OfficeGrip_logo

Hoe voeg je in Word 2016 een handtekening in

Een geschreven handtekening geeft een document een persoonlijk tintje. U kunt uw handtekening scannen en opslaan als een afbeelding om in het document in te voegen.

U kunt ook een handtekeningregel invoegen om aan te geven waar iemand een handtekening moet zetten.

Een met de hand geschreven handtekening maken en invoegen

Hiervoor hebt u een scanner nodig.

  1. Zet uw handtekening op een vel papier.
  2. Scan de handtekening en bewaar deze in een veelgebruikte bestandsindeling op uw computer (.bmp, .gif, .jpg of .png).Informatie over het gebruik van de scanner vindt u in de handleiding of op de website van de fabrikant.
  3. Open het afbeeldingsbestand.
  4. Als u de afbeelding wilt bijsnijden, klikt u erop om het tabblad Opmaak (onder Hulpmiddelen) te openen. Klik vervolgens op Bijsnijden.
    De opdracht Bijsnijden op het tabblad Hulpmiddelen voor afbeeldingen - Opmaak
  5. Klik met de rechtermuisknop op de afbeelding en klik vervolgens op Opslaan als afbeelding om de afbeelding als een afzonderlijk bestand op te slaan.
  6. U voegt de handtekening aan een document toe door te klikken op Invoegen > Afbeeldingen.De opdracht Afbeeldingen op het tabblad Invoegen

Getypte tekst toevoegen aan uw handtekening

Als u informatie zoals uw functie, telefoonnummer of e-mailadres wilt toevoegen aan uw handtekening, bewaart u deze tekst samen met de afbeelding als AutoTekst-item.

  1. Typ de gewenste tekst onder de ingevoegde afbeelding.
  2. Selecteer de afbeelding en de getypte tekst.
  3. Klik op Invoegen > Snelonderdelen.
    de opdracht snelonderdelen op het tabblad invoegen
  4. Klik op Selectie opslaan in galerie Snelonderdelen. Het dialoogvenster Nieuwe bouwsteen makenwordt geopend.
    Het dialoogvenster Nieuwe bouwsteen maken
  5. Typ in het vak Naam een naam voor het handtekeningvak.
  6. Selecteer AutoTekst in het vak Galerie.
  7. Klik op OK.
  8. Als u deze handtekening wilt gebruiken, zet u de invoegpositie op de plaats waar u het handtekeningvak wilt invoegen.
  9. Klik op Invoegen > Snelonderdelen > AutoTekst en klik vervolgens op de naam van het handtekeningvak.
 

Een handtekeningregel invoegen

Gebruik de opdracht Handtekeningregel om een handtekeningregel met een X in te voegen, zodat anderen daar hun handtekening kunnen zetten.

  1. Klik op de plaats waar u de handtekeningregel wilt weergeven.
  2. Klik op Invoegen > Handtekeningregel.
    De opdracht Handtekeningregel op het tabblad Invoegen
  3. Klik op Microsoft Office-handtekeningregel.
  4. Typ in het dialoogvenster Handtekeninginstellingen desgewenst een naam in het vak Voorgestelde ondertekenaar. U kunt ook een functie toevoegen in het vak Functie van voorgestelde ondertekenaar.
  5. Klik op OK. De handtekeningregel wordt toegevoegd aan het document.
    Een handtekeningregel in Word met een X op de plaats waar de handtekening moet worden toegevoegd

Meer lezen

copilot-prompting
Copilot

Microsoft 365 Copilot – de kunst en wetenschap van prompting

Prompting is hoe je Microsoft 365 Copilot vraagt om iets voor je te doen – zoals creëren, samenvatten, bewerken of transformeren. Denk bij prompting aan een gesprek voeren, waarbij je eenvoudige maar duidelijke taal gebruikt en context biedt, zoals je dat ook zou doen met een assistent. Er zijn veel soorten prompts die je kunt gebruiken, afhankelijk van de taak die je gedaan wilt hebben.

Lees meer...
copilot-studio
Copilot

Microsoft Copilot Studio

Microsoft Copilot Studio is een end-to-end AI-platform voor gesprekken waarmee u copilots kunt maken en aanpassen met behulp van natuurlijke taal of een grafische interface. Met Copilot Studio kunt u eenvoudig copilots ontwerpen, testen en publiceren die aansluiten op uw specifieke behoeften voor interne of externe scenario’s in uw branche, afdeling of rol.

Lees meer...
microsoft-archive
Eindgebruiker

Beheer uw verouderde gegevens met Microsoft 365 Archive

Vaak is het voor organisaties belangrijk om inactieve of verouderde gegevens gedurende langere tijd te bewaren voor toekomstig gebruik. Met Microsoft 365 Archive kunnen deze inactieve gegevens worden verplaatst naar een “koude opslaglaag” (archief) binnen SharePoint.

Lees meer...

Inschrijven voor de nieuwsbrief

Het laatste Microsoft 365 nieuws in jouw mailbox? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief!