Blog

Het laatste nieuws van OfficeGrip

word-tabel-excel-kopieren

Hoe kopieer je een word-tabel in Excel

Als u gegevens vanuit een Word-tabel in Excel wilt kopiëren, kunt u die gegevens rechtstreeks vanuit Word kopiëren. U hoeft niet alles opnieuw te typen. Als u gegevens uit een Word-tabel in een Excel-werkblad kopieert, worden de gegevens uit alle cellen van de Word-tabel in afzonderlijke cellen van het werkblad geplakt.

Belangrijk: Nadat de gegevens zijn geplakt, moet u mogelijk opschonen, zodat u gebruik kunt maken van de rekenfuncties van Excel. Er kunnen bijvoorbeeld ongewenste spaties in de cellen aanwezig zijn, er kunnen getallen als tekst zijn geplakt in plaats van als numerieke waarden, of datums worden onjuist weergegeven.

  1. Selecteer in een Word-document de rijen en kolommen van de tabel die u in een Excel-werkblad wilt kopiëren.
  2. Druk op Ctrl+C om de selectie te kopiëren.
  3. Selecteer de linkerbovenhoek van het Excel-werkbladgebied waar u de Word-tabel wilt plakken.

    Opmerking: Zorg ervoor dat het plakgebied leeg is voor u er de gegevens plakt. Gegevens in Word-tabellen vervangen namelijk bestaande gegevens in cellen in het plakgebied van het werkblad. Controleer zo nodig eerst afmetingen van de tabel in Word.

  4. Druk op Ctrl+V.
  5. Klik eventueel op Plakopties Bijschrift 4 naast de gegevens die u hebt geplakt om de opmaak aan te passen en ga als volgt te werk:
    • Als u de opmaak wilt gebruiken die op de werkbladcellen wordt toegepast, klikt u op Aanpassen aan opmaak van bestemming.
    • Als u de opmaak van de Word-tabel wilt gebruiken, klikt u op Opmaak van bron behouden.

Opmerking: De inhoud van de cellen in de Word-tabel wordt in afzonderlijke cellen in Excel geplakt. Nadat u de gegevens hebt geplakt, kunt u de gegevens met behulp van de opdrachtTekst naar kolommen verdelen over andere cellen in een kolom (bijvoorbeeld om voor- en achternamen te splitsen zodat ze worden weergegeven in afzonderlijke cellen).

 

Download de ‘7 Meest Gebruikte Excel-functies’ infographic

Wilt u weten wat tijdbesparende manieren zijn om te werken in Excel?

Doe inspiratie op om nieuwe manieren uit te proberen om samen te werken, tijd te besparen en het proces van lezen en schrijven te verbeteren.

 OfficeGrip

Officegrip zet uw bedrijf in de cloud. Daarbij passen wij de nieuwste technologie toe van Microsoft. Wij voorzien uw bedrijf van het complete Office365 pakket aangevuld met Sharepoint, Dynamics en de beste trainingen zodat u optimaal gebruik kunt maken van uw nieuwe IT-omgeving.

No Comments

Leave a feedback