OneDrive Business – een opslag voor al jouw werkdocumenten

Persoonlijke opslag

Met OneDrive heb je vanaf elke locatie toegang tot jouw werkdocumenten. Deze omgeving werkt namelijk vanuit de cloud en synchroniseert alle documenten. Zo kun je dus documenten direct vanuit een online omgeving raadplegen. Door de synchronisatie heb je op alle apparaten toegang tot de nieuwste versie. OneDrive Business is een omgeving die specifiek voor bedrijven is gemaakt.

Wat is het voordeel van OneDrive voor bedrijven

OneDrive Business biedt standaard 1 TB opslagcapaciteit aan voor zakelijke gebruikers. Met deze hoeveelheid opslag heb je als persoon genoeg ruimte om al jouw werkdocumenten op te slaan. De OneDrive Business omgeving zorgt er ook voor dat je altijd een back-up hebt van jouw documenten. Al jouw gebruikte documenten worden door de synchronisatie beschermd, omdat er altijd een kopie te vinden is in de cloud.

Het wordt met OneDrive voor bedrijven makkelijker om samen documenten te bewerken. Doordat alle gegevens in een cloud omgeving staan, wordt het mogelijk om co-auteurschap te gebruiken. Deze optie zorgt ervoor dat meerdere personen in realtime hetzelfde document kunnen bewerken. Dit kan handig zijn als er meerdere mensen vanuit bijvoorbeeld een Excel document moeten werken. Zo voorkom je dubbele gegevens en weet je zeker dat iedereen met de meest recente versie werkt.

OneDrive Business integreert compleet in de Microsoft 365 omgeving

De kracht van OneDrive Business zit hem in de integratie binnen het Microsoft 365 platform. Microsoft Teams heeft bijvoorbeeld de mogelijkheid om direct documenten vanuit een OneDrive omgeving te delen met collega’s. Dit maakt het makkelijker om samen aan documenten te werken en elkaar van feedback te voorzien.

In de OneDrive Business omgeving kun je bestanden met een maximale grootte van 100 GB uploaden. Dit is handig voor organisaties die vaak met grotere bestandtypes werken. Denk dan aan 3D, CAD, mediabestanden en andere documenten die groot van omvang kunnen zijn. Dit maak OneDrive Business ook geschikt voor dit soort typen organisaties.  

OneDrive Business voordeel

OneDrive Business is een persoonlijke opslagplek

De OneDrive Business omgeving is een persoonlijke opslagplek voor werknemers. Dit betekent dat documenten niet zichtbaar zijn voor andere, tenzij deze expliciet worden gedeeld. De organisatie kan dus niet zien wat er binnen een OneDrive omgeving staat opgeslagen. Ben je nou wel op zoek naar een opslagplek die voor iedereen zichtbaar is? Dan kom je eigenlijk snel uit bij een SharePoint omgeving. Dit is wel een centrale opslagplek die toegankelijk is voor de gehele organisatie.

OneDrive Business is dus eigenlijk bedoeld voor persoonlijk gebruik. Denk dan aan documenten die nog niet af zijn of andere gegevens die alleen jij wilt kunnen zien. Het voordeel van OneDrive Business is dat je vanaf meerdere apparaten toegang kunt hebben. Ook ben je verzekerd van een back-up in de cloud. Gegevensverlies wordt zo verleden tijd.

Tot slot

Microsoft OneDrive Business maakt het makkelijker om documenten in één omgeving op te slaan. Met standaard 1 TB aan opslagcapaciteit heb je meer dan voldoende ruimte om alle documenten op te slaan. Ben je nu benieuwd wat OneDrive nog meer voor jou kan betekenen? Bekijk dan onze webpagina over Microsoft OneDrive.

Meer lezen

MS Ignite 2025
Microsoft 365

Microsoft Ignite 2025

Van 18 t/m 21 november 2025 is het weer tijd voor Microsoft Ignite: het jaarlijkse evenement waar Microsoft haar visie op technologie en innovatie presenteert. Tijdens dit event ontdekken we hoe Microsoft de koers voor het komende jaar uitzet.
Dit jaar draait alles om AI, Cloud & Security. Microsoft laat zien hoe AI evolueert van losse features naar een volledige architectuur die werkprocessen, data en infrastructuur samenbrengt. Het centrale thema? Enterprise agents: digitale collega’s die niet alleen antwoorden geven, maar ook redeneren, handelen en samenwerken binnen organisaties.

Lees meer...
Teams-SharePoint
SharePoint

De nieuwe kalenderervaring in Teams en Template Gallery in SharePoint

In moderne organisaties draait succesvolle samenwerking om efficiëntie, overzicht en gebruiksgemak. Microsoft blijft deze principes versterken met continue innovaties binnen Teams en SharePoint. De nieuwste updates – waaronder een vernieuwde kalenderervaring in Teams en een uitgebreide Template Gallery in SharePoint – maken het nog eenvoudiger om als organisatie samen te werken en interne communicatie te verbeteren.

Lees meer...
Logo-OfficeGrip

OfficeGrip

Officegrip zet uw bedrijf in de cloud. Daarbij passen wij de nieuwste technologie toe van Microsoft. Wij voorzien uw bedrijf van het complete Office365 pakket aangevuld met Sharepoint, Dynamics en de beste trainingen zodat u optimaal gebruik kunt maken van uw nieuwe IT-omgeving.