Hoe schakel je in Outlook van de offline- naar de online modus

Als in de statusbalk onder aan uw Outlook-venster een van deze statusindicatoren wordt weergegeven, betekent dit dat Outlook geen verbinding heeft met uw mailserver.Status Offline werken of Status Verbinding verbroken

U kunt pas weer e-mail verzenden of ontvangen als u opnieuw verbinding maakt. Dit doet u als volgt:

Als de status OFFLINE WERKEN is

Klik op Verzenden/ontvangen > Offline werken om opnieuw verbinding te maken.De optie Offline werken op het tabblad Verzenden/ontvangen

Wanneer u offline werkt, is de knop blauw:

Offline werken

Maar de knop heeft een witte achtergrond wanneer er verbinding is en u online werkt:

Online werken

Wanneer de knop Offline werken niet blauw is, weet u dat u verbinding hebt. 

OPMERKING    Als u de knop Offline werken niet ziet en uw e-mailaccount een Microsoft Exchange Server-account is, is Exchange-modus met cache mogelijk uitgeschakeld. Zie Exchange-modus met cache inschakelen voor instructies voor het inschakelen van de modus. Of neem contact op met de persoon die de Exchange-server voor uw organisatie beheert.

Als uw internetverbinding werkt, is er mogelijk een probleem met de mailserver.Als u zich bij uw e-mailadres van een website kunt aanmelden (bijvoorbeeld https://outlook.com), controleert u of u op die manier e-mail kunt ontvangen en verzenden. Als de e-mail op de website niet werkt, neemt u contact op met uw technische ondersteuning of uw e-mailprovider.

Als u op de website e-mail kunt verzenden en ontvangen, is de mailserver in orde. Het is echter mogelijk dat uw computer updates nodig heeft of er is een probleem met de accountinstellingen.

U kunt het volgende proberen om het probleem op te lossen:

  • Klik op de knop Offline werken op het tabblad Verzenden/ontvangen. De status wordt gewijzigd in OFFLINE WERKEN. Klik vervolgens nogmaals op de knop Offline werken om de knop uit te schakelen zodat Outlook probeert verbinding te maken.
  • Controleer op updates en installeer alle eventuele updates.
  • Als u een Outlook.com-account in Outlook op een bedrijfs- of LAN-netwerk gebruikt, kunnen de proxyservers in dat netwerk na een bepaald tijdsinterval een time-out activeren voor niet-actieve verbindingen, met inbegrip van de verbinding met Outlook.com. Als Outlook bijvoorbeeld elke 30 minuten op berichten controleert en er na 15 minuten een time-out van de server optreedt, is de verbinding met Outlook.com mogelijk verbroken. Klik op Bestand > Opties > Geavanceerd > de knop Verzenden/ontvangen en controleer de optie Automatisch verzenden/ontvangen elke ___ minuten.

Het dialoogvenster Instellingen voor verzenden/ontvangen

Als de optie is ingesteld met een lang tijdsinterval of als u het time-outinterval van uw server weet, typt u een laag getal in het vak zodat Outlook vaker op e-mail controleert.

Als het wijzigen van de instelling voor verzenden/ontvangen niet helpt, voegt u een PushDuration-registerwaarde toe (het artikel bevat een knop waarop u kunt klikken om het proces uit te voeren zodat u niet zelf het register hoeft te openen).

  • Maak een nieuw profiel.
  • Als u Outlook met het nieuwe profiel opent en er is nog steeds geen verbinding, verwijdert u uw account door met de rechtermuisknop op de accountnaam in het mappenvenster te klikken, op ‘< naam van het account >’ verwijderen te klikken en vervolgens op het account opnieuw toe te voegen.

Download het gratis eBook:

12 tips voor outlook

In deze handleiding leer je meer over onze favoriete verborgen functies, technieken en tijdbesparingen in Outlook voor Windows.

12 tips outlook 2016 eBook 1

    Ja, ik ga akkoord met het ontvangen van aan mij gerichte berichten over producten, evenementen en acties van OfficeGrip. OfficeGrip mag contact met mij opnemen via de kanalen die ik kies, zoals e-mail, telefoon of post.