OfficeGrip_logo

Een VoIP telefooncentrale

Bereikbaar vanaf elke locatie

Met een VoIP telefooncentrale wordt het mogelijk om vanaf elke locatie zakelijk bereikbaar te zijn. Nu we steeds vaker vanaf verschillende locaties werken, is een moderne VoIP telefooncentrale onmisbaar geworden. Door het hybride werken is het belangrijk om goed na te denken over een VoIP telefooncentrale, omdat je werknemers vanaf verschillende locaties bereikbaar wilt houden. Daarom wordt er binnen organisaties vaak gebruik gemaakt van een cloud VoIP telefooncentrale. Wij leggen hier uit hoe dit precies werkt.

Inhoudsopgave

Wat is een VoIP telefooncentrale

Een VoIP telefooncentrale zorgt ervoor dat de complete organisatie telefonisch bereikbaar wordt. Dit gebeurt tegenwoordig door een hosted VoIP centrale. Met een hosted VoIP centrale staat de complete telefooncentrale in de cloud, waardoor er extra functionaliteiten beschikbaar worden. Voor een moderne telefonie omgeving is een hosted VoIP telefooncentrale de norm geworden, omdat werknemers vanaf elke locatie bereikbaar moeten zijn. Dit is met een traditionele VoIP telefooncentrale niet mogelijk om te realiseren.

Een VoIP telefooncentrale verhoogt de bereikbaarheid

Organisaties werken steeds flexibeler en hebben daardoor een moderne VoIP telefooncentrale nodig. Een organisatie moet namelijk telefonisch bereikbaar kunnen zijn, vanaf waar werknemers ook werken. Met een hosted VoIP telefooncentrale krijgen werknemers de mogelijkheid om de telefonie op verschillende manieren te beantwoorden. Dit kan vanaf een laptop of mobiel apparaat door de vast-mobiel integratie, waardoor werknemers onderweg bereikbaar kunnen zijn. Voor organisaties verhoogt een moderne VoIP telefooncentrale de bereikbaarheid enorm.

Moderne VoIP telefooncentrale

Hoe werkt een VoIP telefooncentrale

Een VoIP telefooncentrale werkt tegenwoordig volledig vanuit de cloud. Dit wordt ook wel een hosted VoIP omgeving genoemd. Alle binnenkomende telefonie wordt door een telefooncentrale in de cloud doorgeschakeld naar de juiste personen. De VoIP telefooncentrale maakt het dus mogelijk om jouw organisatie bereikbaar te maken. Op basis van de instellingen die worden toegepast gaat een hosted VoIP omgeving aan de slag. Een VoIP telefooncentrale begeleidt dus de binnenkomende oproepen en verwijst deze door naar de juiste persoon. Door de juiste instellingen toe te passen wordt het mogelijk om deze omgeving compleet naar wens in te richten.

Waarom gebruik maken van een hosted VoIP telefooncentrale

Klanten worden steeds kritischer en verwachten dat jouw organisatie optimaal bereikbaar is. Met een hosted VoIP telefooncentrale zorg je ervoor dat werknemers optimaal bereikbaar worden. Een moderne VoIP omgeving maakt het namelijk mogelijk om verschillende instellingen toe te passen. Zo kunnen meerdere personen van een afdeling de binnenkomende telefonie oppakken, waardoor klanten sneller worden geholpen. Ook is het mogelijk om snel en gemakkelijk de telefonie door te schakelen of wachtrijen te creëren. Dit zorgt ervoor dat de binnenkomende telefonie optimaal wordt opgepakt.

Hosted VoIP telefooncentrale

Welke VoIP telefooncentrales zijn er

VoIP telefooncentrales zijn in verschillende soorten en maten aanwezig. In de basis heb je een VoIP leverancier nodig die helpt met de inrichting. Het inrichten van een hosted VoIP omgeving vereist specialisme en kennis van de techniek. Daarom zijn er verschillende aanbieders die een VoIP omgeving aanbieden. De keuze van een leverancier is enorm belangrijk, omdat een verkeerd geïmplementeerde telefonie omgeving enorm vervelend is. Je wilt een telefonie omgeving waarmee werknemers makkelijk kunnen bellen & klanten snel geholpen kunnen worden. Wees dus kritisch bij de keuze voor een VoIP omgeving, omdat de impact op de organisatie groot kan zijn.

Waarop moet je letten bij een VoIP telefooncentrale

Bij het kiezen van een VoIP leverancier is het belangrijk om op een aantal punten te letten. Het implementeren van een VoIP telefooncentrale heeft nogal een impact op jouw organisatie. Werknemers moeten wennen aan het systeem, het systeem moet optimaal ingericht worden en de leverancier moet aan bepaalde eisen voldoen. Het is daarom belangrijk om bij een VoIP telefooncentrale te letten op:

  • Welke functionaliteiten er allemaal aanwezig zijn
  • Hoe de VoIP omgeving gebruikt moet worden
  • Welke inrichtingsmogelijkheden er beschikbaar zijn
  • Of een vast-mobiel integratie mogelijk is
  • Wat de kosten zijn voor een goede implementatie

Verder zijn er vast nog wel een aantal belangrijke eisen die jouw organisatie aan een VoIP telefooncentrale heeft. Zet bij de selectie een aantal belangrijke punten op een rij en ga in gesprek met een leverancier, zodat je alle mogelijkheden kent die een VoIP omgeving kan bieden.

Microsoft Teams VoIP

Microsoft Teams als VoIP telefooncentrale

In organisaties wordt regelmatig gebruik gemaakt van Microsoft Teams. Dit is de centrale samenwerkingshub voor jouw complete organisatie, omdat het verschillende functionaliteiten samenvoegt in één applicatie. Met de Microsoft Teams telefonie integratie wordt het mogelijk om extern te bellen vanuit Microsoft Teams. Deze integratie koppelt een moderne VoIP centrale aan jouw Microsoft Teams omgeving. Dit heeft als voordeel dat er één centrale omgeving wordt gebruikt voor alle interne & externe communicatie.

De voordelen van Microsoft Teams telefonie

Een Microsoft Teams telefonie omgeving maakt het mogelijk om te bellen en gebeld te worden. Het biedt alle VoIP mogelijkheden aan die een organisatie nodig heeft. Het belangrijkste voordeel is dat alles in één centrale omgeving staat, waardoor gebruikers niet aan een nieuwe omgeving hoeven te wennen. Microsoft Teams telefonie maakt het makkelijker om als organisatie bereikbaar te zijn. Een aantal functionaliteiten die Microsoft Teams telefonie biedt zijn:

  • Werken vanuit één centrale omgeving
  • Doorschakelen van inkomende oproepen
  • Keuzemenu’s creëren voor verschillende afdelingen
  • Wachtrijen met een persoonlijke boodschap
  • Met meerdere groepen de binnenkomende telefonie opnemen

Microsoft Teams telefonie biedt verschillende functionaliteiten aan om een moderne VoIP telefooncentrale te creëren. Door deze integratie krijgen werknemers een makkelijke omgeving om snel en gemakkelijk bereikbaar te zijn.

VoIP omgeving Microsoft Teams

Waarom Microsoft Teams telefonie gebruiken

Er zijn verschillende aanbieders die een VoIP omgeving aanbieden. Veel van deze aanbieders hebben hun eigen platform ontwikkeld om de telefonie te kunnen ontvangen. Dit is een extra omgeving die weer op een veilige manier moet worden ingericht. Het nadeel hiervan is dat deze omgevingen niet goed integreren in de bestaande IT-omgeving.

Microsoft Teams telefonie wordt in de basis door Microsoft zelf ontwikkeld. Het voordeel is dat dit naadloos aansluit op een Microsoft Teams omgeving. Je hoeft dus niet na te denken over extra beveiligingsmogelijkheden, omdat deze direct worden overgenomen vanuit Microsoft 365. Microsoft biedt uitgebreide ondersteuning voor hun producten, waardoor je kan vertrouwen op de expertise van Microsoft. Daarom implementeren wij altijd Microsoft Teams telefonie als VoIP oplossing bij organisaties.

Microsoft Teams telefonie in combinatie met T-Mobile

Microsoft werkt nauw samen met T-Mobile, waardoor je ook de complete mobiele omgeving kunt meenemen. Dit betekent dat er één leverancier is voor de vaste en mobiele telefonie. Door de verschillende unlimited bundels kunnen werknemers onbeperkt bellen en gebeld worden. Dit zorgt ervoor dat er geen onverwachte kosten ontstaan voor de telefonie omgeving. De combinatie van Microsoft Teams telefonie & T-Mobile helpt jouw organisatie om optimaal bereikbaar te zijn. Dit creëert dus een moderne VoIP telefooncentrale voor jouw complete organisatie.

Conclusie

Met een moderne VoIP telefooncentrale blijft jouw complete organisatie optimaal telefonisch bereikbaar. Nu we steeds vaker vanaf verschillende locaties werken is dit onmisbaar geworden. Werknemers kunnen met een VoIP oplossing optimaal bereikbaar blijven vanaf waar zij ook werken. Een VoIP omgeving is compleet naar wens in te richten, waardoor het optimaal aansluit bij jouw organisatie. Bekijk de mogelijkheden van Microsoft Teams telefonie hier of download gratis ons eBook met meer informatie:

Microsoft Teams telefonie- de voordelen van een telefonie integratie

Meer informatie over Microsoft Teams Telefonie?

Download dan gratis ons eBook met meer informatie

Download het gratis eBook:

De voordelen van een telefonie integratie

Microsoft Teams telefonie- de voordelen van een telefonie integratie

    Ja, ik ga akkoord met het ontvangen van aan mij gerichte berichten over producten, evenementen en acties van OfficeGrip. OfficeGrip mag contact met mij opnemen via de kanalen die ik kies, zoals e-mail, telefoon of post.

    Meer lezen

    copilot-prompting
    Copilot

    Microsoft 365 Copilot – de kunst en wetenschap van prompting

    Prompting is hoe je Microsoft 365 Copilot vraagt om iets voor je te doen – zoals creëren, samenvatten, bewerken of transformeren. Denk bij prompting aan een gesprek voeren, waarbij je eenvoudige maar duidelijke taal gebruikt en context biedt, zoals je dat ook zou doen met een assistent. Er zijn veel soorten prompts die je kunt gebruiken, afhankelijk van de taak die je gedaan wilt hebben.

    Lees meer...
    copilot-studio
    Copilot

    Microsoft Copilot Studio

    Microsoft Copilot Studio is een end-to-end AI-platform voor gesprekken waarmee u copilots kunt maken en aanpassen met behulp van natuurlijke taal of een grafische interface. Met Copilot Studio kunt u eenvoudig copilots ontwerpen, testen en publiceren die aansluiten op uw specifieke behoeften voor interne of externe scenario’s in uw branche, afdeling of rol.

    Lees meer...
    microsoft-archive
    Eindgebruiker

    Beheer uw verouderde gegevens met Microsoft 365 Archive

    Vaak is het voor organisaties belangrijk om inactieve of verouderde gegevens gedurende langere tijd te bewaren voor toekomstig gebruik. Met Microsoft 365 Archive kunnen deze inactieve gegevens worden verplaatst naar een “koude opslaglaag” (archief) binnen SharePoint.

    Lees meer...

    Inschrijven voor de nieuwsbrief

    Het laatste Microsoft 365 nieuws in jouw mailbox? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief!