Met een moderne werkplek wordt het mogelijk om vanaf elke locatie te werken.
Bescherm je medewerkers en gegevens tegen cyberbedreigingen.
Verhoog de productiviteit binnen je organisatie
Digitale transformatie met de eindgebruiker als middelpunt
De beste Office-apps voor uw organisatie
Het samenwerkings- platform voor uw team
Het mobiele, intelligente intranet
De bekende Office suite van Microsoft
Breng klantgegevens samen in een CRM- en ERP- applicatie
Automatiseer snel en veilig uw processen
Microsoft gecertificeerde technici lossen uw problemen op.
Strategisch advies op maat voor uw organisatie
Het antwoord op de bovenstaande vraag is in de meeste gevallen “geen van beiden”. Tijdens werkplek transformaties gaan zowel technologie en cultuur gelijk op. Technologie op zichzelf kan geen goede verandering creëren in een organisatie. Om een succesvolle verandering te doorgaan, moet er vanuit de organisatie hiervoor een achterliggend doel zijn waardoor de organisatie vrij willend uit zichzelf wilt veranderen. Tegelijkertijd zijn technologische veranderingen in veel gevallen juist belangrijk, omdat deze veranderingen namelijk de ‘niet-productieve’ gewoontes van een organisatie kunnen optimaliseren. Om deze reden geldt voor Microsoft en haar partners (dus ook OfficeGrip) de volgende regel: technologie en bedrijfscultuur gaan samen.
In de onderstaande blog delen we tien tips vanuit Microsoft die mogelijk ook van toepassing zijn voor uw bedrijf en potentiële toekomstige veranderingen op het gebied van ICT en bedrijfscultuur.
Er zijn ontzettend veel verschillende manieren waarop technologie van invloed kan zijn op de bedrijfsvoering. Problemen rondom samenwerking, communicatie en prestaties zijn de in de meeste gevallen redenen voor bedrijven om aan de slag te gaan met een werkplek transformatie.
Probeer binnen jouw organisatie dieper te graven. Identificeer echte scenario’s waarmee het fundament voor verandering wordt geïnitieerd. Achterhalen waarom je überhaupt begint met een verandertraject en wat voor impact dit heeft op verschillende groepen uit jouw bedrijf is cruciaal voor succes.
Vind de juiste uitvoerende pleitbezorgers/sponsoren die een ‘drive’ kunnen zijn voor de aanstaande verandering. Dit kan bijvoorbeeld een CEO zijn of een groep gemotiveerde werknemers. Dit hoeven niet perse werknemers van de ICT-afdeling te zijn.
Praat met het ICT team van jouw organisatie over de bedrijfsdoelstellingen en hoe deze aan moeten sluiten op de technologie ‘roadmap’. Misschien wordt er momenteel al gebruik gemaakt van verschillende technologische oplossingen die niet optimaal gebruikt worden.
Alleen investeren in constant implementeren van nieuwe technologie is niet goed genoeg. De mensen in de organisatie moeten de nieuwe technologie en de verandering die hierbij komt kijken kunnen omarmen. Hiervoor is de benodigde bewustzijn en training van de organisatie nodig. Het komt regelmatig voor dat de bovenstaande aspecten vergeten worden.
Fundamenteel gezien is de ‘veranderings-leider’ niet alleen een sterke ‘adopter’ voor de organisatie, maar ook een persoonlijkheid die actief gelooft in de mogelijkheden van nieuwe technologie. Deze leiders maken het adoptie-traject van de organisatie eenvoudiger door te luisteren naar andere werknemers en als advocaat van de verandering te fungeren.
Niet alles hoeft tegelijk gedaan te worden. Zodra de verandering klaar staat om te implementeren, is het slim om eerst een pilot uit te voeren. Uit deze pilot kan namelijk een hoop geleerd worden omtrent technologisch- en menselijk aspect.
Een werkplek transformatie is pas succesvol wanneer de mensen in een organisatie de nieuwe technologie hebben geïntegreerd in hun dagelijkse werkzaamheden. Verlies het momentum dus niet te snel, en monitor of je de gewenste resultaten hebt bereikt met de uitgevoerde verandering.
Bij het gebruik van nieuwe sociale- en samenwerkingsplatformen kan er soms een drang zijn om deze platformen te reguleren. Het probleem dat hierbij kan ontstaan is het verliezen van waardevolle openbare informele conversaties van werknemers onderling. Probeer de conversaties die de werknemers van een bedrijf voeren met elkaar niet teveel te onderdrukken.
Het hanteren van goed gedefinieerde targets is het halve werk. Blijf achterhalen wat impact heeft en wat het beste is voor het bedrijf en de mensen die er in werken.
Contact
Supportdesk
Bezoekadressen
Het laatste Microsoft 365 nieuws in jouw mailbox? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief!