Blog

Het laatste nieuws van OfficeGrip

maak-kennis-met-nieuwe-office-365-admin-center

Maak kennis met het nieuwe Office 365 admin center

Het is alweer iets meer dan een maand geleden dat het nieuwe Office 365 admin center werd uitgerold, dus het leek ons een goed moment om eens een blik te werpen op de nieuwe functionaliteiten.
Het nieuwe admin center maakt het beheren van Office 365 sneller, gemakkelijker en efficiënter.

In de laatste jaren is Office 365 in snel tempo geëvolueerd, waarbij meer features en functionaliteiten beschikbaar zijn gekomen voor gebruikers en admins op bijna dagelijkse basis. Terwijl de dienst blijft door evolueren wilt Microsoft wij het gemakkelijker maken om alledaagse taken en scenario’s te vinden

Verbeterde ervaring voor alle gebruikers

Microsoft heeft het nieuwe admin center gemaakt in samenwerking met hun klanten. Vanaf het begin, tot en met de introductie van de eerste preview in september is de feedback van klanten opgenomen in de ontwikkeling van de nieuwe ervaring. Microsoft heeft alle honderden feedback die het elke dag kreeg gelezen en meegenomen.

Het nieuwe admin center heeft significante verbeteringen:

Vereenvoudiging en vindbaarheid – Wanneer je inlogt in het admin center wil je niet meer tijd erin doorbrengen als dan nodig is. Je wilt je werk snel doen en je weer focussen op de andere taken die op je lijstje staan. Het nieuwe admin center stelt je in staat Office 365 snel en efficiënt te beheren door vaak voorkomende talem direct op het dashboard te vertonen en door de gehele ervaring te vereenvoudigen. Voor vele taken hoef je nog geeneens het dashboard te verlaten.

Zoeken – Microsoft heeft een nieuwe zoekbalk toegevoegd aan de bovenkant van het admin center om je te helpen snel de optie te vinden die je wilt gebruiken. Het is nu mogelijk om te zoeken op gebruikers en groepen om details te bekijken en aanpassingen te maken. In de nabije toekomst zal de zoekfunctie ook andere opties in zich opnemen.

Rapporteren – Vele gebruikers hebben al toegang tot een verscheidenheid aan nieuwe rapporten die voorzien in consistente inzichten over alle afdelingen en details tot op gebruikersniveau geven. Je kunt inzien hoe gebruikers omgaan met Office 365 op abonnements-niveau en voor elke specifieke workload. Onder de op dit moment beschikbare rapporten bevinden zich o.a. actieve Office 365 gebruikers, email verkeer en Office activaties. In de komende maanden worden er rapporten toegevoegd voor OneDrive, SharePoint, Yammer en Skype for Business activiteiten als ook gebruikers interactie met Office 365 zoals op welk apparaat ze inloggen op de dienst.

Meer verbeteringen zijn onderweg

Microsoft’s goal voor het admin center is de ervaring simpel, snel en efficiënt te maken om te zorgen dat wat je gedaan wilt krijgen gemakkelijker voor je wordt terwijl er meer opties en functionaliteiten bijkomen. In de nabije toekomst komen er verdere verbeteringen aan waaronder:

Maatwerk – Spoedig zul je het dashboard kunnen aanpassen als ook andere onderdelen van het admin center om het af te stemmen op je behoeften. Zo zal bijvoorbeeld in een grote onderneming je rol als admin gefocused zijn op een specifieke dienst en zal facturatie niet één van je verantwoordelijkheden zijn. Om ervoor te zorgen dat je het admin center kan personaliseren introduceert Microsoft ‘customization’.

Contextuele hulp – Microsoft is zich ervan bewust dat niet alle gebruikers experts zijn op alle gebieden van het admin center. Er wordt gewerkt aan contextuele hulp en gedetailleerde uitleg recht naast een taak zodat je snel veranderingen aan settings, gebruikers of configuratie kunt doorvoeren en het admin center zo efficiënt mogelijk kunt gebruiken. Zo zie je bijvoorbeeld details bij de settings om account namen aan te maken wanneer je een nieuw gebruikers account creëert inclusief beperkingen op lengte, speciale karakters en cijfers. Op die manier hoef je niet help-artikelen erbij te pakken om de mogelijkheden te begrijpen en je taak te volbrengen. Ook zullen nieuwe, ingesloten “Discover and Learn” video’s extra informatie geven over het onderwerp.

 OfficeGrip

Officegrip zet uw bedrijf in de cloud. Daarbij passen wij de nieuwste technologie toe van Microsoft. Wij voorzien uw bedrijf van het complete Office365 pakket aangevuld met Sharepoint, Dynamics en de beste trainingen zodat u optimaal gebruik kunt maken van uw nieuwe IT-omgeving.

No Comments

Leave a feedback