Hoe herstel je synchronisatieverbindingen in OneDrive voor Bedrijven

U kunt synchronisatiefouten oplossen die optreden tijdens het gebruik van de synchronisatie-app voor OneDrive voor Bedrijven, door Synchronisatieproblemen weergeven te kiezen in het OneDrive voor Bedrijven-menu in het systeemvak. 

Synchronisatieproblemen weergeven in het foutoplossingsvenster

Er wordt een dialoogvenster met fouten geopend waarin huidige synchronisatieproblemen worden beschreven en stappen worden voorgesteld die u kunt uitvoeren om ze op te lossen.

Soms wilt u misschien liever alle synchronisatiefouten in één keer wissen. In dit geval kunt u Herstellen uitvoeren in plaats van elke synchronisatiefout afzonderlijk op te lossen.

Uw Synchronisatieverbindingen herstellen in OneDrive voor Bedrijven

  1. Klik in het systeemvak met de rechtermuisknop op het OneDrive voor Bedrijven menupictogram Waarschuwingspictogram in systeemvak voor de synchronisatie-app van OneDrive voor Bedrijven of houd dit ingedrukt en kies vervolgens Herstellen.
    Synchronisatieverbindingen herstellen met de synchronisatie-app voor OneDrive voor Bedrijven
  2. Kies in het dialoogvenster de optie Herstellen.
    Schermafbeelding van het dialoogvenster Herstel uw OneDrive voor Bedrijven-bibliotheken
    Met Herstellen wordt de voortgang gerapporteerd tot alle synchronisatieverbindingen opnieuw zijn ingesteld.
  3. Kies Voltooien.
 

BELANGRIJK   Start de computer niet opnieuw op terwijl Herstellen wordt uitgevoerd. Als automatisch opnieuw opstarten is gepland voor de computer, stelt u dit uit tot u zeker weet dat Herstellen is voltooid.

Wat gebeurt er wanneer u Herstellen uitvoert?

Met Herstellen gebeurt het volgende:

  • De verbinding wordt verbroken met alle bibliotheken waarin synchronisatieproblemen voorkomen.
  • Er wordt opnieuw verbinding gemaakt met deze bibliotheken. Dit betekent dat met Herstellen de nieuwste serverversie van elke bibliotheek wordt gedownload en gesynchroniseerd, alsof u voor de eerste keer synchroniseert.
  • Hiermee wordt een kopie gemaakt van alle bestanden met niet-gesynchroniseerde wijzigingen. Deze bestanden worden geplaatst in een bibliotheekmap onder C:\gebruikers\gebruikersnaam\archieven_voor_OneDrive voor Bedrijven\.

    Met Herstellen worden deze archiefkopieën gemaakt als u updates hebt die niet met de server zijn gesynchroniseerd voordat u Herstellen hebt gestart. Hierdoor gaan er geen lokale updates verloren. U kunt bestandsversies in de archiefbibliotheekmap vergelijken met de opnieuw verbonden map om er zeker van te zijn dat u de gewenste versie hebt.

Waarom zie ik de opdracht Herstellen niet?

De opdracht Herstellen wordt alleen weergegeven in het OneDrive voor Bedrijven-menu als er synchronisatiefouten zijn opgetreden.

Als er synchronisatiefouten zijn opgetreden maar u de opdracht Herstellen nog steeds niet ziet, moet u wellicht de synchronisatie-app voor OneDrive voor Bedrijven bijwerken.

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *