Blog

Het laatste nieuws van OfficeGrip

  • 17 januari 2017
  • officegrip
  • Nieuws
  • 0

Gemakkelijk relaties onderhouden met Outlook Customer Manager

Microsoft wilt met Office 365 MKB-bedrijven helpen om meer uit hun organisatie te halen. Dit is de reden dat Office 365 niet alleen essentiële productiviteits- en samenwerkings-tools aanbiedt, maar ook nieuwe diensten ontwikkelt om ondersteuning te bieden aan organisaties. Hier is sinds kort een nieuwe tool bijgekomen die je helpt je klantenrelaties effectiever te onderhouden.

Als eigenaar van een bedrijf weet je dat de kans op vervolgopdrachten en terugkerende klanten wordt verhoogt door het kennen van uw clienten, het onthouden van de gevoerde gesprekken en het opvolgen van hun verzoeken. Dit kan een opgave zijn wanneer je vele klanten hebt om bij te houden en niet genoeg uren in een dag. Om het gemakkelijker te maken om klantenrelaties bij te houden en je portfolio te laten groeien introduceert Office 365 een nieuwe dienst genaamd Outlook Customer Manager.

Outlook Customer Manager geeft je een compleet overzicht van al je interacties met elke klant, helpt je lopende taken en offertes bij te houden en geeft je tijdige herinneringen waar nodig. Je kunt klantenrelaties de baas blijven rechtstreeks vanuit Outlook zonder afzonderlijke tools te hoeven installeren.

Outlook Customer Manager neemt geen extra kosten met zich mee en is verkrijgbaar bij het Office 365 Business Premium abonnement. Het is een cloud-powered oplossing special voor het MKB-segment. En op het moment dat je benodigdheden verder groeien kun je overstappen of Dynamics 365 om te profiteren van verbeterde klant informatie, proces efficiëntie en consistentie en diepere financiële inzichten.

Al je klantinformatie op één plek – zonder rompslomp

Het bijhouden van alle informatie en taken vanuit e-mails, meeting uitnodigingen, Excel sheets, handgeschreven notities en teamgenoten kunnen in de weg staan van belangrijker werk. Dit is de reden waarom Outlook Customer Manager klanten-informatie, zoals emails, vergaderingen, gesprekken, notities, taken, deals en dealdines automatisch organiseert in een tijdslijn naast je Postvak IN.

introducing-outlook-customer-manager-1b

De informatie in de tijdslijn is automatisch verzameld vanuit email, kalender en gespreksgeschiedenis data van je Office 365 omgeving. Hierdoor minimaliseer je de noodzaak om handmatig data toe te voegen over de interacties met de klant. Doordat alle klant-informatie op één plek staat hoef je minder tijd te spenderen aan het invoeren van data of er naar te zoeken op verschillende plekken en meer tijd te spenderen met klanten.

Nooit meer iets belangrijks missen

Tijdens een drukke dag is het gemakkelijk om te vergeten dat items opgevolgd moeten worden. Soms wordt er zelfs verzaakt om belangrijke afspraken met een klant na te komen. Outlook Customer Manager helpt je om uitdagingen en verplichtingen de baas te blijven door het versturen van tijdige herinneringen, het koppelen van taken aan een contactspersoon, bedrijf of deal en het sorteren van deals, offertes en transacties op einddatums, prioriteit en prijs. Het systeem laat je automatisch een Focused lijst zien van je belangrijkste klanten en deals om je tijd te kunnen prioriteren.

introducing-outlook-customer-manager-2b

Zorgen dat alle neuzen dezelfde kant op wijzen

Vaak zie je dat bij een kleiner bedrijf iedereen wel contact heeft met een klant. Maar op het moment dat meerdere collega’s met een klant praten kan het gemakkelijk gecompliceerd worden om alle communicatie bij te houden. Met Outlook Customer Manager kun je ervoor kiezen om klantinformatie te delen met de rest van je team zodat alle neuzen dezelfde kant op staan.

Dit heeft als voordeel dat op het moment dat een medewerker ziek is, andere collega’s zijn klant kan beantwoorden met alle informatie die nodig is binnen handbereik. Van aantekeningen van de meest recente telefoongesprekken tot aanstaande vergaderingen en van offerte trajecten tot de naam van de hond van die klant.

Onderweg toegang tot alles

introducing-outlook-customer-manager-3b

Omdat mensen niet alleen maar achter een bureau werken heeft Outlook Customer Manager een mobiele app die je snelle toegang geeft tot dezelfde klantinformatie die je ziet op je desktop. Je kunt recente communicatie zien net voordat je een vergadering met een klant instapt, snel notities opschrijven of een visitekaartje inscannen. En dit allemaal met een paar keer swipen op je telefoon

De mobiele app is op dit moment alleen nog verkrijgbaar op iOS. In een later stadium wordt deze ook beschikbaar op andere mobiele platformen.

Gemakkelijk in gebruik

Outlook Customer Manager is toegankelijk ,met één klik vanuit het Start tabblad in je Outlook inbox. Op deze manier hoef je dus niet nieuwe software te installeren of dagen training geven aan je team voordat je kunt beginnen. Omdat je data in Office 365 blijft, verspil je geen waardevolle tijd met het opzetten van verbindingen naar andere software of diensten of het beheren van aparte producten.

blog-desktop-gif-3

Aan de slag met Outlook Customer Manager

Outlook Customer Manager wordt op dit moment uitgerold bij Office 365 Business Premium klanten beginnende met degenen die zich hebben opgegeven voor de First Release en wordt wereldwijd doorgevoerd in de komende maanden. Op het moment dat het uitgerold is naar je Office 365 account zie je een icoon in het Start tabblad in Outlook 2016 voor Windows. Klik op het icoon om aan de slag te gaan. Wanneer je ook onderdeel wilt uitmaken van het First Release programma van Office 365 kun je jezelf opgeven op deze pagina.

 OfficeGrip

Officegrip zet uw bedrijf in de cloud. Daarbij passen wij de nieuwste technologie toe van Microsoft. Wij voorzien uw bedrijf van het complete Office365 pakket aangevuld met Sharepoint, Dynamics en de beste trainingen zodat u optimaal gebruik kunt maken van uw nieuwe IT-omgeving.

No Comments

Leave a feedback