
Hoe herstel je synchronisatieverbindingen in OneDrive voor Bedrijven
U kunt synchronisatiefouten oplossen die optreden tijdens het gebruik van de synchronisatie-app voor OneDrive voor Bedrijven, door Synchronisatieproblemen weergeven te kiezen in het OneDrive voor Bedrijven-menu in het systeemvak.
Er wordt een dialoogvenster met fouten geopend waarin huidige synchronisatieproblemen worden beschreven en stappen worden voorgesteld die u kunt uitvoeren om ze op te lossen.
Soms wilt u misschien liever alle synchronisatiefouten in één keer wissen. In dit geval kunt u Herstellen uitvoeren in plaats van elke synchronisatiefout afzonderlijk op te lossen.
- Klik in het systeemvak met de rechtermuisknop op het OneDrive voor Bedrijven menupictogram
of houd dit ingedrukt en kies vervolgens Herstellen.
- Kies in het dialoogvenster de optie Herstellen.
Met Herstellen wordt de voortgang gerapporteerd tot alle synchronisatieverbindingen opnieuw zijn ingesteld. - Kies Voltooien.
BELANGRIJK Start de computer niet opnieuw op terwijl Herstellen wordt uitgevoerd. Als automatisch opnieuw opstarten is gepland voor de computer, stelt u dit uit tot u zeker weet dat Herstellen is voltooid.
Met Herstellen gebeurt het volgende:
- De verbinding wordt verbroken met alle bibliotheken waarin synchronisatieproblemen voorkomen.
- Er wordt opnieuw verbinding gemaakt met deze bibliotheken. Dit betekent dat met Herstellen de nieuwste serverversie van elke bibliotheek wordt gedownload en gesynchroniseerd, alsof u voor de eerste keer synchroniseert.
- Hiermee wordt een kopie gemaakt van alle bestanden met niet-gesynchroniseerde wijzigingen. Deze bestanden worden geplaatst in een bibliotheekmap onder C:\gebruikers\gebruikersnaam\archieven_voor_OneDrive voor Bedrijven\.
Met Herstellen worden deze archiefkopieën gemaakt als u updates hebt die niet met de server zijn gesynchroniseerd voordat u Herstellen hebt gestart. Hierdoor gaan er geen lokale updates verloren. U kunt bestandsversies in de archiefbibliotheekmap vergelijken met de opnieuw verbonden map om er zeker van te zijn dat u de gewenste versie hebt.
Als er synchronisatiefouten zijn opgetreden maar u de opdracht Herstellen nog steeds niet ziet, moet u wellicht de synchronisatie-app voor OneDrive voor Bedrijven bijwerken.
No Comments