Office 2016 voor Windows is vanaf nu beschikbaar

Afgelopen dinsdag heeft Microsoft Office 2016 voor Windows vrijgegeven. Deze laatste versie van het bekende kantoorpakket heeft vernieuwde versies van Word, Excel, Outlook, PowerPoint, OneNote, Project, Visio en Access. 

Office 2016 voor Windows

Eén van de grootste speerpunten van Office 2016 is het samenwerken aan documenten. Zo is één van de nieuwe eigenschappen bij Word de optie tot ‘tegelijkertijd werken’. Opmerkingen van de verschillende gebruikers komen met deze functie in realtime in beeld te staan. Dit was tot nu toe alleen nog maar mogelijk in de webapps. Andere verbeteringen zijn een snellere zoekfunctie in Outlook en een verbeterde toegang tot bijlagen in OneDrive voor alle ontvangers van mail. Excel heeft nu de functionaliteit om standaard te kunnen publiceren naar Power BI, Microsofts business intelligence-programma.

Skype for Business

Ook heeft Office 206 nu een volledig geïntegreerde Skype for Business en de ribbon bevat bij Office 2016 het Tell Me-venster, dat gebruikers na een zoekopdracht de juiste commando’s moet voorschotelen, ter vervanging van een traditioneel help-menu. De meeste van deze mogelijkheden om samen aan documenten te werken waren al beschikbaar in Office 2013, maar zijn nu beter vindbaar. Daarnaast zijn er nieuwe features als Office 365 Groups voor het maken van publieke of private teams. Elk team heeft zijn eigen inbox, agenda, OneNote-kladblok en webopslag.

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *