OfficeGrip_logo

Hoe combineer je documenten in Word 2016

Inhoudsopgave

Nadat u een document heeft verstuurd voor controle, krijgt u misschien een heleboel exemplaren terug, met suggesties en correcties die u natuurlijk niet wilt missen. In een dergelijke situatie kunt u al die wijzigingen het beste combineren in één document. 

Als u niet uw documenten met anderen deelt, kunt u documenten kunt combineren met kopiëren en plakken.

Twee documenten samenvoegen

  1. Klik op Controleren > Vergelijken > Combineren.
    de opdracht combineren in het menu vergelijken
  2. Klik op de pijl bij Oorspronkelijk document en klik op het document dat u ter controle hebt verstuurd.Het vak Oorspronkelijk document
  3. Klik bij Gereviseerd document op het document waarin u de wijzigingen wilt combineren.
    Het vak Gereviseerd document
  4. Typ in het vak Ongemarkeerde wijzigingen aanduiden met een naam of beschrijving, zodat u weet wie de wijzigingen heeft voorgesteld.
  5. Klik op Meer.
  6. Selecteer Nieuw document onder Wijzigingen weergeven in.
  7. Klik op OK.

Word opent een nieuw document waarin het oorspronkelijke document en het gereviseerde document worden samengevoegd. De verschillen worden aangegeven met ballonnen. De twee gecombineerde brondocumenten worden ook weergegeven. (Als het scherm hierdoor onoverzichtelijk is, klikt u op Vergelijken > Brondocumenten weergeven > Brondocumenten verbergen.)

TIP: De volgende keer kunt u dit alles overslaan door het document op OneDrive te delen en mensen uit te nodigen om hun wijzigingen en opmerkingen toe te voegen.

Extra exemplaren toevoegen

Als u extra exemplaren wilt toevoegen, bewaart u het document met de gecombineerde wijzigingen van de eerste twee exemplaren. Voeg de extra exemplaren vervolgens aan dat document toe.

  1. Klik op Controleren > Vergelijken > Combineren.
    de opdracht combineren in het menu vergelijken
  2. Klik op de pijl bij Oorspronkelijk document en klik op het document met de gecombineerde wijzigingen.
  3. Klik bij Gereviseerd document op het volgende exemplaar dat u wilt samenvoegen.
  4. Typ in het vak Ongemarkeerde wijzigingen aanduiden met een naam of beschrijving, zodat u weet wie de wijzigingen heeft voorgesteld.
  5. Klik op Meer.
  6. Selecteer Oorspronkelijk document onder Wijzigingen weergeven in.
  7. Klik op OK.

Verschillende documenten toevoegen aan een bestand

Als u meerdere documenten wilt combineren tot één bestand, kunt u de inhoud van alle documenten kopiëren en plakken in één bestand. Of u kunt het eerste document openen, op Invoegen > Object > tekst uit bestand invoegen klikken, naar de documenten bladeren die u toevoegen wilt, hierop klikken en vervolgens op Invoegen klikken.

Menu Object in de groep Tekst

Documenten combineren met kopiëren en plakken

Als u twee verschillende documenten wilt samenvoegen in één bestand, kopieert u de inhoud van het ene document en plakt u deze in het andere document.

  1. Open beide documenten.
  2. Klik in het document dat u wilt toevoegen, op Start > Selecteren > Alles selecteren om het hele document te selecteren. U kunt ook op Ctrl+A drukken.
    de optie alles selecteren in het menu selecteren
  3. Kies Start > Kopiëren. U kunt ook op Ctrl+C drukken.
    Knop Kopiëren op het tabblad Start
  4. Klik in het tweede document op de positie waarop u de gekopieerde inhoud wilt toevoegen en kies StartPlakken > Opmaak samenvoegen om de nieuwe inhoud aan te passen aan de bestaande inhoud.
    Optie Opmaak samenvoegen voor Plakken

Meer lezen

copilot-prompting
Copilot

Microsoft 365 Copilot – de kunst en wetenschap van prompting

Prompting is hoe je Microsoft 365 Copilot vraagt om iets voor je te doen – zoals creëren, samenvatten, bewerken of transformeren. Denk bij prompting aan een gesprek voeren, waarbij je eenvoudige maar duidelijke taal gebruikt en context biedt, zoals je dat ook zou doen met een assistent. Er zijn veel soorten prompts die je kunt gebruiken, afhankelijk van de taak die je gedaan wilt hebben.

Lees meer...
copilot-studio
Copilot

Microsoft Copilot Studio

Microsoft Copilot Studio is een end-to-end AI-platform voor gesprekken waarmee u copilots kunt maken en aanpassen met behulp van natuurlijke taal of een grafische interface. Met Copilot Studio kunt u eenvoudig copilots ontwerpen, testen en publiceren die aansluiten op uw specifieke behoeften voor interne of externe scenario’s in uw branche, afdeling of rol.

Lees meer...
microsoft-archive
Eindgebruiker

Beheer uw verouderde gegevens met Microsoft 365 Archive

Vaak is het voor organisaties belangrijk om inactieve of verouderde gegevens gedurende langere tijd te bewaren voor toekomstig gebruik. Met Microsoft 365 Archive kunnen deze inactieve gegevens worden verplaatst naar een “koude opslaglaag” (archief) binnen SharePoint.

Lees meer...

Inschrijven voor de nieuwsbrief

Het laatste Microsoft 365 nieuws in jouw mailbox? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief!