Lijsten delen en taken opsplitsen nu mogelijk

in Microsoft To-Do.

Microsoft heeft als doel om met Microsoft To-Do een persoonlijke en intuïtieve manier te bieden om mensen te helpen georganiseerd te blijven en het maximale uit elke dag te halen. Ze hebben dan ook geluisterd naar de feedback van gebruikers en hebben twee van de meest gevraagde functies toegevoegd: de mogelijkheid om samen te werken en lijsten te delen; en taken opsplitsen in kleinere stappen of subtaken.  

Deel uw takenlijsten met familie en collega’s

Het is nu mogelijk om lijsten te delen in Microsoft To-Do, waardoor u kunt samenwerken aan algemene lijsten en taken en uw doelen sneller kunt bereiken. Of je nu een lijst met werkitems met je collega’s wilt delen of een boodschappenlijstje met een geliefde, To-Do maakt het gemakkelijk om samen te werken en zaken voor elkaar te krijgen.

Een lijst in To-Do delen gaat snel en eenvoudig: tik simpelweg op het pictogram in de rechterbovenhoek om aan de slag te gaan. Zodra je een uitnodigingslink hebt gemaakt, verschijnt in To-Do meteen een lijst met je favoriete tekst-, e-mail- en berichten-apps, zodat je de lijst kunt delen met je collega’s, vrienden of familie. Als de ontvangende gebruiker de app op zijn apparaat heeft geïnstalleerd, ontvangt deze een melding waarin hij/zij wordt uitgenodigd om de lijst te accepteren. Als de gebruiker de app niet heeft geïnstalleerd, ontvangen ze een uitnodiging om To-Do te downloaden van de bijbehorende app store.

iOS Sharing Enterprise - iPhone 8.gif

U kunt gedeelde lijsten maken voor zowel persoonlijke als werkscenario’s. Bijvoorbeeld een gedeelde boodschappenlijst met uw echtgenoot of kamergenoot, waarmee u alle twee items aan de lijst kunt toevoegen, op de items kan tikken om ze uit de lijst te halen en deze kunt bijwerken in luttele seconden. Zo kunt u ervoor zorgen dat uw boodschappen efficiënter en eenvoudiger zijn. Het delen van lijsten is ook handig voor werkgerelateerde taken, zoals gedeelde vergaderagenda’s en een agenda voor een rapport of een teamvergadering.

Makkelijk taken opsplitsen in kleinere stappen

Voor grotere en meer complexe taken, zoals het plannen van een reis, het leren van een nieuwe vaardigheid of het voorbereiden van een uitvoerende presentatie, is het soms gemakkelijker om één stap tegelijk te doen om uw doel efficiënter te bereiken. Met de nieuwe “Stappen”-functie kunt u elke taak gemakkelijk onderverdelen in kleinere subtaken. U kunt bijvoorbeeld een taak met de naam “Maandelijkse nieuwsbrief” maken en meerdere stappen toevoegen, zoals “Afronden grafisch ontwerp”, “Concept schrijven” of “Vertaal nieuwsbrief in het Portugees”.

Een stap toevoegen is eenvoudig: tik eenvoudig op een taak in uw lijst en tik vervolgens in de detailweergave van de taak onder de naam van de taak op “Stap toevoegen” en voeg er een naam voor toe. Dat is alles wat er voor nodig is! Voeg meer stappen toe door op “Volgende stap” te tikken. U kunt zelfs stappen wijzigen of verwijderen wanneer uw plannen veranderen, net zoals bij normale taken.

Android-stappen - Samsung S8.gif

Terwijl je elke stap naar je doel voltooit, helpt To-Do je voortgang bij te houden. In je lijstweergave, onder de naam van je To-Do actie, kun je zien hoeveel stappen het bevat en hoeveel je hebt voltooid. Het aantal stappen dat nog over is om je doel te bereiken, is altijd zichtbaar, zodat je op het goede spoor blijft, verantwoordelijk blijft en alles onder controle hebt.

De nieuwste update van To-Do rolt deze week uit over de hele wereld en zal dan dus ook deze week voor iedereen beschikbaar zijn.

Klaar om aan de slag te gaan met Microsoft 365?

Bob-van-het-Hof

Bob denkt graag
met u mee.