OfficeGrip_logo

SharePoint admin center krijgt nieuwe mogelijkheden

Functionaliteiten voor admins

Een intranet is natuurlijk constant in beweging en verandert voortdurend. Dit betekent dat er voor admins steeds nieuwe functies worden toegevoegd aan het SharePoint platform. Met deze nieuwe functies wordt het mogelijk om de SharePoint omgeving optimaal te beheren en beveiligen. We gaan hier kijken naar de nieuwste wijzigingen die speciaal voor admins van een SharePoint omgeving zijn toegevoegd.

Een verbetert dashboard op SharePoint admin center

Microsoft heeft een nieuw dashboard geïntroduceerd in het SharePoint admin center. Dit dashboard geeft admins de tools en middelen die zij nodig hebben. Het nieuwe dashboard geeft inzichten en rapportage mogelijkheden om admins productiever en efficiënter te laten werken, helemaal met het toenemende aantal SharePoint samenwerkingen die er plaats vinden.

Het nieuwe dashboard geeft SharePoint admins in een oogopslag inzicht in de belangrijkste statistieken. Het wordt mogelijk om direct belangrijke updates en meldingen te zien, wat weer tijd en moeite scheelt voor de IT-beheerders. Deze kaarten geven een one-click mogelijkheid om direct actie te ondernemen, waardoor problemen snel kunnen worden opgelost.

SharePoint admin center

SharePoint geeft admins inzicht in welke afdeling een site creëert

Het is voor admins nu mogelijk om te zien wie via de “self-service site creation” een pagina heeft aangemaakt. Bij actieve sites is er nu een kolom zichtbaar die laat zien vanaf welke locatie een SharePoint site is aangemaakt en welk team dit heeft gedaan. Dit geeft IT-managers en admins meer inzichten zonder verder te hoeven zoeken in het SharePoint admin center. De productiviteit van teams kan zo verbeterd worden, omdat admins aanbevelingen kunnen doen om efficiënter te werken in de Microsoft 365 omgeving.

SharePoint maakt het makkelijker om de startsite te veranderen

De startsite is wat gebruikers zien zodra ze de SharePoint omgeving openen. Het wijzigen van deze startpagina kon in het verleden alleen via PowerShell worden uitgevoerd. Admins hebben nu de mogelijkheid om dit direct vanuit het admin center te doen. Dit kan door de site te selecteren en “vervang site” te klikken.

SharePoint admin beginsite veranderen

OneDrive instellingen zijn nu toegankelijk via SharePoint admin center

Met het nieuwe admin center wordt het mogelijk om alles op organisatorisch niveau te beheren. Het is nu dus mogelijk om het intern en extern delen van gegevens, toegangsbeheer van gebruikers, opslaglimieten en nog veel meer aan te passen. De gebruikersinterface is verbeterd om een consistentere ervaring te bieden binnen het Microsoft 365 platform.

Tot slot

Microsoft heeft een aantal updates doorgevoerd voor SharePoint admins. Deze functionaliteiten maken het nog makkelijker om een SharePoint omgeving te beheren. SharePoint admins kunnen op deze manier de nieuwe omgeving optimaal beveiligen en monitoren. Ben je benieuwd wat SharePoint nou precies voor admins kan betekenen? Download dan gratis ons eBook:

Download het gratis eBook:

SharePoint voor admins

SharePoint voor admins

Meer lezen

Hoe werk je succesvol hybride met jouw organisatie
Microsoft 365

Hoe werk je succesvol hybride met jouw organisatie

We zien dat steeds meer organisaties het mogelijk maken om gedeeltelijk vanuit huis te werken. Hybride werken is enorm in populariteit toegenomen, omdat werknemers het prettig vinden gedeeltelijk vanuit huis te werken. Om dit succesvol te kunnen doen zijn er wel een aantal benodigdheden. Zo moeten de juiste spullen aanwezig zijn en moet de IT-omgeving goed op orde zijn. Daarom kijken wij hier hoe je als organisatie succesvol hybride werken kan faciliteren.

Lees meer...
Wat is Microsoft Entra
Beveiliging

Wat is Microsoft Entra

Microsoft Entra is een nieuw product specifiek gericht op beveiliging. Het maakt onderdeel uit van het identiteit en toegangsbeheer en bestaat uit 3 verschillende onderdelen. Met Microsoft Entra krijgen organisaties inzicht in de rechtenstructuur, identiteiten die inloggen, verschillende soorten infrastructuren en verificatie van werknemers.

Lees meer...
Microsoft Teams als VoIP oplossing
CEO

Microsoft Teams als VoIP oplossing

Met een VoIP oplossing wordt het mogelijk om te bellen via een internetverbinding. Deze VoIP oplossing kun je ook in de Microsoft Teams omgeving implementeren. Op deze manier wordt Microsoft Teams jouw centrale hub voor alle bedrijfscommunicatie. Dit voorkomt dat er een aparte VoIP omgeving nodig is, wat weer onnodige kosten met zich meebrengt.

Lees meer...

SharePoint voor Admins

Download hier gratis onze SharePoint voor admins gids

SharePoint voor admins

Inschrijven voor de nieuwsbrief

Het laatste Microsoft 365 nieuws in jouw mailbox? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief!