Blog

Het laatste nieuws van OfficeGrip

Outlook tips voor zakelijke tijdsbeheersing

4 Outlook tips voor zakelijke tijdsbeheersing

Vanuit huis werken wordt steeds populairder. We zijn meer binnen en besteden meer tijd verbonden met de digitale wereld. Dit zorgt ervoor dat je werk en privé leven steeds meer door elkaar heen gaan lopen. Het kan lastig zijn om hier de juiste balans in te vinden. We geven hier een aantal tips voor het gebruiken van Outlook om meer structuur aan te brengen.

Geef collega’s en vrienden toegang tot je agenda

Het toevoegen of delen van agenda’s kan helpen om makkelijker afspraken te maken. Zo kun je gemakkelijk kijken of je collega’s bezet zijn rond een bepaald tijdstip. Het koppelen van je persoonlijke agenda en werkagenda kan helpen om een beter overzicht te bewaren.

Het is ook mogelijk om je agenda te delen met mensen buiten je organisatie. Dit kan handig zijn om je gezin te laten zien wanneer je in een meeting zit. Je gezin kan ook afspraken in je agenda zetten, zodat je deze niet vergeet. Uiteraard kan je instellen hoeveel gegevens iemand kan zien in je agenda. Zo blijf je controle houden over jouw agenda.

Outlook agenda toegang en rechten

Plan vrije tijd in

Het inplannen van vrije tijd is erg belangrijk. Het is daarom mogelijk om binnen Outlook werktijden en rusttijden in te stellen. Door de werktijden in te stellen krijg je geen meldingen van werk buiten je werktijden. Dit zorgt ervoor dat je niet constant bezig bent om die e-mails van werk te beantwoorden. Je kunt deze meldingen voor zowel persoonlijke meldingen als werk meldingen instellen.

Blijf op de hoogte met de Microsoft To Do

Met Microsoft To Do kan je een lijst maken van dingen die je nog moet doen. Zie het als een soort boodschappenlijstje. Nu Microsoft To Do en Outlook verbonden zijn is het nog gemakkelijker om je To Do lijst bij te houden. Je kan de To Do lijst ook delen met iemand, zodat jij iemand anders de boodschappen kan laten doen. Wil je een e-mail niet direct beantwoorden? Voeg hem dan toe aan je To Do lijst. Zo vergeet je nooit meer om te reageren op een e-mail. Lees ook hier onze blog over de nieuwe versie van Microsoft To Do.

thumbnail image 5 of blog post titled Manage your time while working from home with Outlook

Gebruik de “Play My Emails” en “snooze” functie

We krijgen steeds meer e-mails binnen en het is lastig om die allemaal bij te houden. Met de “Play my Emails” functie in Outlook kan je handsfree luisteren naar e-mails en erop reageren. Zo kan je ondertussen de afwas doen, de hond uitlaten, sporten of een andere activiteit.

Soms is het beter om bepaalde e-mails uit te stellen naar een ander tijdstip. Met de “snooze” functie binnen Outlook verdwijnen deze e-mails tijdelijk uit je mailbox (je kan nog steeds deze e-mails opzoeken binnen Outlook). Na de snooze tijd komen ze weer terug in je normale inbox. Zo vergeet je nooit meer om op je e-mails te antwoorden.

Outlook agenda snooze functie

Tot slot

Deze Outlook tips zouden je moeten helpen om nog efficiënter je tijd in te delen. Het maken van afspraken en het plannen van jouw persoonlijke en zakelijke leven wordt met deze tips een stuk gemakkelijker. Bekijk ook onze andere blog artikelen die jou wellicht kunnen helpen om efficiënter te werken!

Logo-OfficeGrip

OfficeGrip

Officegrip zet uw bedrijf in de cloud. Daarbij passen wij de nieuwste technologie toe van Microsoft. Wij voorzien uw bedrijf van het complete Office365 pakket aangevuld met Sharepoint, Dynamics en de beste trainingen zodat u optimaal gebruik kunt maken van uw nieuwe IT-omgeving.