OfficeGrip_logo

Hoe voeg je een e-mailaccount toe aan Outlook voor Mac 2011

In Outlook voor Mac kunnen automatisch accounts worden ingesteld van vele populaire internetproviders en van e-mailproviders zoals Outlook.com (voorheen bekend als Hotmail), AOL, Gmail, MobileMe en Yahoo.

Als in Outlook een account niet automatisch kan worden ingesteld, kunt u dit handmatig configureren. Wanneer u het account handmatig instelt, heeft u extra informatie over uw account nodig, bijvoorbeeld het type account en adressen van e-mailservers. Zowel POP als IMAP-accounts worden ondersteund in Outlook. Zie Basisinstellingen POP-account en Basisinstellingen IMAP-account voor meer informatie over elk type account.

Als u een Microsoft Exchange-account heeft, raadpleegt u Een Exchange-account toevoegen.

Een e-mailaccount toevoegen

  1. Klik in het menu Extra op Accounts.

    Accounts in het menu Extra

  2. Klik in de linkerbenedenhoek van het dialoogvenster Accounts op Toevoegen  De knop Een account toevoegen en klik vervolgens op E-mail.
  3. Voer uw e-mailadres en wachtwoord in en klik op Account toevoegen.

    Als de knop Account toevoegen niet beschikbaar is

    • Voer de informatie over uw account in, inclusief de volgende verplichte velden: Gebruikersnaam, Type,Server voor inkomende e-mail en Server voor uitgaande e-mail. Als voor uw e-mailservice Secure Sockets Layer (SSL) vereist is voor de server voor inkomende of voor uitgaande mail, schakelt u het selectievakje Gebruik SSL (Secure Sockets Layer) om verbinding te maken met deze server in.
    • Gebruik de gegevens in de onderstaande tabel voor Outlook.com-accounts:

 
 
Velden

Server voor inkomende e-mail

Poort voor de server voor inkomende e-mail

Server voor uitgaande e-mail

Poort voor de server voor uitgaande e-mail

POP

pop3.live.com

995

smtp.live.com

587

IMAP

imap-mail.outlook. com

993

smtp-mail.outlook.com

587

 
Wanneer het proces voor het toevoegen van het account is voltooid, wordt het account weergegeven in het linkerdeelvenster van het dialoogvenster Accounts. Vervolgens wordt begonnen met het downloaden van uw berichten.

NOTITIES

  • Uw e-mailprovider kan u vragen POP- of IMAP-toegang in te schakelen via de website van de provider voordat u het account in Outlook kunt gebruiken.
  • Als u een POP-account en een ander type account toevoegt, worden berichten van het POP-account weergegeven in het Postvak IN onder Op Deze computer in de mappenlijst.
  • Met POP- en IMAP-e-mailaccounts zijn e-mailberichten de enige items die worden gesynchroniseerd tussen Outlook en de e-mailserver. Andere items die u in Outlook maakt , zoals contactpersonen, agenda-items, taken en notities , worden op uw computer opgeslagen, niet op de e-mailserver.
  • Als u een account wilt verwijderen, selecteert u een account in het linkerdeelvenster van het dialoogvenster Accounts en klikt u op Verwijderen  Verwijderen.
    Wanneer u een POP-account verwijdert, blijven bestaande berichten van dat account in Outlook staan, maar er worden geen berichten meer gedownload of verzonden.
    Wanneer u een IMAP-account verwijdert, worden alle berichten van dat account uit Outlook verwijderd, maar kopieën van berichten die u op de server heeft staan, blijven daar staan.
    Het verwijderen van een POP- of IMAP-account heeft geen invloed op andere items dan berichten, zoals contactpersonen en gebeurtenissen.

 

Deel dit artikel

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Inschrijven voor de nieuwsbrief

Het laatste Microsoft 365 nieuws in jouw mailbox? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief!