
Hoe je de meest voorkomende SharePoint-ergernissen voorkomt
Ontdek hoe je de meest voorkomende SharePoint-ergernissen voorkomt. Van vindbaarheid en gebruiksgemak tot adoptie en security: maak SharePoint een tool die collega’s wél waarderen.
Werk vanaf iedere locatie op basis van Microsoft 365.
Breng uw bedrijfsapplicaties naar de Cloud.
Bestel zakelijke apparaten in de webshop.
Herstel data binnen uw Microsoft 365 Cloud omgeving.
Beheer e-mailhandtekeningen in uw organisatie centraal.
Bescherm uw gegevens om verlies te voorkomen.
Bescherm uw apparaten tegen malware en andere dreigingen.
Bescherm tegen aanvallen, zoals phishing, malware en spam.
Voorkom identiteitsdiefstal en ongeoorloofde toegang.
Krijg inzicht in uw beveiligingsrisico’s en aanvalsoppervlak.
Creëer cyber-awareness onder uw medewerkers.
Laat Teams, SharePoint en OneDrive voor u werken.
Vergroot creativiteit en productiviteit in uw organisatie met AI.
Zet SharePoint in als krachtig communicatieplatform.
Houdt grip op wildgroei aan unieke rechten in SharePoint.
Verbind iedereen in de organisatie met elkaar in Viva Engage.
Digitale transformatie met de eindgebruiker als middelpunt.
Persoonlijke begeleiding op de werkvloer.
Een zachte landing in uw Microsoft 365 omgeving.
OfficeGrip Adoptie Consultants beschikbaar via Teams.
Centrale hub voor beleid- en kennisdeling.
Geef nieuwe medewerkers een zachte landing.
Optimale bereikbaarheid met vaste telefonie via Microsoft Teams.
Mobiele telefonie van Odido met Hello Business.
Integreer uw vaste en mobiele nummer binnen Teams.
Veilig internetten onderweg op uw tablet of laptop.
Communicatie & conferentie producten
Een volledig en beveiligd netwerk op kantoor.
Veilige glasvezel internetlijn met Firewall.
Zakelijk glasvezel internet.
Houdt uw netwerk in vorm.
Verbeter het WiFi bereik op kantoor.
Als organisatie heb je het besluit genomen om een nieuw IT systeem te implementeren. Het oude systeem is verouderd of je wilt als organisatie juist efficiënter werken. Door een nieuw IT systeem wordt het mogelijk om veiliger, productiever en efficiënter te werken. Het is daarom belangrijk om kritisch naar een IT omgeving te kijken, omdat een nieuw IT systeem erg veel impact kan maken op de organisatie. Je verandert niet alleen de infrastructuur binnen de organisatie, maar ook de werkwijze van sommige werknemers. Een Adoptie & Change Management traject is daarom van belang om een IT implementatie succesvol te maken. Wij gaan hier dieper in op de menselijke kant die bij een IT traject komt kijken.
Werknemers willen graag weten waarom een nieuwe IT omgeving nodig is. Als een verandering wordt opgedrongen, dan kan je als organisatie rekenen op weerstand. Het is daarom een goed idee om te vertellen waarom een verandering noodzakelijk is. Om de weerstand te verlagen is het belangrijk om een aantal mensen “key users” te maken binnen dit traject. Elke afdeling werkt anders, waardoor deze key users input kunnen leveren.
Een IT implementatie wordt pas succesvol als iedereen in de organisatie zich gehoord voelt. Daarom is het belangrijk om een aantal personen aan te wijzen die zich actief bezig houden met dit traject. Door deze zogeheten “key users” aan te wijzen, weet je zeker dat elke afdeling inspraak heeft in de relevante onderdelen. Dit maakt een Adoptie & Change Traject bij een IT implementatie een stuk succesvoller, omdat werknemers zich gehoord voelen.
Het verhoogt ook de veranderbereidbaarheid, omdat elke afdeling inspraak heeft in de nieuwe IT omgeving. Werknemers ervaren dit als prettig, waardoor een implementatie traject succesvoller kan plaatsvinden. Bij ons Adoptie & Change Traject maken wij ook gebruik van verschillende persona’s en scenario’s. Deze stellen ons in staat om een per gebruiker en/of afdeling een gerichte training te geven.
Een Adoptie & Change traject gaat om het accepteren van een IT implementatie. Het is belangrijk om te kijken naar verschillende gebruikersgroepen en scenario’s die er binnen een organisatie zijn. Elke afdeling werkt namelijk anders en heeft andere behoeftes bij een IT omgeving. Door verschillende groepen te creëren ben je er zeker van dat alle afdelingen worden gehoord. Het wordt op deze manier makkelijker om aanpassingen te maken of te sturen waar dat nodig is.
Het trainen van gebruikers is enorm belangrijk bij een IT implementatie, omdat gebruikers op een andere manier moeten gaan werken. Een aantal gebruikers hebben wellicht meer training nodig dan andere gebruikers. Door deze trainingen verhoog je de acceptatie binnen de organisatie. Eindgebruikers leren de systemen beter kennen en weten waar zij moeten zijn.
Een algemene training kan goed worden gebruikt om de basisfunctionaliteiten toe te lichten. Deze trainingen gaan door de standaard functionaliteiten heen en helpen gebruikers snel aan de slag te gaan. Daarnaast is het belangrijk om per persona/ scenario een aparte training te maken. Met een op maat gemaakte training leren gebruikers de belangrijkste functionaliteiten voor hun werkzaamheden kennen. Een IT omgeving kan vaak veel meer dan dat een eindgebruiker soms nodig heeft. De ene afdeling kan wel een bepaalde functie gebruiken en een andere niet. Daarom is het van belang om de benodigde functionaliteiten per afdeling in kaart te brengen. Op deze manier zorg je ervoor dat een training optimaal aansluit bij de werkzaamheden van werknemers.
Een floorwalker is eigenlijk iemand die de expertise bezit en gebruikers extra kan begeleiden. Het kan voorkomen dat werknemers extra ondersteuning nodig hebben bij het gebruiken van de nieuwe IT omgeving. Een floorwalker kan deze vragen één-op-één oppakken, om gebruikers zo te ondersteunen bij het gebruiken van een nieuwe IT omgeving. Dit betekent dat eindgebruikers die extra ondersteuning nodig hebben zo optimaal mogelijk worden geholpen. Dit kan de acceptatie van een IT implementatie enorm verhogen in een organisatie. Een floorwalker haakt namelijk direct in op het moment dat het probleem zich voordoet. Werknemers kunnen zo direct weer verder en krijgen hulp van een professional die de vragen kan beantwoorden op het moment dat werknemers die hebben.
Bij een IT implementatie is het belangrijk om de eindgebruikers te betrekken. Dit zorgt ervoor dat de veranderbereidbaarheid toeneemt, waardoor het makkelijker wordt om te wisselen van een IT omgeving. Het trainen van werknemers is daarbij enorm belangrijk, omdat de verschillende afdelingen allemaal op een andere manier werken. Door de juiste trainingen te geven wordt de productiviteit verhoogd en accepteren werknemers sneller de nieuwe IT omgeving. Wil je meer weten over een succesvol Adoptie & Change traject? Download dan gratis ons eBook met de 4 stappen naar een succesvolle adoptie van een nieuwe ICT-omgeving:
Ontdek hoe je de meest voorkomende SharePoint-ergernissen voorkomt. Van vindbaarheid en gebruiksgemak tot adoptie en security: maak SharePoint een tool die collega’s wél waarderen.
Ontdek de verborgen functies van SharePoint die je werkdag makkelijker maken. Van slimme metadata en versiebeheer tot automatische workflows en intranet. Haal meer uit je Microsoft 365-omgeving.
Surveys Agent is de nieuwste AI-functionaliteit binnen Microsoft 365 Copilot. Ontdek hoe deze slimme assistent je helpt om snel en effectief enquêtes te ontwerpen, te versturen en te analyseren zonder gedoe of extra tools.
ADRES
Blauwhekken 5b
4751 XD Oud Gastel
CUSTOMER CARE
LINKS