Microsoft Teams introduceert nieuwe Webinar mogelijkheden

Webinars organiseren met Microsoft Teams

In Microsoft Teams is het vanaf nu mogelijk om complete Webinars te organiseren. De Webinar mogelijkheid is direct beschikbaar en kan in combinatie met de presentatiemodus worden gebruikt. Het geven van Webinars wordt op deze manier makkelijker voor zowel klein als groot publiek. We bespreken hier kort de Webinar mogelijkheden.

Uitgebreide Webinar mogelijkheden in Microsoft Teams

Het is nu mogelijk om met Microsoft Teams interactieve vergaderingen en Webinars te organiseren voor maximaal 1.000 deelnemers. Deze Webinars kunnen met end-to-end versleuteling worden beveiligd voor optimale veiligheid. Het is mogelijk om de complete Webinar ruimte naar wens in te richten. Denk dan aan bijvoorbeeld de chat en video van deelnemers beheren/uitschakelen, aangepaste registratiepagina’s en het krijgen van een rapportage om de aanwezigheid in te zien.  

Een Webinar geven als een pro in Microsoft Teams

Het geven van een Webinar wordt makkelijker met PowerPoint Live en de presentatiemodus in Microsoft Teams. Met deze functionaliteiten kunnen presentaties boeiender en professioneler worden weergegeven. Het is mogelijk voor deelnemers om hun ervaring te personaliseren. Deelnemers kunnen op hun eigen tempo door de dia’s heen gaan, waardoor ze gemakkelijk terug kunnen naar de vorige dia als ze wat gemist hebben. Binnenkort hebben deelnemers ook de mogelijkheid om de dia’s te vertalen naar hun eigen taal. Dit maakt het nog gemakkelijker om een live Webinar te volgen. De presentatiemodus geeft presentatoren verschillende mogelijkheden om de presentaties weer te geven. Dit zijn de 3 opties die presentatiemodus heeft:

Standout:
Met de standout optie word je op de presentatie zichtbaar. De presentatie is bij deze optie nog steeds fullscreen.

Reporter:
Met de reporter optie kan je de presentatie boven je schouder laten zien. Dit geeft een nieuwsachtige look aan je presentatie.

Side-by-side:
Met de side-by-side optie worden je presentatie en video naast elkaar gezet. In de onderstaande afbeelding zie je een aantal voorbeelden van deze functies.

Webinar Presentatiemodus

Blijf in contact met deelnemers na het geven van een Webinar

Het is belangrijk om met de deelnemers in contact te blijven na het geven van een Webinar. Na het geven van een Webinar kun je gemakkelijk een rapport opvragen van de aanwezige personen en als lead markeren. Op deze manier kun je de aanwezige personen benaderen en vragen voor nieuwe input voor een volgend Webinar of ondersteunen met hun dienstverlening. Het is mogelijk om de deelnemers direct in Microsoft Dynamics te zetten, waardoor er automatisch campagnes kunnen worden opgezet. Het wordt zo nog gemakkelijker om in contact te blijven met alle deelnemers van een Webinar.

Tot slot

Het geven van een Webinar wordt op dezelfde manier gepland als een normale vergadering. In het dialoogvenster voor een nieuwe vergadering kun je kiezen voor een nieuwe livegebeurtenis. Via deze omgeving kun je alles instellen met betrekking tot een Webinar. Denk dan aan het opnemen van de Webinar en de rapportage van aanwezigen. Ben je nu benieuwd naar nog meer mogelijkheden in Microsoft Teams? Download dan gratis hieronder ons eBook “De ultieme Microsoft Teams gids”:

Download het gratis eBook:

Ultieme Microsoft Teams gids

De ultieme Microsoft Teams gids

Download formulier

Uw naam(Vereist)
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden

Meer lezen

Copilot Pages
Microsoft 365

Copilot Pages

Microsoft heeft onlangs een nieuwe functionaliteit geïntroduceerd: Copilot Pages. Deze biedt organisaties een krachtige manier om content te beheren en te delen binnen Microsoft 365, met gebruik van de slimme mogelijkheden van AI.

Lees meer...
Agents in Microsoft 365
Microsoft 365

Nieuwe Agents in Microsoft 365

Tijdens Microsoft Ignite kondigde Microsoft de introductie aan van nieuwe agents in Microsoft 365. Deze agents versterken de mogelijkheden van Copilot door gespecialiseerde expertise en automatisering te bieden, ontworpen om het volledige potentieel van elke gebruiker te ontsluiten.

Lees meer...
Logo-OfficeGrip

OfficeGrip

Officegrip zet uw bedrijf in de cloud. Daarbij passen wij de nieuwste technologie toe van Microsoft. Wij voorzien uw bedrijf van het complete Office365 pakket aangevuld met Sharepoint, Dynamics en de beste trainingen zodat u optimaal gebruik kunt maken van uw nieuwe IT-omgeving.