Vernieuwde klantbeleving: de kracht van ons nieuwe ticketsysteem

Bij OfficeGrip zijn we voortdurend bezig met ontwikkeling. We begrijpen dat onze klanten waarde hechten aan gepersonaliseerde ervaringen. Daarom blijven we voortdurend zoeken naar manieren om onze klantgerichtheid en -tevredenheid verder te verbeteren. Ons doel is duidelijk: zelfs wanneer zich onvoorziene problemen voordoen, streven we ernaar om onze communicatie en coördinatie zo te optimaliseren dat we op een snelle en klantvriendelijke manier onze klanten kunnen helpen met hun problemen.

Om dit doel te bereiken, hebben we recentelijk belangrijke en impactvolle veranderingen doorgevoerd binnen ons bedrijf. Een van de meest ingrijpende veranderingen is de introductie van ons nieuwe ticketsysteem, Autotask. Deze strategische keuze is voortgekomen uit de groeiende klantverwachtingen en dient als centraal middel om voorop te lopen in de groeiende vraag naar service op de markt.

Focus op klantbeleving

Met onze expertise hebben we kritisch gekeken naar waar onze prioriteiten moeten liggen. Hoewel tickets dienen als een middel om onze processen te optimaliseren, vormen ze niet de essentie van ons doel. Het werkelijke doel is het oplossen van het probleem zelf. Het is cruciaal om de evolutie van deze problemen te begrijpen. Het is menselijk om snel een oplossing te willen vinden voor onze problemen, maar het bredere perspectief wordt hierbij vaak uit het oog verloren.

Deze twee doelen blijken soms tegenstrijdig. Enerzijds biedt het ticketsysteem de mogelijkheid om via gegevensverzameling inzicht te verkrijgen in de omvang van een probleem voor een organisatie. Anderzijds voelen we als mensen de behoefte om direct een meetbaar verschil te maken voor iemand anders. Deze bewustwording staat centraal in de processen die we hanteren, zodat we onze medewerkers zo efficiënt mogelijk kunnen inzetten op de plekken waar de hoogste prioriteit ligt. We nemen deze maatregelen om ervoor te zorgen dat onze klanten kunnen rekenen op directe ondersteuning wanneer dit absoluut noodzakelijk is, terwijl we streven naar definitieve oplossingen in plaats van tijdelijke ‘pleisters’ aan te brengen. Dit gaat hand in hand met ons doel om de gegenereerde data efficiënt te gebruiken om problemen niet alleen op te lossen, maar ook systematisch te voorkomen

De rol van Customer Experience

Onze Customer Experience-afdeling draait nu al een aantal maanden binnen OfficeGrip. In plaats van te wachten, bieden we met onze proactieve benadering een anticiperende service. Dankzij recente ontwikkelingen kunnen we potentiële problemen gemakkelijker identificeren en oplossen voordat klanten zich bewust zijn van deze kwesties.

Kortom, met deze ontwikkelingen willen we niet alleen onze operationele efficiëntie verbeteren, maar ook een cultuur van bewuste klantgerichtheid bevorderen. Het is een voortdurende reis waarin wij continu blijven ontwikkelen.  

Picture of David van Lent

David van Lent

Customer Experience Manager

Vrijblijvend advies nodig?

Bij OfficeGrip ondersteunen wij bedrijven naar een optimale digitale transformatie. Neem direct contact met ons op of vul het contactformulier in. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op!

Contactformulier

Vul ons contactformulier in en één van onze experts neemt contact met u op!