Microsoft introduceert uitgebreidere Office 365 profiel-kaart functionaliteit

In de moderne werkplek zijn de meeste belangrijke middelen die een organisatie tot haar beschikking heeft de medewerkers. De kennis, vaardigheden en expertise die je verzameld hebt in je zorgvuldig samengestelde teams zijn onmisbaar voor het verkrijgen van individueel en collectief succes. 

Echter wordt deze gespecialiseerde kennis veel te vaak belemmerd door de fysieke en organisatorische barrières. Mensen weten wat voor informatie ze nodig hebben, maar hebben niet de mogelijkheid om de antwoorden te vinden die ze nodig hebben. De bekende spreuk “Het gaat niet om wat je kent, maar wie je kent.” herinnert ons eraan dat de medewerkers met de meeste connecties ook vaak het meeste gedaan krijgen.

En dit is waar Office 365 ondersteuning kan bieden. Microsoft is bezig om productiviteit voor de moderne werkplek opnieuw uit te vinden en dit willen ze bewerkstelligen door de medewerkers centraal te houden in de nieuwe ervaringen. Wanneer het je lukt gebruik te maken van de verborgen kennis die zich in je gehele organisatie bevindt en je het talent binnen je organisatie zo goed mogelijk kan inzetten krijg je veel meer gedaan.

Vanaf deze week wordt er een uitgebreidere profiel-kaart functionaliteit uitgerold in Office 365 om de manier waarop je samenwerkt met collega’s en externe contacten te verbeteren. Er zijn een aantal grote verbeteringen gemaakt die de bestaande functionaliteit op 3 vlakken verbeteren om een intelligentere, holistische en geïntegreerde profiel ervaring te creëren.

Intelligent

 

Traditioneel moesten medewerkers die specifieke informatie zochten handmatig de punten verbinden tussen mensen en stukken kennis. Door gebruik te maken van de Office 365 graph en machine learning kan de nieuwe Office 365 profiel-kaart functionaliteit relevante informatie voor je identificeren gebaseerd op de persoon die je aan het opzoeken bent. Hierdoor kun je snel documenten opzoeken die met je gedeeld zijn losstaand van de manier waarop ze gedeeld zijn.

Holistic

Ook wordt er door Microsoft aan gewerkt om medewerkers te helpen verbinding te maken met mensen in je gehele organisatie waar men traditioneel niet mee samenwerkt. De nieuwe Organisatie view laat een compleet plaatje zien van de uitgelichte gebruiker zijn of haar positie in het bedrijf, inclusief hun directe rapporten en collega’s. Office 365 laat ook andere mensen zien die gerelateerd zijn aan de persoon die je opzoekt gebaseerd op hun werk gewoontes en communicatie.

Geïntegreerd

Microsoft integreert de nieuwe profiel-kaart overal waar je een persoon zijn naam ziet, maar het blijft belangrijk dat je niet onderbroken wordt in je productiviteit. Daarom maakt Microsoft het zo gemakkelijk mogelijk om je taken te volbrengen met zo weinig mogelijk onderbrekingen in je workflow als mogelijk. Over een naam bewegen met je muis geeft je een snelle blik op hun meeste belangrijke attributen zoals contactinfo, recente documenten en hun manager. Verdere details zijn maar een klik weg met het uitgebreide dialoovenster dat extra informatie laat zien zonder de pagina te hoeven verlaten.

In de komende weken zal de nieuwe profiel-kaart functionaliteit uitrollen in OneDrive voor Bedrijven en SharePoint Online voor Office 365 gebruikers die zich hebben ingeschreven in het First Release programma. Deze dienst zal in de komende maanden verder worden uitgerold naar alle Office 365 gebruikers.

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *