OfficeGrip_logo

Hoe OfficeGrip gebruik maakt van Dynamics365 en waarom dit interessant is voor zowel klanten als OfficeGrip zelf

Sinds de lancering van Dynamics365 door Microsoft in het jaar 2016, heeft het CRM-systeem al vele prijzen en awards gewonnen. Vooral voor bedrijven die ook met Office365 werken, kan Dynamics gezien worden als het ideale CRM-systeem. Dit komt doordat Dynamics veel meer is dan alleen dan een CRM. OfficeGrip vroeg Aron, onze Dynamics-specialist waarom Dynamics zo interessant is. 

Dynamics is interessant voor een organisatie omdat…

Dynamics is niet alleen een CRM-systeem, het heeft namelijk nog veel meer toepassingen. Naast het optimaliseren en ondersteunen van het salesproces, draagt Dynamics ook bij aan proces optimalisatie binnen uw gehele organisatie. Dynamics verhoogt de mate van informatie over klanten en die van leads, waardoor elke afdeling binnen uw organisatie een beter beeld krijgt over de (potentiële) klanten. Het is daarnaast erg gebruiksvriendelijk, ook voor personen die niet goed hun weg weten te vinden binnen software. Dit komt omdat er binnen Dynamics gewerkt wordt met formulieren met daarin een soort checklist (business proces flow), waarmee bijvoorbeeld een sales medewerker kan zien of er sprake is van een bestaande of nieuwe klant, over welke contracten bijvoorbeeld een klant beschikt, wie de beslisser is binnen een bedrijf etc. Daarnaast geeft deze ‘business proces flow’ suggesties aan de medewerker voor informatie die nog nodig is, om zo optimaal de klant te kunnen definiëren.

Ik haal mijn energie uit Dynamics want…

Dit komt vooral doordat ik zowel intern als extern een bedrijf echt kan optimaliseren. Momenteel ben ik intern bij OfficeGrip bezig met de afdeling Support. Support haalde voorheen al hun gegevens uit Sharepoint, wat een erg onoverzichtelijk proces is in dit geval. Ik heb voor Support het systeem zo kunnen inrichten dat zij voor al hun klanten de gegevens uit Dynamics kunnen halen. Als ik dan hoor dat dit ook echt goed werkt en bijdraagt aan de verbetering van hun dagelijkse werkzaamheden, doordat er duidelijke en overzichtelijke data ontstaat, dan haal ik daar zeker mijn energie uit.

De mogelijkheden:

Vooral voor klanten die al gebruik maken van diensten van Microsoft (denk aan Office365) is Dynamics erg interessant. Dynamics is namelijk goed te integreren met alle andere systemen en diensten van Microsoft. Het Dynamics systeem van OfficeGrip is bijvoorbeeld geïntegreerd in OfficeGrip haar Sharepoint omgeving. Hiermee kan OfficeGrip via Sharepoint en Dynamics precies alle informatie opvragen die zij nodig heeft. Zodra er een afspraak wordt gemaakt in Dynamics is dit ook te zien in bijvoorbeeld de persoonlijke en/of zakelijke agendavan de betrokken personen. Voor een projectmanager is het ook interessant omdat hij zijn projecten in Dynamics kan managen, waardoor hij eigenlijk zijn gehele projectmanagement centraliseert naar één systeem. De adoptie naar het nieuwe systeem voor nieuwe gebruikers is ook een kort proces. Dit komt omdat veel mensen bekend zijn met Microsoft haar producten en diensten. Het Dashboard van Dynamics is ook interessant voor bedrijven, omdat zij hiermee in één oogopslag kunnen zien wat lopende leads zijn, welke verkoopkansen er zijn, op welke onderdelen er veel leads worden gesloten, waarom sommige leads niet worden gesloten etc. Dit maakt het voor de gebruikers heel duidelijk welke richting zij moeten geven aan hun bedrijf. Tot slot is Dynamics ook heel gebruiksvriendelijk, omdat data vaak wordt verwerkt in Excel of Word grafieken, software waar de meeste eindgebruikers veel affiniteit mee hebben.

Verschillen met organisaties die geen Dynamics gebruiken:

Alle data die je als bedrijf nodig hebt, is gecentraliseerd naar één plek. Je ziet bij bedrijven die hier geen gebruik van maken vaak dat er bijvoorbeeld ergens losse data staat in een Excel bestandje, waardoor je vervolgens je gehele overzicht kwijt raakt. Eindgebruikers zijn veel te lang op zoek naar informatie terwijl dit in principe niet nodig is. De meeste CRM-systemen focussen zich alleen op het genereren van leads of het creëren van verkoopkansen, waarbij ze eigenlijk alleen het verkoopproces vastleggen. Dynamics kan veel breder worden ingezet in een organisatie, neem bijvoorbeeld de support afdeling van OfficeGrip, maar ook de financiële administratie, projectmanagement enzovoorts. Deze afdelingen delen natuurlijk heel veel data met elkaar, die met Dynamics veel effectiever kan worden gebruikt.

Dit betekent Dynamics voor OfficeGrip:

Sinds OfficeGrip gebruik is gaan maken van Dynamics begrijpen wij als organisatie onze klanten veel beter. Dit geldt niet alleen voor de sales afdeling maar voor de gehele organisatie. Door Dynamics is OfficeGrip haar bedrijfsproces optimaal verbeterd, dit komt vooral doordat er een nu een beter beeld is van wie de klant precies is en wat haar behoeftes zijn. Dit is voor OfficeGrip natuurlijk een erg interessante ontwikkeling. Door Dynamics heeft OfficeGrip de mogelijkheid gekregen om sneller te schakelen naar klanten waardoor zij uiteindelijk ook beter geholpen kunnen worden. Een win-win situatie voor zowel de klant als OfficeGrip.

Bekijk hier onze Dynamics pagina.

Deel dit artikel

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Inschrijven voor de nieuwsbrief

Het laatste Microsoft 365 nieuws in jouw mailbox? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief!