Maak kennis met Office 365 Planner

Sinds een aantal maanden is de preview versie van Office 365 Planner beschikbaar voor Office 365 First Release gebruikers met een Enterprise abonnement en sinds vorige maand is deze preview ook beschikbaar voor klanten met een Education of Nonprofit plan. Dit leek ons een ideaal moment om eens te kijken wat Office 365 Planner precies inhoudt. 

Office 365 Planner

Office 365 Planner biedt mensen een simpele en zeer visuele manier om teamwork te organiseren. Planner maakt het makkelijk voor je team om nieuwe plannen te creëren taken te organiseren en verdelen, bestanden te delen, te chatten over wat je maar wilt en op de hoogte te blijven van de vooruitgang die er wordt geboekt. Office 365 Planner kan gebruikt worden om een marketing evenement te managen, over nieuwe ideeën te brainstormen, een klantbezoek voor te bereiden of alleen je team effectiever te organiseren.
 

 

Georganiseerd teamwork

Eén van de meest waardevolle aspecten van Planner is dat het teams helpt om hun werk visueel te organiseren. Elk plan heeft zijn eigen Bord en in een Bord wordt elk item of taak gerepresenteerd door een Taak die deadlines, bijlages, categorieën en conversaties aan zich gekoppeld heeft. Teamleden krijgen een email notificatie wanneer ze een nieuwe Taak toegewezen krijgen of bij een nieuw gesprek toegevoegd worden.

Aan elke Taak kunnen bestanden (of foto’s) toegevoegd worden die automatisch rich image previews meekrijgen, zodat het gemakkelijk is een Taak in een oogopslag te begrijpen. Bovendien kunnen de Taken georganiseerd worden in aanpasbare kolommen genaamd Buckets welke kunnen worden geprioriteerd en gelabeld met gekleurde labels.

Ook geeft Office 365 Planner je ‘views’ om je werk op het goede spoor te houden. De Hub view laat je de algemene vooruitgang van alle plannen zien, terwijl de ‘Mijn taken’ view je laat filteren tot datgene wat je nog moet doen over elk plan. Daarbovenop toont de ‘Grafieken’ view interactieve grafieken voor het visualiseren van de vooruitgang van mensen ten opzichte van de aanwezige deadlines. Klik op een rood gearceerd deel van de histogram om snel in te zien welke aspecten van een plan achter op schema lopen en gebruik het Bord om werk te herverdelen over het team. Met Planner zit iedereen op dezelfde bladzijde. Een simpele blik op het ‘grafieken’ blad is alles dat nodig is om te zien hoe zaken er voor staan.
 

 

Werkt perfect met de complete Office 365

Als onderdeel van de Office 365 suite is Planner geïntegreerd met andere Office 365 diensten zoals Office 365 Groups waardoor alle gesprekken in Planner beschikbaar zijn in Outlook 2016, Outlook op het Web en de Outlook Groups Mobile Apps.
 

 
Office 365 Planner is ook een ideale manier om je Office bestanden te organiseren. Voeg je Work, Excel en PowerPoint bestanden toe aan een taak en begin ze gelijk aan te passen. Op het moment dat een document is verbonden aan een Taak wordt deze opgeslagen in een SharePoint Online bibliotheek waardoor je ze ook offline kunt bewerken.

Office 365 Planner voor Onderwijs

Planner is ook een geweldige manier om schoolwerk te organiseren. Elk plan heeft een OneNote Notebook die speciaal aangemaakt wordt voor hem, wat betekent dat je je huiswerk kan organiseren en al je notities kunt delen met studiegenoten
 

 

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *