OfficeGrip_logo

Hoe voeg je in Word 2016 een handtekening in

Een geschreven handtekening geeft een document een persoonlijk tintje. U kunt uw handtekening scannen en opslaan als een afbeelding om in het document in te voegen.

U kunt ook een handtekeningregel invoegen om aan te geven waar iemand een handtekening moet zetten.

Een met de hand geschreven handtekening maken en invoegen

Hiervoor hebt u een scanner nodig.

  1. Zet uw handtekening op een vel papier.
  2. Scan de handtekening en bewaar deze in een veelgebruikte bestandsindeling op uw computer (.bmp, .gif, .jpg of .png).Informatie over het gebruik van de scanner vindt u in de handleiding of op de website van de fabrikant.
  3. Open het afbeeldingsbestand.
  4. Als u de afbeelding wilt bijsnijden, klikt u erop om het tabblad Opmaak (onder Hulpmiddelen) te openen. Klik vervolgens op Bijsnijden.
    De opdracht Bijsnijden op het tabblad Hulpmiddelen voor afbeeldingen - Opmaak
  5. Klik met de rechtermuisknop op de afbeelding en klik vervolgens op Opslaan als afbeelding om de afbeelding als een afzonderlijk bestand op te slaan.
  6. U voegt de handtekening aan een document toe door te klikken op Invoegen > Afbeeldingen.De opdracht Afbeeldingen op het tabblad Invoegen

Getypte tekst toevoegen aan uw handtekening

Als u informatie zoals uw functie, telefoonnummer of e-mailadres wilt toevoegen aan uw handtekening, bewaart u deze tekst samen met de afbeelding als AutoTekst-item.

  1. Typ de gewenste tekst onder de ingevoegde afbeelding.
  2. Selecteer de afbeelding en de getypte tekst.
  3. Klik op Invoegen > Snelonderdelen.
    de opdracht snelonderdelen op het tabblad invoegen
  4. Klik op Selectie opslaan in galerie Snelonderdelen. Het dialoogvenster Nieuwe bouwsteen makenwordt geopend.
    Het dialoogvenster Nieuwe bouwsteen maken
  5. Typ in het vak Naam een naam voor het handtekeningvak.
  6. Selecteer AutoTekst in het vak Galerie.
  7. Klik op OK.
  8. Als u deze handtekening wilt gebruiken, zet u de invoegpositie op de plaats waar u het handtekeningvak wilt invoegen.
  9. Klik op Invoegen > Snelonderdelen > AutoTekst en klik vervolgens op de naam van het handtekeningvak.
 

Een handtekeningregel invoegen

Gebruik de opdracht Handtekeningregel om een handtekeningregel met een X in te voegen, zodat anderen daar hun handtekening kunnen zetten.

  1. Klik op de plaats waar u de handtekeningregel wilt weergeven.
  2. Klik op Invoegen > Handtekeningregel.
    De opdracht Handtekeningregel op het tabblad Invoegen
  3. Klik op Microsoft Office-handtekeningregel.
  4. Typ in het dialoogvenster Handtekeninginstellingen desgewenst een naam in het vak Voorgestelde ondertekenaar. U kunt ook een functie toevoegen in het vak Functie van voorgestelde ondertekenaar.
  5. Klik op OK. De handtekeningregel wordt toegevoegd aan het document.
    Een handtekeningregel in Word met een X op de plaats waar de handtekening moet worden toegevoegd

Meer lezen

Achtergrond

NIS2: De impact op uw organisatie

Tegen het einde van 2024 zal de vernieuwde Europese richtlijn voor ‘Network and Information Security’, bekend als NIS2, worden geïntegreerd in de Nederlandse wetgeving. In het licht van het groeiende belang van internetveiligheid, zal deze bestaande wet worden versterkt met strengere vereisten en zal deze worden uitgebreid naar een groter aantal bedrijfssectoren. Maar wat zijn de gevolgen van deze veranderingen en hoe kunnen bedrijven zich hier nu al op voorbereiden?

Lees meer...
Copilot-Teams
Achtergrond

De nieuwe dimensie van Microsoft Teams met Copilot

Bij OfficeGrip brengen we continu innovaties naar onze klanten om hun werk efficiënter en effectiever te maken. Microsoft Teams is het kloppende hart van moderne samenwerking, en we zijn erg enthousiast over de nieuwste verbeteringen die de samenwerking verder zullen versterken en hybride vergaderingen nog effectiever zullen maken.

Lees meer...

Inschrijven voor de nieuwsbrief

Het laatste Microsoft 365 nieuws in jouw mailbox? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief!