Roosenboom Transport

De uitdaging

De bedrijfsvoering van Roosenboom Transport & Expeditie is voor een groot deel afhankelijk van telefonie. Het telefonische contact met haar klanten, leveranciers en chauffeurs is van groot belang, en gaat de gehele dag door.

In 2014 bevond Roosenboom zich in de situatie dat de huidige telefooncentrale aan vervanging toe was. De snel groeiende organisatie had behoefte aan een schaalbare telefonieoplossing volgens de nieuwste technologieën, waarbij de medewerkers ongeacht locatie altijd bereikbaar moesten kunnen zijn.

Al snel bleek een VoIP centrale hiervoor de oplossing, en werd OfficeGrip ingeschakeld om deze VoIP centrale te implementeren binnen Roosenboom Transport & Expeditie.

De oplossing

Om aan de wens wat betreft een schaalbare telefonieoplossing volgens de nieuwste technologieën van Roosenboom Transport & Expeditie te voldoen heeft OfficeGrip gekozen voor een combinatie van Microsoft Lync en Microsoft Exchange. Deze oplossing zorgt ervoor dat alle communicatiekanalen, te weten telefonie, email en fax, schaalbaar zijn en altijd gebruik maken van de nieuwste technologieën.

Met Microsoft Lync wordt er gebruikt gemaakt van een VoIP telefonie oplossing waarbij alle medewerkers zowel op de werkplek bereikbaar zijn als ook mobiel bereikbaar zijn via de Microsoft Lync applicatie. Met de inzet van Microsoft Exchange hebben de medewerkers van Roosenboom een platform ter beschikking voor email, agenda, contactpersonen, fax en voicemail.

Door de naadloze integratie tussen Microsoft Lync en Microsoft Exchange beschikt Roosenboom Transport & Expeditie over een communicatieplatform welke schaalbaar is en zich mee ontwikkelt met de organisatie.