Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij

 

De uitdaging

De Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij was op zoek naar een platform om informatie centraal ter beschikking te stellen aan haar vaste medewerkers in IJmuiden én aan de medewerkers op zee. De medewerkers op zee dienden informatie die up to date was zoals instructies voor specifieke behandelingen van patiënten en bijsluiters van specifieke medicijnen ter beschikking te hebben. Aangezien er op zee zelden een internetverbinding ter beschikking is diende het platform zowel online als offline benaderbaar te zijn. Daarnaast was er de wens om een eenvoudig te beheren platform te hebben die gemakkelijk zelf uitgebouwd kon worden.

De oplossing

De Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij heeft samen met OfficeGrip gekozen om SharePoint in te zetten als platform. Doordat SharePoint met behulp van de synchronisatie tool ook offline te benaderen is, bleek SharePoint al bijna direct de ideale oplossing voor de medewerkers op zee. Zij zijn hierdoor in staat om zonder internetverbinding toch de benodigde documentatie te raadplegen.

Om aan de wens van de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij tegemoet te komen om een platform neer te zetten wat eenvoudig te beheren was én gemakkelijk zelf uitgebouwd kon worden, is er gekozen om de basis van SharePoint door OfficeGrip in te laten richten. Vervolgens heeft OfficeGrip door middel van enkele sessies op locatie de tools geboden aan KNRM om SharePoint volledig zelf in beheer te nemen én uit te bouwen waar gewenst. De KNRM heeft OfficeGrip stand-by staan voor eventuele support met betrekking tot SharePoint.