Blog

Het laatste nieuws van OfficeGrip

3-nieuwe-manieren-microsoft-teams-eerstelijns-medewerkers-bereiken

3 nieuwe manieren waarop Microsoft Teams eerstelijns medewerkers meer laat bereiken

Deze week kondigt Microsoft drie nieuwe functies aan in Microsoft Teams om eerstelijns medewerkers hun beste werk te laten doen. Eerstelijns medewerkers zijn wereldwijd meer dan twee miljard mensen die werken in dienst- of taakgerichte functies in sectoren zoals de detailhandel, horeca, reizen en productie.

Microsoft breidt Teams uit met nieuwe mogelijkheden om de ‘Firstline Workforce’ digitaal te verbeteren. Het nieuws van deze week omvat: een aanpasbare mobiele ervaring met functies voor alleen mobiele apparaten, zoals het delen van locaties, een Graph API voor de planningstool Shifts en de nieuwe Praise-functie die het gemakkelijk maakt voor managers en werknemers om hun collega’s binnen Teams te complimenteren.

Stel eerstelijns medewerkers in staat om effectief te communiceren en effectief samen te werken met een aanpasbare Teams-mobiele ervaring en nieuwe mobiele functies

Voor eerstelijns medewerkers, zoals retailmedewerkers, cockpitpersoneel en buitendienstmedewerkers, is mobiel zijn de aard van het werk. Omdat deze werknemers vaak informatie met anderen in hun organisatie moeten delen, hebben velen hun toevlucht genomen tot het gebruik van onveilige consumentenchat-apps om met collega’s te communiceren. Maar dit brengt veiligheids- en compliancerisico’s met zich mee, evenals proces-inefficiënties. Vandaag kondigen we een nieuwe aanpasbare mobiele Teams-ervaring aan die ‘Firstline Workers’ de tools geeft die ze nodig hebben om effectief te communiceren en effectief samen te werken. Het is eenvoudig, vertrouwd en veilig, met verschillende nieuwe functies voor alleen mobiele apparaten die bijzonder relevant zijn voor ‘Firstline Workers’, zoals het delen van locaties en slimme camera, evenals de mogelijkheid voor het opnemen en delen van audio-berichten. De aanpasbare mobiele ervaring is vanaf vandaag beschikbaar.

Werknemers hebben verschillende functies nodig, afhankelijk van hun rol. Sommige hebben mogelijk toegang nodig tot privéchats, agenda’s en gesprekken, maar anderen hebben mogelijk alleen toegang tot teams en kanalen nodig. IT-beheerders kunnen nu elke medewerker op rollen gebaseerde toegang geven tot de primaire Teamfuncties die ze nodig hebben. Deze mogelijkheid kan worden gebruikt voor werknemers in elke rol, met de optie voor IT om een ​​aangepast beleid te maken of de nieuw beschikbare Firstline Worker configuration policy template te gebruiken. Medewerkers kunnen hun ervaring verder aanpassen door de modules die ze het meest nodig hebben vast te zetten in hun navigatiebalk.

Drie iPhones geven de nieuwe Teams-functie weer: Houd alle gesprekken op één plaats (links), deel locatie en neem audioberichten op (midden) en pas het navigatiemenu aan (rechts)

Aanpasbare mobiele teamervaring en nieuwe mobiele functies: houd alle gesprekken op één plaats (links), deel locatie en neem audioberichten op (midden) en pas het navigatiemenu aan (rechts).

Integreer workforce managementsystemen met Teams met behulp van een nieuwe API

Veel bedrijven vertrouwen op personeelsbeheersystemen om belangrijke operationele taken met betrekking tot hun ‘Firstline Workforce’ af te handelen, zoals ploegendienst, salarisadministratie, bonussen, tijd en aanwezigheid. Er komen een reeks nieuwe API’s aan, waarmee organisaties hun bestaande personeelsbeheersystemen met Teams kunnen integreren.

De eerste API is de Graph API voor Shifts , de planningsbeheertool in Teams. Nu Shifts beschikbaar is in Teams voor alle klanten, maakt de nieuwe API integratie mogelijk tussen Shifts en enterprise planningssystemen, waardoor eenvoudige toegang tot workforce management systemen voor zowel managers als werknemers mogelijk is, rechtstreeks vanuit Teams. De Graph API voor Shifts zal dit kwartaal in public preview worden getoond.

Twee mobiele telefoons tonen de nieuwe functie Verschuivingen in Teams.

Met Shifts kunnen managers eenvoudig ploegendiensten plannen, teamleden kunnen planningen bekijken en wijzigingen in planningswijzigingen aanbrengen, allemaal in realtime.

Houd je eerstelijns werknemers betrokken en gemotiveerd met de nieuwe Praise-functie

Firstline-workers, zoals retailmedewerkers, spelen een sleutelrol bij het vertegenwoordigen van het merk van een bedrijf, maar dit deel van het personeel heeft vaak het grootste verloop. Het nemen van stappen om medewerkers te engageren en te herkennen kan een grote bijdrage leveren aan het verbeteren van hun tevredenheid en het verminderen van de omzet. De nieuwe Praise-tool, die dit kwartaal wordt uitgerold, biedt managers en werknemers een eenvoudige manier om collega’s te complimenteren, rechtstreeks in de Teams-app, waar het hele team het kan zien.

Twee mobiele telefoons tonen de nieuwe Praise-functie die wordt gebruikt in Teams.

Met Praise deelt u badges om alle successen te vieren, communiceert u uw waardering met uw teamleden en bevordert u betrokkenheid van medewerkers.

 
 
Wat zijn de vragen die executives moeten stellen aan hun beveiligingsteams om vast te stellen of de belangrijkste bedrijfsactiva optimaal zijn beveiligd?

 

Download de whitepaper:

7 KEER PRODUCTIEVER EN VEILIGER WINKELPERSONEEL

 

De retail is bezig met een grote transformatie. Er ontstaan steeds meer webwinkels waar je producten vanuit je luie stoel kan bestellen. Voor fysieke winkels wordt daardoor de beleving steeds belangrijker. Die beleving is een combinatie van de winkeluitstraling en het personeel.

Om het personeel productiever te laten werken is het van belang dat ze betrokken zijn bij het bedrijf. Door digitale tools te gebruiken zoals een bedrijfsapp vergroot je deze betrokkenheid. Ook veiligheid speelt hierin een belangrijke rol. In deze whitepaper lees je hoe je in 7 stappen je werknemers productiever en veiliger laat werken. Hieronder noemen we alvast twee stappen.

Calamiteiten op de werkvloer sneller oplossen

Vaak is het niet duidelijk wie de bhv’er van dienst is en wat de procedure bij een calamiteit is. Wie moeten we inseinen bij een lekkende airco of een verwarming die maar niet opwarmt? Wat zijn de procedures als we een dief op heterdaad betrappen? Door gebruik te maken van een bedrijfsapp vinden medewerkers snel bij wie ze moeten zijn en vinden ze de documenten van de procedures. Dit maakt een einde aan gezoek, onduidelijkheid en stapels papier.

Goed beveiligd samenwerken

Privé gebruiken we apps als Facebook en WhatsApp om groepen te maken en informatie te delen. Dit werkt namelijk snel en makkelijk, maar is niet altijd veilig. Wie houdt overzicht wie er in de groepjes zitten? Blijven er mensen aangehaakt die tegenwoordig al elders werken? Deze zogenaamde schaduw-IT kan een beveiligingsrisico vormen. Daarom is het belangrijk je medewerkers een alternatief van de zaak aan te bieden. Hierdoor houdt je makkelijk het overzicht wie er bij welke informatie kan. Gaat iemand uit dienst? Dan trek je in één keer alle toegangsrechten in. Is een mobieltje met daarop de bedrijfsapp kwijtgeraakt? Geen probleem, op afstand wis je snel alle bedrijfsgegevens.

Benieuwd naar de rest van de stappen om je winkelpersoneel veiliger en productiever te laten werken? Download dan het whitepaper “7 keer productiever winkelpersoneel”.

 

Ja, ik ga akkoord met het ontvangen van aan mij gerichte berichten over producten, evenementen en acties van OfficeGrip. OfficeGrip mag contact met mij opnemen via de kanalen die ik kies, zoals e-mail, telefoon of post.

 OfficeGrip

Officegrip zet uw bedrijf in de cloud. Daarbij passen wij de nieuwste technologie toe van Microsoft. Wij voorzien uw bedrijf van het complete Office365 pakket aangevuld met Sharepoint, Dynamics en de beste trainingen zodat u optimaal gebruik kunt maken van uw nieuwe IT-omgeving.

No Comments

Leave a feedback