Veelgestelde vragen over Cloud PBX

Wat is Cloud PBX?

Met Cloud PBX kun je oproepen van en naar telefoons, mobiele telefoons, tablets en pc’s vanaf bijna elke locatie met internettoegang uitvoeren, beantwoorden en doorverbinden. Met Cloud PBX heb je geen apart telefoonsysteem nodig, omdat gebruikers over alle oproepfuncties beschikken die ze nodig hebben. En IT-beheerders kunnen de Office 365-beheerportal gebruiken voor het beheren van de communicatie van gebruikers. 

Kan ik Cloud PBX gebruiken met mijn bestaande telefoonprovider?

Met Cloud PBX kun je je bestaande PSTN-serviceprovider met Office 365 verbinden, zodat oproepen die via je bestaande on-premises infrastructuur binnenkomen, verbinding kunnen maken met Cloud PBX. Als Skype voor Bedrijven Server al bij je is geïmplementeerd, kun je die software gebruiken om verbinding te maken tussen Office 365 en je bestaande PSTN-circuits. Nieuwe klanten kunnen de Cloud-Connector-versie van Skype voor Bedrijven Server implementeren. Door gebruik te maken van het inbegrepen Virtual Machines voor verbinding met je PBX, SBC of gateway verloopt de implementatie soepeler.

Welke opties heb ik om met Cloud PBX te bellen?

Met Cloud PBX krijgen eindgebruikers de mogelijkheid om oproepen te regelen en beschikt de IT-afdeling over beheerfuncties. Cloud PBX maakt verbinding met PSTN via de invoegtoepassing Bellen via PSTN van Microsoft of met je bestaande PSTN-circuits via cloudconnectiviteit.

Moet ik iets kopen en installeren voordat ik Cloud PBX, vergaderen via PSTN of bellen via PSTN kan gebruiken?

Ja, je moet Abonnement 2 van Skype voor Bedrijven of een gelijkwaardige E-SKU (E1/E3/E5) als zelfstandig product of als onderdeel van een Office 365 Enterprise E1-, E3- of E5-suite hebben geïmplementeerd. Als je bellen via PSTN wilt gebruiken, moet je ook Cloud PBX of Enterprise E5 (dat de Cloud PBX-functionaliteit omvat) kopen. Als je alle Cloud PBX-mogelijkheden wilt gebruiken, waaronder voicemail, heb je Exchange Online en de Skype voor Bedrijven-client nodig.

Kan ik Cloud PBX gebruiken om verbinding te maken met mijn on-premises telefoonprovider?

Als je een Office 365 Enterprise E5- of Cloud PBX-klant bent, kun je je bestaande PSTN-serviceprovider verbinden met Microsoft-oproepbesturing via de cloud. Scenario’s zijn gebaseerd op de vraag of een klant Skype voor Bedrijven Server al heeft geïmplementeerd. Je kunt een nieuwe servergroep instellen of een bestaande Skype voor Bedrijven Server implementeren en configureren voor verbinding met de Cloud PBX-functionaliteit die onder de bestaande serverlicentie valt.

Als je geen server hebt, kun je een minimale implementatie van Skype voor Bedrijven Server uitvoeren via de met de cloud verbonden versie die vier vooraf geconfigureerde VM’s (virtuele machines) op Windows-servers van de klant omvat. Skype voor Bedrijven Server-rollen in VM’s zijn geen betaalde rollen en worden in licentie gegeven voor gebruik met Cloud PBX.

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *