikers worden geverifieerd door Azure Active Directory (Azure AD) accounts via Office 365 sign-in.

Deel dit artikel

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Inschrijven voor de nieuwsbrief

Het laatste Microsoft 365 nieuws in jouw mailbox? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief!