OfficeGrip_logo

Hoe deel je een lokaal OneNote-notitieblok op OneDrive

Een gedeeld notitieblok wordt gewoonlijk bij aanmaak op OneDrive geplaatst. Ook kunt u een notitieblok op OneDrive delen, nadat u het op de computer heeft gemaakt.

Ga als volgt te werk:

  1. Open in OneNote het notitieblok dat u op OneDrive wilt delen.
  2. Klik op Bestand > Delen.

    Een bestand delen, zodat u dit kunt openen op andere apparaten

  3. Selecteer een locatie voor het notitieblok of klik op Locatie toevoegen en meld u aan bij uw OneDrive-account. Als u nog geen OneDrive-account hebt, kunt u zich gratis registreren.
  4. Als de gewenste locatie in de lijst wordt weergegeven, klikt u hierop om de locatie te selecteren.
  5. Voer een naam in voor uw notitieblok (als u wilt, kunt u dezelfde naam kiezen die het al heeft), en klik vervolgens op Notitieblok verplaatsen.

Het notitieblok wordt van uw computer naar OneDrive verplaatst. Dit wordt bevestigd dor het bericht: “Uw notitieblok wordt nu met de nieuwe locatie gesynchroniseerd.”

TIP    U nodigt anderen voor uw gedeelde notitieblok uit door op Mensen uitnodigen te klikken. U kunt vervolgens de personen selecteren aan wie u een e-mailbericht met een koppeling naar het gedeelde notitieblok wilt sturen. Afhankelijk van welke machtigingen u voor deze personen hebt ingesteld op OneDrive, kunnen ze de notities er bekijken of bewerken.

Deel dit artikel

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Inschrijven voor de nieuwsbrief

Het laatste Microsoft 365 nieuws in jouw mailbox? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief!