Drie functies in Microsoft Teams voor een betere samenwerking

Functies om de samenwerking te verbeteren

We zien dat organisaties steeds meer gebruik maken van een hybride werkplek. Dit heeft ervoor gezorgd dat het werken vanuit de cloud enorm in populariteit is toegenomen. Microsoft Teams maakt het mogelijk om vanaf elke locatie samen te werken met collega’s.

Een nadeel van het werken op afstand is dat het lastiger kan zijn om bijvoorbeeld brainstormsessie te hebben. De kleine gesprekken bij het koffiezetapparaat zijn verdwenen, waardoor de spontane creatieve ideeën minder snel naar boven komen. We benoemen daarom hier drie van onze favoriete Teams-mogelijkheden die de samenwerking onderling kunnen verbeteren.

Maak gebruik van een Microsoft Whiteboard

Met Microsoft Whiteboard kun je samenwerken en ideeën delen op een groot whiteboard. Dit is erg handig voor brainstormsessies waarin iedereen op een creatieve manier zijn idee kan toevoegen. Dit Whiteboard kan tijdens een Microsoft Teams meeting worden gebruikt door op de knop “delen” te drukken en dan te kiezen voor “Microsoft Whiteboard”.

Microsoft Teams samenwerken Whiteboard

Met de Whiteboard functie in Microsoft Teams wordt het dus makkelijk om samen meerdere ideeën “op papier” te krijgen. Iedereen kan input geven en ideeën worden op een visuele manier weergeven. Voor projecten en discussies op langere termijn is er een mogelijkheid om een whiteboard toe te voegen aan een Teams-kanaal. Klik op het “+” in een Teams-kanaal en zoek naar “whiteboard”. Op deze manier heeft iedereen in het kanaal toegang tot het whiteboard.

Krijg realtime feedback met behulp van Microsoft Forms

Met Microsoft Forms wordt het mogelijk om een vragenlijst te laten zien tijdens een meeting. Deze vragenlijst kan voor de meeting worden gemaakt, waardoor deze gelijk in een meeting geactiveerd kan worden. Dit geeft de presentator de mogelijkheid om in realtime feedback te krijgen en zorgt ervoor dat er actief wordt deelgenomen aan de meeting. Na een meeting kunnen deze antwoorden worden geëxporteerd naar Excel of bekeken in de Microsoft Forms app. Zo krijg je snel een overzicht of de informatie vanuit een meeting duidelijk is.

Microsoft Teams samenwerken Microsoft Forms

Geef presentaties met de PowerPoint live functie

Het geven van een presentatie in een online omgeving kan het lastiger maken om gezichtsuitdrukkingen van aanwezigen te lezen. Met de PowerPoint live functie in Microsoft Teams kun je de gezichtsuitdrukkingen van aanwezigen zien en de notities naast de presentatie houden. Met de chat functie kunnen er ook direct vragen worden gesteld zonder de presentatie te onderbreken. Voor meer informatie over PowerPoint live kun je kijken naar dit blogbericht. In de onderstaande afbeelding zie je hoe de PowerPoint live functie eruit ziet:

Microsoft Teams PowerPoint Live

Tot slot

Deze drie functies in Microsoft Teams kunnen helpen om de samenwerking te verbeteren. Met deze functies kun je op een creatieve manier samenwerken en ideeën met elkaar delen. Wil je nu meer weten over Microsoft Teams? Bekijk dan ons eBook “Maak kennis met Microsoft Teams”.

Meer lezen

SharePoint Agents
SharePoint

Slimmer werken met SharePoint Agents

In een tijd waarin informatie overal beschikbaar is, maar tijd steeds schaarser wordt, biedt Microsoft een krachtige oplossing: SharePoint Agents. Deze AI-gedreven assistenten transformeren de manier waarop organisaties omgaan met kennis, documenten en samenwerking. In deze blog leest u wat SharePoint Agents zijn, hoe ze werken en vooral: wat ze kunnen betekenen voor uw organisatie.

Lees meer...
SharePoint

Wat is het verschil tussen teamsites en projectsites in SharePoint

Samenwerken in SharePoint kan op verschillende manieren, afhankelijk van het doel van je team of organisatie. Werk je dagelijks samen met collega’s binnen een afdeling? Of ben je tijdelijk betrokken bij een project met een duidelijke deadline? Voor beide situaties biedt SharePoint een passende oplossing: de teamsite en de projectsite. In dit artikel leggen we uit wat een teamsite en een projectsite precies zijn, hoe ze van elkaar verschillen en wanneer je welke het beste kunt gebruiken.

Lees meer...
SharePoint

Wat is het verschil tussen communicatiesites en hubsites in SharePoint

SharePoint, het samenwerkingsplatform van Microsoft, biedt verschillende soorten sites om aan uiteenlopende behoeften te voldoen. Waar een communicatiesite zich richt op het verspreiden van informatie naar een breed publiek, is een hubsite bedoeld om structuur en samenhang te brengen tussen meerdere SharePoint-sites.

Lees meer...
Logo-OfficeGrip

OfficeGrip

Officegrip zet uw bedrijf in de cloud. Daarbij passen wij de nieuwste technologie toe van Microsoft. Wij voorzien uw bedrijf van het complete Office365 pakket aangevuld met Sharepoint, Dynamics en de beste trainingen zodat u optimaal gebruik kunt maken van uw nieuwe IT-omgeving.