Hoe voeg je in Word 2016 een handtekening in

Een geschreven handtekening geeft een document een persoonlijk tintje. U kunt uw handtekening scannen en opslaan als een afbeelding om in het document in te voegen.

U kunt ook een handtekeningregel invoegen om aan te geven waar iemand een handtekening moet zetten.

Een met de hand geschreven handtekening maken en invoegen

Hiervoor hebt u een scanner nodig.

  1. Zet uw handtekening op een vel papier.
  2. Scan de handtekening en bewaar deze in een veelgebruikte bestandsindeling op uw computer (.bmp, .gif, .jpg of .png).Informatie over het gebruik van de scanner vindt u in de handleiding of op de website van de fabrikant.
  3. Open het afbeeldingsbestand.
  4. Als u de afbeelding wilt bijsnijden, klikt u erop om het tabblad Opmaak (onder Hulpmiddelen) te openen. Klik vervolgens op Bijsnijden.
    De opdracht Bijsnijden op het tabblad Hulpmiddelen voor afbeeldingen - Opmaak
  5. Klik met de rechtermuisknop op de afbeelding en klik vervolgens op Opslaan als afbeelding om de afbeelding als een afzonderlijk bestand op te slaan.
  6. U voegt de handtekening aan een document toe door te klikken op Invoegen > Afbeeldingen.De opdracht Afbeeldingen op het tabblad Invoegen

Getypte tekst toevoegen aan uw handtekening

Als u informatie zoals uw functie, telefoonnummer of e-mailadres wilt toevoegen aan uw handtekening, bewaart u deze tekst samen met de afbeelding als AutoTekst-item.

  1. Typ de gewenste tekst onder de ingevoegde afbeelding.
  2. Selecteer de afbeelding en de getypte tekst.
  3. Klik op Invoegen > Snelonderdelen.
    de opdracht snelonderdelen op het tabblad invoegen
  4. Klik op Selectie opslaan in galerie Snelonderdelen. Het dialoogvenster Nieuwe bouwsteen makenwordt geopend.
    Het dialoogvenster Nieuwe bouwsteen maken
  5. Typ in het vak Naam een naam voor het handtekeningvak.
  6. Selecteer AutoTekst in het vak Galerie.
  7. Klik op OK.
  8. Als u deze handtekening wilt gebruiken, zet u de invoegpositie op de plaats waar u het handtekeningvak wilt invoegen.
  9. Klik op Invoegen > Snelonderdelen > AutoTekst en klik vervolgens op de naam van het handtekeningvak.
 

Een handtekeningregel invoegen

Gebruik de opdracht Handtekeningregel om een handtekeningregel met een X in te voegen, zodat anderen daar hun handtekening kunnen zetten.

  1. Klik op de plaats waar u de handtekeningregel wilt weergeven.
  2. Klik op Invoegen > Handtekeningregel.
    De opdracht Handtekeningregel op het tabblad Invoegen
  3. Klik op Microsoft Office-handtekeningregel.
  4. Typ in het dialoogvenster Handtekeninginstellingen desgewenst een naam in het vak Voorgestelde ondertekenaar. U kunt ook een functie toevoegen in het vak Functie van voorgestelde ondertekenaar.
  5. Klik op OK. De handtekeningregel wordt toegevoegd aan het document.
    Een handtekeningregel in Word met een X op de plaats waar de handtekening moet worden toegevoegd

Meer lezen

Openbare-wifi
Beveiliging

De risico’s van het gebruik van openbare Wi-Fi

Het gebruik van openbare Wi-Fi-netwerken is verleidelijk, vooral als u onderweg bent of in een café werkt. Echter, veel van deze netwerken zijn onbeveiligd en gebruiken geen versleuteling, waardoor cybercriminelen gemakkelijk gegevens kunnen onderscheppen die u verstuurt en ontvangt. Dit kan leiden tot diefstal van persoonlijke gegevens. Het is daarom cruciaal om bewust te zijn van de informatie die u deelt wanneer u gebruikmaakt van een openbaar netwerk.

Lees meer...
Copilot-banner-kop
Beveiliging

Hoe Copilot veiligheid en efficiëntie binnen Microsoft 365 combineert

Een robuuste beveiliging is altijd al een prioriteit geweest voor Microsoft, en Microsoft Copilot voor Microsoft 365 vormt hierop geen uitzondering. Van het vertrouwen op bestaande Microsoft 365-beveiligingsfuncties tot de manier waarop Copilot zelf opereert: Copilot is ontworpen om naadloos te integreren met uw bestaande systemen, terwijl het helpt om uw data, infrastructuur en privacy te beschermen. De kracht van Copilot-beveiliging ligt vooral in hoe het omgaat met data, ingebouwde privacycontroles en de manier waarop het AI-model zelf wordt getraind.

Lees meer...
ergonomisch-kantoor
Hardware

De impact van een optimale kantoorinrichting

Bij OfficeGrip begrijpen we hoe belangrijk een optimale werkplek is en bieden we deskundig advies van onze hardware experts om uw kantoorinrichting te verbeteren. In deze blog onderzoeken we de verschillende aspecten van kantoorinrichting en hoe deze een directe impact kunnen hebben op de prestaties en het welzijn van werknemers.

Lees meer...

Inschrijven voor de nieuwsbrief

Het laatste Microsoft 365 nieuws in jouw mailbox? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief!