Blog

Het laatste nieuws van OfficeGrip

Hoe werkt OneDrive in Office 365

Hoe werkt OneDrive in Office 365

Met OneDrive heb je gemakkelijk altijd en overal toegang tot bestanden. Met verschillende apparaten kunnen de bestanden worden geopend en bewerkt. Dit maakt het gemakkelijker om vanaf verschillende locaties te werken. Maar hoe werkt OneDrive in Office 365 nou precies? Dat leggen wij hier uit.

Hoe werkt OneDrive

Wat is OneDrive

OneDrive is een persoonlijke opslaglocatie in de cloud. Met OneDrive heb je vanaf verschillende apparaten toegang tot gegevens die jij hebt geüpload. Dit maakt het gemakkelijk om bijvoorbeeld vanaf een laptop een document te bewerken, om deze vervolgens op de PC te openen. Doordat bestanden live gesynchroniseerd worden, heb jij overal toegang tot de meest recente gegevens. OneDrive is te gebruiken via de web omgeving of via de specifieke apps. De apps hebben wel als voordeel dat het gemakkelijker wordt om bestanden toe te voegen en te bewerken, omdat je direct toegang hebt tot de OneDrive omgeving.

Hoe werkt OneDrive

OneDrive is onderdeel van de Office 365 omgeving, waarin nog meerdere apps van Microsoft inzitten. Hoe OneDrive werkt is dat er wordt gekeken naar veranderingen die plaats vinden in de specifieke OneDrive map. Mocht er een document toegevoegd of gewijzigd worden, dan vervangt OneDrive op elk apparaat het document met de nieuwste versie. Dit zorgt ervoor dat elk apparaat een kopie heeft van de belangrijke informatie die is opgeslagen. OneDrive werkt op de achtergrond en synchroniseert automatisch de nieuwste bestanden. Zo weet jij zeker dat er altijd een back-up wordt gemaakt van jouw bestanden.

Wat is OneDrive

Microsoft OneDrive vs Google Drive

Microsoft OneDrive en Google Drive doen in de basis hetzelfde. Het uploaden van bestanden naar een cloud omgeving. Microsoft OneDrive heeft wel een aantal voordelen ten opzichte van Google Drive.

OneDrive is onderdeel van het Office 365 pakket. Dit zorgt ervoor dat er een integratie is met de complete Office 365 omgeving. Het is handig voor bedrijven die gebruik maken van SharePoint en Microsoft Teams om OneDrive te gebruiken. OneDrive is een persoonlijke opslag, maar het heeft wel de mogelijkheid om bestanden te delen. Dit maakt het gemakkelijker om samen te werken met collega’s. Een document zoeken wordt makkelijker met deze integratie, omdat bij het zoeken naar een document alle omgevingen worden gescand. Zo vind jij gemakkelijker de documenten die je zoekt.

Met OneDrive Business heeft iedere medewerker 1 TB opslag per gebruiker. Dit is ruimvoldoende om alle bestanden waarmee gewerkt wordt op te slaan in de cloud omgeving. Bestanden kunnen worden hersteld nadat deze per ongelijk zijn verwijderd. Dit zorgt ervoor dat je nooit meer gegevens verliest en gemakkelijker bestanden kan delen met collega’s.

Tot slot

Met OneDrive maak je het gemakkelijker om altijd en overal toegang te hebben tot je bestanden. Bestanden die in OneDrive staan zijn privé, maar kunnen wel worden gedeeld met collega’s. Dit maakt het gemakkelijker om samen te werken. Heb je meer vragen over OneDrive of wil je weten hoe het nu precies werkt? Bekijk dan onze OneDrive pagina.

Meer lezen

PowerPoint Presenter coach
Eindgebruiker

PowerPoint Presenter coach is nu beschikbaar

PowerPoint Presenter coach is nu beschikbaar Feedback op jouw presentatievaardigheden Met de PowerPoint Presenter coach wordt het makkelijker om je presentaties voor te bereiden. De Presenter coach geeft door middel

Lees meer...
Logo-OfficeGrip

OfficeGrip

Officegrip zet uw bedrijf in de cloud. Daarbij passen wij de nieuwste technologie toe van Microsoft. Wij voorzien uw bedrijf van het complete Office365 pakket aangevuld met Sharepoint, Dynamics en de beste trainingen zodat u optimaal gebruik kunt maken van uw nieuwe IT-omgeving.