Hoe stel je herinneringen in Outlook in en hoe verwijder je ze

U kunt Outlook zo instellen dat u nooit meer iets vergeet. Zo kunt u herinneringen instellen voor een vergadering of een afspraak, maar ook voor verschillende andere taken, zoals het versturen van een e-mail of het uitvoeren van een bepaalde taak. 

Herinneringen voor afspraken toevoegen of verwijderen

Herinneringen instellen voor alle nieuwe afspraken of vergaderingen

  1. Klik op Bestand > Opties > Agenda.
  2. Selecteer of wis onder Agendaopties de optie Standaardherinneringen.

    Standaardherinneringen instellen

    Stel de standaardherinneringen in voor nieuwe agenda-items.

 
Een herinnering instellen voor een bestaande afspraak of vergadering

  1. Klik onder aan het scherm op Agenda.

    Agendanavigatie in Outlook 2016

  2. Open de afspraak of vergadering.

    Notities : Als het dialoogvenster Terugkerend item openen wordt weergegeven, gaat u op een van de volgende manieren te werk:

    • Als u de herinnering wilt instellen voor één afspraak of vergadering in een reeks, selecteert u Alleen dit item.
    • Als u de herinnering wilt instellen voor alle afspraken of vergaderingen uit een reeks, selecteert u De gehele reeks.
  3. Ga op het tabblad Exemplaar van afspraak of Exemplaar van vergadering naar de groep Opties, klik op de pijl bij Herinnering en geef aan wanneer u een herinnering wilt ontvangen. Selecteer Geen als u een herinnering wilt uitschakelen.

Herinneringsopties
Stel de standaardherinneringen in voor nieuwe agenda-items.

Opmerking :  Bij activiteiten die de hele dag duren, is de standaardinstelling dat u 18 uur voor de activiteit een herinnering ontvangt. U kunt per activiteit instellen wanneer u een herinnering wilt krijgen, maar het is niet mogelijk om de standaardtermijn voor alle activiteiten tegelijk te wijzigen.

Herinneringen instellen voor e-mailberichten

  1. Klik onder aan het scherm op E-mail.

    E-mail van Navigatie in Outlook 2016

  2. Selecteer een e-mailbericht.
  3. Klik op Start > Opvolgen > Herinnering toevoegen.

    Tip : U kunt een e-mailbericht snel veranderen in een taakitem door met de rechtermuisknop op de kolom Vlagstatus in de berichtenlijst te klikken.

  4. Schakel in het dialoogvenster Aangepast het selectievakje Herinnering in of uit.

Herinneringen instellen voor taken

  1. Klik onder aan het scherm op Taken.

    Navigatietaken van Outlook 2016

  2. Geef de taken weer door op Start>Takenlijst te klikken.

    Klik op Takenlijst

  3. Klik op een taak in de lijst.
  4. Voer een van de volgende handelingen uit:
    • Als u een taakherinnering wilt toevoegen aan de takenlijst, kiest u in de groep Opvolgen een tijdsbestek om de deadline te halen.
    • Als u een taakherinnering wilt verwijderen uit de takenlijst, klikt u in de groep Taak beheren op Uit lijst verwijderen.
Klaar om aan de slag te gaan met Microsoft 365?
Bob denkt graag
met u mee.