Met een moderne werkplek wordt het mogelijk om vanaf elke locatie te werken.
Bescherm je medewerkers en gegevens tegen cyberbedreigingen.
Verhoog de productiviteit binnen je organisatie
Digitale transformatie met de eindgebruiker als middelpunt
De beste Office-apps voor uw organisatie
Het samenwerkings- platform voor uw team
Het mobiele, intelligente intranet
De bekende Office suite van Microsoft
Vergroot creativiteit en productiviteit met je dagelijkse AI-companion
Microsoft gecertificeerde technici lossen uw problemen op.
Strategisch advies op maat voor uw organisatie
De gemiddelde werknemer besteedt meer dan een uur per dag aan het zoeken of recreëren van informatie die al in zijn of haar organisatie aanwezig is. Om dit probleem op te lossen heeft Microsoft Viva Topics geïntroduceerd. Dit is een add-on voor Microsoft 365-abonnementen om een belangrijk zakelijk probleem aan te pakken door gebruikers informatie te verstrekken wanneer ze die nodig hebben.
Viva Topics is onderdeel van Microsoft Viva, een Employee Experience Platform (EXP)-tool die helpt bij het verenigen en beheren van alle aspecten van de werknemerservaring op één plek – voor onboarding, ontwikkeling van vaardigheden en kennisdeling.
Viva Topics maakt gebruik van geavanceerde AI- en onderwerptechnologie die uw medewerkers helpen om te leren, kennis te vinden, betrokken te zijn en te werken aan hun welzijn en het succes van de organisatie.
Viva Topics maakt gebruik van Microsoft AI-technologie, Microsoft 365, Microsoft Graph, Search en andere componenten en services om kennis naar uw gebruikers in Microsoft 365 te brengen. Dit begint bij moderne SharePoint-pagina’s en Microsoft Search. Viva Topics kan collectieve kennis benutten en uw medewerkers in staat stellen sneller te leren, bij te scholen en te innoveren door middel van crowdsourcing van inhoud.
Viva Topics ontdekt inhoud via Microsoft Graph, een database in Microsoft 365. Microsoft Graph verbindt onderwerpen, inhoud en mensen in Microsoft 365-apps. Vervolgens organiseert Viva Topics inhoud in onderwerpen, om samenvattingen te maken en deze te verbinden met mensen die gerelateerd zijn aan de onderwerpen.
Wanneer inhoud wordt gemaakt of gedeeld in Microsoft 365-apps, legt de Graph-database deze activiteiten vast als zogenaamde hints of signalen. AI en machine learning indexeren deze signalen om toekomstige onderwerpen te voorspellen die uw werknemers waarschijnlijk willen zien. Terwijl mensen in uw organisatie de voorgestelde onderwerpen in Microsoft 365 gebruiken of negeren, bepaalt Viva Topics welke inhoud het meest relevant is voor elk van uw eindgebruikers.
AI werkt samen met Viva Topics Microsoft 365 en Microsoft Search om als Wiki voor werknemers te dienen en definities voor concepten te geven wanneer ze eroverheen hoveren met hun muis. Viva Topics helpt een belangrijk zakelijk probleem aan te pakken door gebruikers informatie te verstrekken wanneer ze die nodig hebben.
Viva Topics is bijvoorbeeld effectief voor de onboarding en training van medewerkers. Nieuwe medewerkers moeten snel veel informatie leren en kunnen bij het lezen van bedrijfsinformatie termen tegenkomen waar ze niets vanaf weten.
De nieuwe werknemer moet hierdoor mogelijk stoppen met hetgeen hij aan het doen is en kostbare tijd besteden aan het zoeken naar informatie over wat de term inhoudt, wie in de organisatie een deskundige op dit gebied is, en moet zelfs mogelijk sites en documenten bezoeken die verband houden met de term.
De AI in Viva Topics kan na de eerste installatie twee weken of langer er over doen om onderwerpen te indexeren en weer te geven in heel Microsoft 365. Viva Topics omvat themakaarten, onderwerppagina’s en themacentra-functies:
Viva Topics maakt Microsoft Search effectiever met behulp van Microsoft Graph. Microsoft Search is een veilige, eenvoudig te beheren zoek-functionaliteit voor bedrijven die overal in Microsoft 365 werkt om relevantere zoekresultaten te leveren en de productiviteit te verhogen.
Wanneer uw zoekopdracht betrekking heeft op een onderwerp, ziet u de onderwerpkaart terug als het primaire antwoord. Viva Topics brengt mensen in contact met aanbevolen experts. Expertise wordt toegevoegd aan gebruikersprofielen en uitgebreid tot personenkaarten in heel Microsoft 365 – een andere manier waarop kennis u kan vinden terwijl u werkt.
Viva Topics-gebruikers kunnen onderwerpen vinden via onderwerpmarkeringen op hun SharePoint-sites en Microsoft Search.
Wanneer u naar een specifiek onderwerp zoekt in Microsoft Search en een onderwerp bestaat en wordt gevonden, wordt het resultaat weergegeven in de indeling Antwoordsuggestie:
Viva Topics vereist Modern SharePoint om te kunnen profiteren van de functies van Viva Topics. Viva Topics ontdekt bestanden en pagina’s die zijn opgeslagen op moderne of klassieke sites. Hoogtepunten van onderwerpen worden echter alleen weergegeven op moderne SharePoint-pagina’s of wanneer een klassieke site moderne pagina’s heeft toegevoegd aan de hoogtepunten van onderwerpen.
Een medewerker leest bijvoorbeeld een nieuwsbericht in Modern SharePoint en komt onbekende terminologie tegen. Terwijl ze aan het lezen zijn, zien ze de hoogtepunten van het onderwerp die aanvullende inzichten verschaffen over de inhoud en kunnen ze eventuele experts over het onderwerp in de organisatie identificeren. Door inhoud gemakkelijk en direct beschikbaar te maken bij het consumeren van inhoud, kan de betrokkenheid van medewerkers worden onthuld met likes en opmerkingen onderaan het nieuwe bericht.
Als u de expert bent op het gebied van hoogtepunten, kunt u bijdragen aan Viva Topics-inhoud in Modern SharePoint, een manier om waarde in de organisatie aan te tonen. Als uw organisatie besluit om alle gebruikers toe te staan bijdragers te zijn, zal dit hen helpen zich sterker te voelen; ze kunnen bijdragen en hun kennis schrijven om de meeste waarde te krijgen. U kunt bepaalde onderwerpen voor bepaalde groepen nog steeds beperken, zelfs als de instellingen voor iedereen in een organisatie zijn ingeschakeld.
Het Topic Center is een SharePoint-site waar gebruikers een persoonlijk overzicht hebben van relevante kennis in uw organisatie en de Knowledge Manager onderwerpen kan beheren. Onderwerppagina’s worden hier gehost.
U moet een globale beheerder, SharePoint-beheerder of Knowledge-beheerder zijn om deze taken uit te voeren:
De geactiveerde pagina van Viva Topics wordt weergegeven, waarmee wordt bevestigd dat het systeem nu begint met het analyseren van uw geselecteerde sites op onderwerpen en het maken van de site voor het onderwerpcentrum. Selecteer Gereed.
U keert terug naar uw pagina ‘Connect people to knowledge’. Op deze pagina kunt u Beheren selecteren om wijzigingen aan te brengen in uw configuratie-instellingen.
De eerste keer dat het zoeken naar onderwerpen is ingeschakeld, kan het twee weken of langer duren voordat alle voorgestelde onderwerpen worden weergegeven in de weergave Onderwerpen beheren. Het ontdekken van onderwerpen gaat door als nieuwe inhoud of updates van inhoud worden gemaakt. Het is normaal dat er schommelingen zijn in het aantal voorgestelde onderwerpen in uw organisatie, aangezien Viva Topics nieuwe informatie evalueert.
Contact
Supportdesk
Bezoekadressen
Het laatste Microsoft 365 nieuws in jouw mailbox? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief!