Wie is OfficeGrip

Wie is OfficeGrip?

OfficeGrip past de nieuwste Microsoft-technologie slim toe voor uw organisatie. Daarbij geloven we sterk in de kracht van innovatie.

Wij zijn sinds 2005 partner in managed ICT services. Vanuit vijf vestigingen in Nederland, met een ruim netwerk van ICT professionals, waarin elk specialisme op het gebied van ICT is vertegenwoordigd.
OfficeGrip levert managed desktop services, Office365, Exchange Online, SharePoint Online, Skype voor Bedrijven, Yammer en datacenter services op basis van een shared services infrastructuur. Dit stelt ons in staat om onze klanten diensten te leveren, welke normaal alleen voor top-500 ondernemingen bereikbaar zijn vanwege de complexiteit en hoge kosten van implementatie en beheer.

Deze diensten levert OfficeGrip op basis van het Hybride Cloud concept. Daarbij adviseren wij onze klanten doorlopend over het effectief en economisch gebruik van informatietechnologie.

OfficeGrip is Microsoft Gold Partner, gevestigd in Heemskerk, Roosendaal, Maastricht, Enschede en Utrecht.

OfficeGrip in een oogopslag

werkplek2

75+

MEDEWERKERS

klantenhandshake

450+

KLANTEN
werkplek

10.000+

WERKPLEKKEN

 

Onze missie, visie en strategie

OfficeGrip streeft ernaar om zich te onderscheiden van haar concurrenten. Om dit te bewerkstelligen kijkt OfficeGrip op een andere manier naar de lange, middellange en korte termijn doelen. Hiervoor wordt het GPS model gebruikt. Dit model is bedacht door Nicholas S. Barnett, en wordt door management ‘guru’s’ wereldwijd geprezen. Het GPS model bestaat uit de onderdelen Aspiration, Core Purpose, Core Values en Golden Goal.

Bergen3

Aspiration

Dit is onze aspiration, oftewel het streven van OfficeGrip. Alhoewel OfficeGrip er naar streeft om dé beste ICT Partner voor het MKB te zijn, zijn we als organisatie realistisch genoeg om te beseffen dat ook onze concullega’s uitstekende ICT Partners kunnen zijn.

Wie-zijn-wij-02

Core purpose

Dit is onze core purpose, oftewel de reden van bestaan van OfficeGrip. Niet alleen op technisch gebied, maar ook op bedrijfsmatig gebied probeert OfficeGrip te zorgen dat ICT bijdraagt aan de bevordering van de gehele bedrijfsvoering.

Wie-zijn-wij-3

Core values

Dit zijn onze core values, oftewel de belangrijkste waarden binnen de OfficeGrip organisatie. Ze helpen ons bij het uitvoeren van ons dagelijks werk. Deze waarden geven ons houvast over hoe we ervaren willen worden door de buitenwereld.

contract

Afspraak is afspraak

Om als betrouwbare partner gezien te worden, moeten we ons om te beginnen aan onze afspraken houden; ‘Underpromise, Overdeliver’. De relaties die wij met klanten aangaan zijn lange termijn relaties, en deze kunnen alleen tot stand komen en in stand gehouden worden als OfficeGrip als betrouwbare partner gezien wordt.

betrokkenheid

Betrokkenheid

We weten wat er bij onze klanten leeft, en op welke manieren OfficeGrip kan bijdragen aan hun succes. Bij het verlenen van support dient de supportmedewerker steeds in het achterhoofd te hebben wat de impact van een bepaalde verstoring of wijziging is op de perceptie van onze diensten voor de klant.

learning

Life Long Learning

We zijn deskundig. Ons kennisniveau is van essentieel belang voor ons succes. We moeten in staat zijn nieuwe technologie op het juiste moment toe te passen in de praktijk. Dat is voor het MKB meestal niet op het moment dat de technische mogelijkheid wordt ontdekt, zelfs meestal niet op het moment dat deze beschikbaar komt voor de markt. Vaak is dit het moment waarop deze sociaal wordt geaccepteerd en voor het eerst op grote schaal wordt toegepast.

Wie-zijn-wij-4

Golden Goal

Dit is onze golden goal, oftewel onze lange termijn doelstelling. Wij beseffen dat dit alleen mogelijk is als u als klant optimaal tevreden bent over de diensten die OfficeGrip levert. De Golden Goal is dus een doelstelling waar OfficeGrip dagelijks mee bezig is.

OfficeGrip door de jaren heen

2004

Het idee OfficeGrip

In 2004 is het idee ‘OfficeGrip’ ontstaan door ICT-architecten die voor Top-500 bedrijven werkten.

2005

Ontwikkelingsjaar

In 2005 wordt het eigen Shared Service platform ontwikkeld onder leiding van Jacob-Jan van der Steur.

2006

Eerste klant live

2006 is het jaar dat de eerste klant live gaat: Sportservice Zuid-Holland. Dit blijkt het startschot te zijn voor vele klanten die zullen gaan volgen.

2007

Eerste 1000 gebruikers

In de periode 2006-2007 maakt OfficeGrip een explosieve groei door. Voor het eind van 2007 is de mijlpaal van 1000 gebruikers behaald.

2009

Verzelfstandiging OfficeGrip

In 2009 splitst OfficeGrip zich af van de moedermaatschappij. OfficeGrip BV is een feit.

2010

Hoofdkantoor in Heemskerk

Waar het technische hart voorheen opereerde aan De Inzet 110 in Wormerveer zal dit vanaf heden vanuit Heemskerk gebeuren.

2013

Introductie Partner365

2013 is een jaar waarin er veel verandert binnen OfficeGrip. Naast de verhuizing naar het nieuwe hoofdkantoor vind er ook een introductie van een nieuwe dienst plaats: Partner365.

2014

Verhuizing kantoor Roosendaal

Het klantenbestand van OfficeGrip is enorm gegroeid in 2014. Naast de afdeling Sales zullen ook de afdelingen Administratie en Marketing vanaf 2014 gevestigd zijn in Roosendaal.

 

Onze referenties


Metropole Orkest

Een blik op het Metropole Orkest en hoe haar medewerkers en muzikanten altijd en overal verbonden zijn met behulp van OfficeGrip.


Microsoft Case Study: OfficeGrip & BuyITdirect

Microsoft USA licht de succesvolle samenwerking op het gebied van Office365 en cloud oplossingen tussen OfficeGrip en BuyITdirect uit.


Schouwburg De Kring

Een blik op de betrokkenheid van OfficeGrip als ICT partner bij Schouwburg De Kring in Roosendaal.