Blog

Het laatste nieuws van OfficeGrip

5 tips om de samenwerking binnen je bedrijf te verbeteren

Gegevensverlies is onaanvaardbaar. Omdat innovatie in de cloud de bedrijfswaarde verhoogt, biedt het nieuwe mogelijkheden aan IT-professionals en sitebeheerders die onvermoeibaar werken aan het ondersteunen, configureren, beheren en beveiligen van de inhoud van hun organisaties en teams. En

Office 365

SharePoint

5 tips om de samenwerking binnen je bedrijf te verbeteren

Thijs Mulders
Marketing & Communicatie

Als leidinggevende anticipeer en reageer je voortdurend op de zich ontwikkelende behoeften van je werknemers. Misschien voel je je daarom onder druk gezet om diverse “meest geschikte” oplossingen voor je teams te evalueren, te begrijpen en uiteindelijk in te voeren. Mogelijk vragen sommige werknemers om nieuwe tools of installeren ze deze gewoon zonder de IT-afdeling hierbij te betrekken. Anderen zijn het misschien zat om met weer een nieuwe app of oplossing te moeten leren werken.

Één platform voor één gebruikerservaring

Het is natuurlijk belangrijk om ieders behoeften te begrijpen, maar uiteindelijk moeten je werknemers veilig kunnen samenwerken en communiceren, waar en hoe ze ook werken. Elke dag delen ze bestanden, werken ze op afstand en wisselen ze kennis uit met andere afdelingen. De tools die ze gebruiken, moeten ze hierbij helpen, niet in de weg zitten. Gefragmenteerde, op zichzelf staande oplossingen bezorgen je werknemers en IT-team veel stress.

Dergelijke oplossingen brengen allerlei problemen met zich mee, zoals toegenomen kosten en complexiteit, zwakke plekken in de beveiliging en compliance, beperkte schaalbaarheid en verminderde productiviteit. Voor de medewerkers betekent dit dat ze zich bij meer toepassingen moeten aan- en afmelden, hun wachtwoorden moeten bijhouden en met meer tools moeten leren werken. Je IT-team is kostbare tijd kwijt aan het toezicht houden op het onderhoud, de beveiliging en het beheer van deze tools. Nog afgezien van de complexiteit van het beheren van tientallen zelfstandige programma’s, is het risico van informatie-overbelasting extreem hoog.

De oplossing?

Een allesomvattende suite met samenwerkingstools die samen effectiever zijn dan verschillende losse tools. Wanneer je team over de benodigde tools beschikt om feilloos te kunnen samenwerken, heeft iedereen daar baat bij. Niet alleen zullen werknemers productiever zijn, maar je kunt ook ontspannen in de wetenschap dat elke tool wordt ondersteund en veilig is. In een rapport van Constellation Research wordt gesteld dat “(samenwerkings)platforms uitblinken in het bieden van een gemeenschappelijk stel kenmerken” die zowel door eindgebruikers als door je IT-team op prijs worden gesteld.1

Met al hun tools op één platform kunnen werknemers gemakkelijker samenwerken, communiceren en delen. Zoeken wordt hierdoor eenvoudiger en er hoeft niet tussen verschillende programma’s te worden geschakeld. Werknemers hebben niet te maken met tientallen producten, maar slechts met één suite, waardoor ze minder training en ondersteuning nodig hebben en niet zoveel wachtwoorden hoeven te onthouden.
Ze zullen ervaren hoe gemakkelijk de oplossingen met elkaar samenwerken, wat probleemloze samenwerking tussen de diverse afdelingen mogelijk maakt. Met Microsoft Office 365 kunnen jij en je werknemers vertrouwen op een suite die een aantal van de beste tools bevat, bijvoorbeeld SharePoint, dat door Gartner in 2015 werd aangemerkt als toonaangevend op het gebied van inhoudsbeheer voor ondernemingen en horizontale portals.2

SharePoint onderscheidt zich van de concurrentie dankzij de integratie met Office in de cloud, Outlook en Exchange Online, Yammer en OneDrive for Business. Gartner noemt het een tool met sterke samenwerkings- en teamfunctionaliteit, en merkt op dat SharePoint vaak de basis vormt voor sociale en samenwerkingsfuncties.3

Een geïntegreerde samenwerkingssuite biedt je team de technologieondersteuning die het nodig heeft. Gebruik de vijf tips in het eBook hieronder om de samenwerking op de werkvloer te verbeteren.

1 ‘Why Your Organization Should Buy a Collaboration Platform Instead of Best-of-Breed Solutions’, 2015, Constellation Research, Inc.
2 ‘Magic Quadrant for Horizontal Portals’, 2015, Gartner
3 ‘Magic Quadrant for Enterprise Content Management’, 2015, Gartner

 

Download het eBook:

5 tips om de

SAMENWERKING TE VERBETEREN

 

Een samenwerkingsplatform van één leverancier is toch handig? Werknemers kunnen makkelijker communiceren, informatie kan beter worden gedeeld en processen worden gestroomlijnd.

Wanneer je de samenwerking in je bedrijf wilt verbeteren, zijn er vijf belangrijke aandachtsgebieden:

  1. Tijd besparen en productiviteit verhogen
  2. Kosten verlagen en complexiteit verminderen
  3. Zorgen voor end-to-end beveiliging en compliance
  4. Schalen in je eigen tempo
  5. Controle over het beheer

 

Ja, ik ga akkoord met het ontvangen van aan mij gerichte berichten over producten, evenementen en acties van OfficeGrip. OfficeGrip mag contact met mij opnemen via de kanalen die ik kies, zoals e-mail, telefoon of post.

 OfficeGrip

Officegrip zet uw bedrijf in de cloud. Daarbij passen wij de nieuwste technologie toe van Microsoft. Wij voorzien uw bedrijf van het complete Office365 pakket aangevuld met Sharepoint, Dynamics en de beste trainingen zodat u optimaal gebruik kunt maken van uw nieuwe IT-omgeving.

No Comments

Leave a feedback