Microsoft OneDrive en Google Drive doen in de basis hetzelfde. Het uploaden van bestanden naar een cloud omgeving. Microsoft OneDrive heeft wel een aantal voordelen ten opzichte van Google Drive.
OneDrive is onderdeel van het Office 365 pakket. Dit zorgt ervoor dat er een integratie is met de complete Office 365 omgeving. Het is handig voor bedrijven die gebruik maken van SharePoint en Microsoft Teams om OneDrive te gebruiken. OneDrive is een persoonlijke opslag, maar het heeft wel de mogelijkheid om bestanden te delen. Dit maakt het gemakkelijker om samen te werken met collega’s. Een document zoeken wordt makkelijker met deze integratie, omdat bij het zoeken naar een document alle omgevingen worden gescand. Zo vind jij gemakkelijker de documenten die je zoekt.
Met OneDrive Business heeft iedere medewerker 1 TB opslag per gebruiker. Dit is ruimvoldoende om alle bestanden waarmee gewerkt wordt op te slaan in de cloud omgeving. Bestanden kunnen worden hersteld nadat deze per ongelijk zijn verwijderd. Dit zorgt ervoor dat je nooit meer gegevens verliest en gemakkelijker bestanden kan delen met collega’s.