OfficeGrip_logo

ISDN ondersteuning wordt uitgefaseerd

Overstappen naar VoIP

ISDN is een technologie die in 1996 is geïntroduceerd om digitale telefonie mogelijk te maken. Het was in die tijd een baanbrekende technologie, maar tegenwoordig zijn er nieuwe alternatieven beschikbaar. Daarom wordt ISDN al sinds 2019 uitgefaseerd en stopt de ondersteuning definitief de komende paar jaar. Organisaties moeten daarom binnenkort overstappen van ISDN naar een moderne VoIP-omgeving (Voice over IP).

Inhoudsopgave

Wat is een ISDN-verbinding

Met een ISDN-verbinding werd het mogelijk om te bellen en internetten tegelijk. De ISDN-verbinding was namelijk vele malen sneller dan een internetverbinding in die tijd. Er zijn verschillende soorten ISDN-technieken door de jaren heen geweest, maar tegenwoordig wordt er steeds vaker gebruik gemaakt van VoIP technologie. Het internet is namelijk steeds sneller geworden. Dit heeft ervoor gezorgd dat VoIP een betere, makkelijkere en goedkopere oplossing is. Een VoIP-omgeving is beter schaalbaar, waardoor er meer telefoongesprekken kunnen plaatsvinden.

Waarom wordt ISDN uitgefaseerd

ISDN is een verouderde techniek om digitale telefonie mogelijk te maken. Met de komst van moderne VoIP-oplossingen is ISDN eigenlijk overbodig geworden. Omdat bedrijven regelmatig de telefonie omgeving via een ISDN-verbinding hadden ingeregeld, was er nog een langdurige ondersteuning. De komende jaren wordt deze technologie echter uitgefaseerd. Dit zorgt ervoor dat organisaties die nog werken met ISDN de overstap naar een moderne VoIP-omgeving moeten maken.

VoIP bellen Teams

T-Mobile biedt nog ondersteuning voor ISDN30

In 2021 gaan de meeste telecomproviders ISDN uitfaseren. Dit betekent dat organisaties verplicht moeten overstappen naar een andere oplossing. T-Mobile kiest ervoor om de ISDN30 technologie nog langer te ondersteunen. Dit wordt gedaan om bedrijven langer de tijd te geven om de overstap te maken. Wij raden zelf wel aan om naar een moderne VoIP-omgeving over te stappen, omdat op termijn ISDN verder uitgefaseerd gaat worden.  

Een moderne VoIP-omgeving

De opvolger van ISDN is de Voice over IP (VoIP) technologie. Op dit moment is VoIP de meest gebruikte techniek om een telefonie omgeving succesvol in te richten. Een VoIP-omgeving creëert namelijk verschillende voordelen ten opzichte van de verouderde methodes. VoIP brengt lagere kosten met zich mee en verkleint het risico op uitval.

Verder zijn er verschillende instellingsmogelijkheden binnen een VoIP-omgeving. Denk dan aan wachtrijen, keuzemenu’s, huntgroepen en nog veel meer. Een VoIP-oplossing is dus flexibeler inzetbaar en past beter bij een moderne organisatie. Omdat er nog veel contact telefonisch gebeurt, is een degelijke telefonie omgeving een belangrijk onderdeel bij organisaties.

Microsoft Teams als VoIP-oplossing

Met Microsoft Teams telefonie wordt er een moderne VoIP-omgeving gecreëerd in een (bestaande) Microsoft Teams omgeving. Dit brengt verschillende voordelen met zich mee ten opzichte van andere VoIP-oplossingen. Je creëert namelijk één centrale omgeving voor alle interne en externe communicatie, wat voor een versimpeling zorgt in de IT-omgeving.

Microsoft Teams is ook een moderne omgeving die nog volop in ondersteuning is. Met de nieuwste Windows 11 update krijgt Microsoft Teams zelfs een centrale plek binnen het besturingssysteem. Dit zorgt ervoor dat elke gebruiker gemakkelijk toegang kan krijgen tot deze omgeving. Microsoft Teams is dus nog volop in ontwikkeling, waardoor het een robuust platform is om als VoIP-omgeving te gebruiken.

Een complete vast & mobiel integratie

Met een VoIP-oplossing wordt het mogelijk om de complete vaste en mobiele omgeving te integreren in één systeem. Dit maakt het mogelijk om de telefonie ook vanaf mobiele apparaten op te nemen. De bereikbaarheid wordt daardoor verhoogd, omdat de zakelijke telefonie ook opgenomen kan worden vanaf een mobiel apparaat.

T-Mobile biedt zo’n vast en mobiel integratie aan binnen het Microsoft Teams platform. De Microsoft Teams telefonie omgeving integreert naadloos in de huidige omgeving, waardoor gebruikers op een gemakkelijke manier toegang hebben. Door gebruik te maken van Microsoft Teams en T-Mobile ben je verzekerd van jarenlange ondersteuning. Op termijn worden er steeds meer functies geïntegreerd binnen het platform, waar je als gebruiker direct toegang hebt.

Tot slot

De ISDN techniek is in 1996 geïntroduceerd en gaat langzamerhand met pensioen. Het was in die tijd een baanbrekende technologie, maar tegenwoordig zijn er modernere VoIP-oplossingen beschikbaar. De ISDN30 techniek van T-Mobile krijgt nog een tijdje ondersteuning, maar op termijn gaat dit ook niet meer ondersteund worden. Overstappen naar een VoIP-oplossing is daarom voor bedrijven een uitkomst. Kijk daarom voor meer informatie op onze Microsoft Teams telefonie pagina.

Download het gratis eBook:

De voordelen van een telefonie integratie

Microsoft Teams telefonie- de voordelen van een telefonie integratie

    Ja, ik ga akkoord met het ontvangen van aan mij gerichte berichten over producten, evenementen en acties van OfficeGrip. OfficeGrip mag contact met mij opnemen via de kanalen die ik kies, zoals e-mail, telefoon of post.

    Meer lezen

    neomounts
    Eindgebruiker

    Optimaliseer uw werkplek: ontdek de ideale monitorarm, laptopstand en trolley voor uw organisatie

    In de dynamische wereld van moderne werkplekken is ergonomie cruciaal voor een productieve en comfortabele werkomgeving. Daarom presenteren wij met trots onze aanbevolen producten, variërend van NEXT-series monitorarmen tot handige laptopstands en veelzijdige trolleys. In deze blog nemen we een kijkje in de unieke eigenschappen van elk product in onze selectie.

    Lees meer...
    Stream-Microsoft
    Eindgebruiker

    Microsoft Stream: de toekomst van video in Microsoft 365

    De toekomst van video op het werk ziet er rooskleurig uit met Microsoft Stream, het videoplatform binnen Microsoft 365 voor bedrijven. Dit platform integreert video’s in de dagelijkse gang van zaken op het werk. Met nieuwe tools en functies zoals Copilot, snelle trim, vertalingen, video-afspelen en opnemen in Outlook, en meer, kunt u uw video’s boeiender en toegankelijker maken voor mensen op uw werk.

    Lees meer...
    excellente-klantbeleving
    Achtergrond

    Vernieuwde klantbeleving: de kracht van ons nieuwe ticketsysteem

    Bij OfficeGrip is ons voornaamste doel om langdurige en waardevolle relaties met onze klanten op te bouwen. Om hierin te kunnen excelleren is recentelijk de Customer Experience-afdeling opgericht, die een cruciale rol gaat spelen als verbindende schakel tussen onze organisatie en klanten. In dit blogartikel licht ik graag uit hoe dit team niet alleen problemen oplost, maar ook een waardevolle toevoeging biedt aan onze klanten.

    Lees meer...

    Inschrijven voor de nieuwsbrief

    Het laatste Microsoft 365 nieuws in jouw mailbox? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief!