- 29 november 2017
- officegrip
- Eindgebruiker, Outlook, Tips & Tricks
- 0

Hoe stel je herinneringen in Outlook in en hoe verwijder je ze
U kunt Outlook zo instellen dat u nooit meer iets vergeet. Zo kunt u herinneringen instellen voor een vergadering of een afspraak, maar ook voor verschillende andere taken, zoals het versturen van een e-mail of het uitvoeren van een bepaalde taak.
Herinneringen voor afspraken toevoegen of verwijderen
Herinneringen instellen voor alle nieuwe afspraken of vergaderingen
- Klik op Bestand > Opties > Agenda.
- Selecteer of wis onder Agendaopties de optie Standaardherinneringen.
Stel de standaardherinneringen in voor nieuwe agenda-items.
Een herinnering instellen voor een bestaande afspraak of vergadering
- Klik onder aan het scherm op Agenda.
- Open de afspraak of vergadering.
Notities : Als het dialoogvenster Terugkerend item openen wordt weergegeven, gaat u op een van de volgende manieren te werk:
- Als u de herinnering wilt instellen voor één afspraak of vergadering in een reeks, selecteert u Alleen dit item.
- Als u de herinnering wilt instellen voor alle afspraken of vergaderingen uit een reeks, selecteert u De gehele reeks.
- Ga op het tabblad Exemplaar van afspraak of Exemplaar van vergadering naar de groep Opties, klik op de pijl bij Herinnering en geef aan wanneer u een herinnering wilt ontvangen. Selecteer Geen als u een herinnering wilt uitschakelen.
Stel de standaardherinneringen in voor nieuwe agenda-items.
Opmerking : Bij activiteiten die de hele dag duren, is de standaardinstelling dat u 18 uur voor de activiteit een herinnering ontvangt. U kunt per activiteit instellen wanneer u een herinnering wilt krijgen, maar het is niet mogelijk om de standaardtermijn voor alle activiteiten tegelijk te wijzigen.
Herinneringen instellen voor e-mailberichten
- Klik onder aan het scherm op E-mail.
- Selecteer een e-mailbericht.
- Klik op Start > Opvolgen > Herinnering toevoegen.
Tip : U kunt een e-mailbericht snel veranderen in een taakitem door met de rechtermuisknop op de kolom Vlagstatus in de berichtenlijst te klikken.
- Schakel in het dialoogvenster Aangepast het selectievakje Herinnering in of uit.
Herinneringen instellen voor taken
- Klik onder aan het scherm op Taken.
- Geef de taken weer door op Start>Takenlijst te klikken.
- Klik op een taak in de lijst.
- Voer een van de volgende handelingen uit:
- Als u een taakherinnering wilt toevoegen aan de takenlijst, kiest u in de groep Opvolgen een tijdsbestek om de deadline te halen.
- Als u een taakherinnering wilt verwijderen uit de takenlijst, klikt u in de groep Taak beheren op Uit lijst verwijderen.
No Comments