Blog

Het laatste nieuws van OfficeGrip

Hoe combineer je documenten in Word 2016

Nadat u een document hebt verstuurd voor controle, krijgt u misschien een heleboel exemplaren terug, met suggesties en correcties die u natuurlijk niet wilt missen. In een dergelijke situatie kunt u al die wijzigingen het beste combineren in één document. Als u niet uw documenten met anderen deelt, kunt u documenten kunt combineren met kopiëren en plakken.

HOE COMBINEER JE DOCUMENTEN IN WORD 2016

Word 2016

Nadat u een document heeft verstuurd voor controle, krijgt u misschien een heleboel exemplaren terug, met suggesties en correcties die u natuurlijk niet wilt missen. In een dergelijke situatie kunt u al die wijzigingen het beste combineren in één document.

Als u niet uw documenten met anderen deelt, kunt u documenten kunt combineren met kopiëren en plakken.

Twee documenten samenvoegen

  1. Klik op Controleren > Vergelijken > Combineren.
    de opdracht combineren in het menu vergelijken
  2. Klik op de pijl bij Oorspronkelijk document en klik op het document dat u ter controle hebt verstuurd.Het vak Oorspronkelijk document
  3. Klik bij Gereviseerd document op het document waarin u de wijzigingen wilt combineren.
    Het vak Gereviseerd document
  4. Typ in het vak Ongemarkeerde wijzigingen aanduiden met een naam of beschrijving, zodat u weet wie de wijzigingen heeft voorgesteld.
  5. Klik op Meer.
  6. Selecteer Nieuw document onder Wijzigingen weergeven in.
  7. Klik op OK.

 
Word opent een nieuw document waarin het oorspronkelijke document en het gereviseerde document worden samengevoegd. De verschillen worden aangegeven met ballonnen. De twee gecombineerde brondocumenten worden ook weergegeven. (Als het scherm hierdoor onoverzichtelijk is, klikt u op Vergelijken > Brondocumenten weergeven > Brondocumenten verbergen.)

TIP: De volgende keer kunt u dit alles overslaan door het document op OneDrive te delen en mensen uit te nodigen om hun wijzigingen en opmerkingen toe te voegen.

Extra exemplaren toevoegen

Als u extra exemplaren wilt toevoegen, bewaart u het document met de gecombineerde wijzigingen van de eerste twee exemplaren. Voeg de extra exemplaren vervolgens aan dat document toe.

  1. Klik op Controleren > Vergelijken > Combineren.
    de opdracht combineren in het menu vergelijken
  2. Klik op de pijl bij Oorspronkelijk document en klik op het document met de gecombineerde wijzigingen.
  3. Klik bij Gereviseerd document op het volgende exemplaar dat u wilt samenvoegen.
  4. Typ in het vak Ongemarkeerde wijzigingen aanduiden met een naam of beschrijving, zodat u weet wie de wijzigingen heeft voorgesteld.
  5. Klik op Meer.
  6. Selecteer Oorspronkelijk document onder Wijzigingen weergeven in.
  7. Klik op OK.

 

Verschillende documenten toevoegen aan een bestand

Als u meerdere documenten wilt combineren tot één bestand, kunt u de inhoud van alle documenten kopiëren en plakken in één bestand. Of u kunt het eerste document openen, op Invoegen > Object > tekst uit bestand invoegen klikken, naar de documenten bladeren die u toevoegen wilt, hierop klikken en vervolgens op Invoegen klikken.

Menu Object in de groep Tekst

Documenten combineren met kopiëren en plakken

Als u twee verschillende documenten wilt samenvoegen in één bestand, kopieert u de inhoud van het ene document en plakt u deze in het andere document.

  1. Open beide documenten.
  2. Klik in het document dat u wilt toevoegen, op Start > Selecteren > Alles selecteren om het hele document te selecteren. U kunt ook op Ctrl+A drukken.de optie alles selecteren in het menu selecteren
  3. Kies Start > Kopiëren. U kunt ook op Ctrl+C drukken.
    Knop Kopiëren op het tabblad Start
  4. Klik in het tweede document op de positie waarop u de gekopieerde inhoud wilt toevoegen en kies StartPlakken > Opmaak samenvoegen om de nieuwe inhoud aan te passen aan de bestaande inhoud.
    Optie Opmaak samenvoegen voor Plakken

 

 

 

Download het eBook:

5 nieuwe manieren van

WERKEN IN WORD

 

Werk in Word zoals u nog nooit gedaan hebt met deze handige tips en trucs.

Doe inspiratie op om nieuwe manieren uit te proberen om samen te werken, tijd te besparen en het proces van lezen en schrijven te verbeteren.

Deze infographic laat u 5 van de nieuwste mogelijkheden binnen Word 2016 zien waarmee u productiever kan werken en zo meer gedaan krijgt binnen uw werkdag, waaronder:

 

  • Samenwerken met iedereen, overal
  •  

  • De taalbarrière doorbreken
  •  

  • Controleren terwijl u typt

    Ja, ik ga akkoord met het ontvangen van aan mij gerichte berichten over producten, evenementen en acties van OfficeGrip. OfficeGrip mag contact met mij opnemen via kanalen zoals e-mail, telefoon of post.

     OfficeGrip

    Officegrip zet uw bedrijf in de cloud. Daarbij passen wij de nieuwste technologie toe van Microsoft. Wij voorzien uw bedrijf van het complete Office365 pakket aangevuld met Sharepoint, Dynamics en de beste trainingen zodat u optimaal gebruik kunt maken van uw nieuwe IT-omgeving.

    No Comments

    Leave a feedback