Microsoft Lens aantekeningen

Microsoft Lens : Hoe maak je aantekeningen digitaal?

Het maken van aantekeningen op papier kan erg handig zijn. Het kost wel wat tijd om deze handmatig over te typen op de computer. Met Microsoft Lens hoef je niet meer alles handmatig over te typen. Hoe dat werkt leggen we je hier uit.

Hoe werkt Microsoft Lens

Microsoft Lens is een van de beste mobiele apps van het moment. De aantekeningen die je op papier hebt gemaakt kunnen gemakkelijk worden gedigitaliseerd. Dit wordt gedaan door een foto te maken van het papier en vervolgens maakt Microsoft Lens van de foto een tekst die je kan kopiëren. De Lens app is erg accuraat en zorgt ervoor dat het gemakkelijk wordt om geschreven teksten te digitaliseren. In de onderstaande foto zie je hoe snel dat in zijn werk gaat:

Microsft Lens foto naar tekst

Met de nieuwe Microsoft Lens app kan je pagina’s opnieuw ordenen, gescande pdf’s opnieuw bewerken, een filter toepassen op je documenten en tot 100 pagina’s in een keer scannen. Het opslaan van deze documenten kan lokaal op het apparaat en in de cloud.

Microsoft Lens integratie met Microsoft 365

Microsoft Lens is ingebouwd in de Microsoft 365 apps. Aantekeningen die je hebt gemaakt kunnen met de camera in deze apps in gescand en gedigitaliseerd worden. Zo kan iedereen in je Microsoft Teams omgeving direct toegang hebben tot bijvoorbeeld de vergader notities. De apps die onder andere gebruik maken van Microsoft Lens zijn Office, Microsoft Teams, Outlook en OneDrive. Zo heb je binnen al je productiviteitsapps toegang tot je scans.

Tot slot

Met de Microsoft Lens app kan je tot wel 100 foto’s digitaliseren en toegankelijk maken voor iedereen. Zo voorkom je dubbel werk en heb je meer tijd voor belangrijkere werkzaamheden. Met de integratie in de verschillende Microsoft 365 apps ben je verzekerd van een extra productiviteit boost.

Meer lezen

SharePoint Agents
SharePoint

Slimmer werken met SharePoint Agents

In een tijd waarin informatie overal beschikbaar is, maar tijd steeds schaarser wordt, biedt Microsoft een krachtige oplossing: SharePoint Agents. Deze AI-gedreven assistenten transformeren de manier waarop organisaties omgaan met kennis, documenten en samenwerking. In deze blog leest u wat SharePoint Agents zijn, hoe ze werken en vooral: wat ze kunnen betekenen voor uw organisatie.

Lees meer...
SharePoint

Wat is het verschil tussen teamsites en projectsites in SharePoint

Samenwerken in SharePoint kan op verschillende manieren, afhankelijk van het doel van je team of organisatie. Werk je dagelijks samen met collega’s binnen een afdeling? Of ben je tijdelijk betrokken bij een project met een duidelijke deadline? Voor beide situaties biedt SharePoint een passende oplossing: de teamsite en de projectsite. In dit artikel leggen we uit wat een teamsite en een projectsite precies zijn, hoe ze van elkaar verschillen en wanneer je welke het beste kunt gebruiken.

Lees meer...
SharePoint

Wat is het verschil tussen communicatiesites en hubsites in SharePoint

SharePoint, het samenwerkingsplatform van Microsoft, biedt verschillende soorten sites om aan uiteenlopende behoeften te voldoen. Waar een communicatiesite zich richt op het verspreiden van informatie naar een breed publiek, is een hubsite bedoeld om structuur en samenhang te brengen tussen meerdere SharePoint-sites.

Lees meer...
Logo-OfficeGrip

OfficeGrip

Officegrip zet uw bedrijf in de cloud. Daarbij passen wij de nieuwste technologie toe van Microsoft. Wij voorzien uw bedrijf van het complete Office365 pakket aangevuld met Sharepoint, Dynamics en de beste trainingen zodat u optimaal gebruik kunt maken van uw nieuwe IT-omgeving.