Hoe beheer je documentversies in OneDrive voor Bedrijven

Als documentversiebeheer is ingeschakeld in OneDrive voor Bedrijven, kunt u vorige versies van documenten bekijken of herstellen. Als documentversiebeheer is uitgeschakeld, kunt u de vorige versie van een document nog altijd herstellen, maar alleen de meest recent bewerkte versie.

Een vorige versie van een document herstellen (documentversiebeheer ingeschakeld)

  1. Selecteer het document waarvan u een eerdere versie wilt herstellen.
  2. Selecteer in het lint Bestanden > Versiegeschiedenis.
  3. Open in het dialoogvenster Versiegeschiedenis de vervolgkeuzelijst voor de documentversie die u wilt herstellen.
    Selecteer 'Herstellen' in de vervolgkeuzelijst voor een geselecteerde documentversie
  4. Klik op Herstellen.
  5. Klik in het bevestigingsbericht op OK.
    De documentversie die u hebt geselecteerd, wordt de huidige versie. De vorige huidige versie wordt de vorige versie in de lijst.

 

Een vorige documentversie bekijken

Soms wilt u misschien gewoon een eerdere documentversie bekijken. Of u wilt een eerdere documentversie zien en vergelijken voordat u deze herstelt als de huidige versie.

  1. Selecteer het document waarvan u een eerdere versie wilt bekijken.
  2. Selecteer in het lint Bestanden > Versiegeschiedenis.
  3. Selecteer de koppeling voor de documentversie die u wilt bekijken.
    Klik op de koppeling van een documentversie om deze te openen.
    Het document wordt in de bijbehorende toepassing geopend. Afhankelijk van het type document ziet u mogelijk opties voor het vergelijken van documentversies.

 

Een eerdere versie van een document herstellen (documentversiebeheer uitgeschakeld)

Als documentversiebeheer is uitgeschakeld in uw OneDrive voor Bedrijven-bibliotheek, kunt u de vorige versie van een document nog altijd herstellen.

OPMERKING    Deze functie is alleen beschikbaar als documentversiebeheer is uitgeschakeld in OneDrive voor Bedrijven. Bovendien is deze functie alleen van toepassing op documenten die u met anderen hebt gedeeld. De functie is niet van toepassing op documenten die andere mensen met u hebben gedeeld.

  1. Selecteer in OneDrive voor Bedrijven de beletseltekens () naast het document waarvan u de vorige versie wilt herstellen.
    Het bijschriftvenster bevat de naam van degene die het document het laatst heeft gewijzigd, en de datum van de wijziging.
    De meest recente wijzigingen in een document ongedaan maken
  2. Als u de vorige versie van het document wilt zien voordat u deze herstelt, klikt u op mijn laatste bewerkingen.
  3. Selecteer Wijzigingen ongedaan maken om het dialoogvenster Documentwijzigingen ongedaan maken te openen.
  4. Als u de vorige versie van het document wilt herstellen, klikt u op Herstellen.

 

Is documentversiebeheer ingeschakeld in OneDrive voor Bedrijven?

Als u wilt zien of documentversiebeheer is ingeschakeld in OneDrive voor Bedrijven, doet u het volgende:

  1. Selecteer een bestand in uw bibliotheek.
  2. Klik op Bestanden > Versiegeschiedenis.

Versiegeschiedenis weergeven

Als de knop Versiegeschiedenis niet beschikbaar is, is versiebeheer niet ingeschakeld.

Documentversiebeheer inschakelen

Afhankelijk van hoe persoonlijke sites zijn ingesteld in uw organisatie, kunt u mogelijk documentversiebeheer inschakelen. Zie Versiebeheer voor een lijst of bibliotheek inschakelen en configureren voor details.

Zie Hoe werkt versiebeheer in een lijst of bibliotheek? voor meer informatie over versiebeheerinstellingen van SharePoint.
 

Deel dit artikel

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Inschrijven voor de nieuwsbrief

Het laatste Microsoft 365 nieuws in jouw mailbox? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief!