Blog

Het laatste nieuws van OfficeGrip

Vereenvoudigde kioskbeheer voor IT met Windows 10

Microsoft is al geruime tijd bezig om de configuratie en het beheer van kiosk-apparaten te vereenvoudigen en Windows 10 als een kioskplatform voor IT-organisaties te verbeteren. De investeringen in kiosk- en eerstelijnsmedewerkers-scenario’s maken deel uit van een grotere missie om IT op de moderne werkplek te vereenvoudigen.

Eigenlijk zie je overal zogenaamde kiosk apparaten: in luchthavens, supermarkten, bioscopen, restaurants, banken en vele andere plaatsen. Kiosken hebben vele vormen en functies. Wat de meeste mensen zich niet realiseren is dat veel van hen worden aangedreven door Windows.

Windows is al langer het voorkeursplatform voor kiosk-apparaten vanwege de beveiligingsmogelijkheden, de beschikbaarheid van applicaties, ondersteuning van Enterprise Software Assurance en een breed ecosysteem van apparaat- en periferie-partners. Vandaag de dag zijn er een groeiend aantal IT-organisaties die hun eigen kioskoplossingen ontwikkelen en gebruiken met behulp van standaardhardware en, in sommige gevallen, bestaande hardware herbestemmen.

De term ‘kiosk‘ wordt gebruikt als een overkoepelende term voor een brede categorie apparaten, maar het komt in het algemeen neer op twee hoofdscenario’s:

  1. Kiosks die worden gebruikt in het “openbare” domein en waarvoor gebruikers niet hoeven in te loggen of te verifiëren.
  2. Kiosks die door Firstline Workers worden gedeeld om een ​​specifieke taak te voltooien, waarvoor de gebruiker doorgaans moet worden geverifieerd voordat het apparaat wordt geopend.

Beide gebruiksscenario’s hebben enkele gemeenschappelijke vereisten:

  • De behoefte aan veiligheid, ongeacht waar de kiosken worden ingezet.
  • Een consistente ervaring voor elke persoon die ze gebruikt, zodat niemand het apparaat kan wijzigen op een manier die de volgende gebruiker beïnvloedt.
  • De behoefte aan een intuïtieve ervaring die is gericht op de taak die voorhanden is.

In het afgelopen jaar heeft Microsoft getracht met elke Windows-functie update aanzienlijke verbeteringen aangebracht aan de kiosk-mogelijkheden:

  • Toegewezen toegang stelt u in staat om niet alleen één-app-kiosken voor klanten te maken, maar biedt ook de mogelijkheid om een ​​kiosk te maken die meerdere apps uitvoert.
  • Toegewezen toegang werkt nu met Windows 10 Pro en hoger, inclusief in de S-modus.
  • Windows Configuration Designer bevat een wizard voor de configuratie van een enkele app-kiosk. Installeer een provisioning-pakket en uw apparaat is klaar voor gebruik.
  • Multi-app-kiosks ondersteunen nu zowel UWP-apps (Universal Windows Platform) als klassieke Win32-apps.
  • U kunt beheerde kioskervaringen rechtstreeks vanuit de cloud implementeren met behulp van Microsoft Intune.
  • We blijven meer beleidsregels toevoegen die IT in staat stellen om de ervaring voor eindgebruikers aan te passen. Om er een paar te noemen: power-instellingen om elk apparaat 24/7 te laten werken, touch toetsenbordconfiguratiebeleid, vergrendelde startscherm en meer.

Zie Kiosk of digital signage instellen op Windows 10 voor meer informatie. U kunt ook een snelle demo bekijken over het instellen van een kiosk met Microsoft Intune of met behulp van een provisioning-pakket .

Met de nieuwe versie van Windows 10, versie 1803, zetten we de volgende stappen in onze inspanningen om kiosken nog beter in staat te stellen – en eenvoudiger te implementeren en configureren. Enkele belangrijke toegekende toegangsverbeteringen zijn onder meer:

  • Ondersteuning voor meerdere schermen voor use cases voor digital signage.
  • De mogelijkheid om te zorgen dat alle MDM-configuraties worden afgedwongen op het apparaat voordat de toegewezen toegang wordt ingevoerd met behulp van de pagina Status inschrijven.
  • De mogelijkheid om Shell Launcher te configureren en uit te voeren, naast bestaande UWP Store-apps.
  • Een vereenvoudigd proces voor het maken en configureren van een kiosk-account met automatische aanmelding, zodat een openbare kiosk automatisch de gewenste status invoert na een herstart, een kritieke beveiligingsvereiste voor openbare gebruikscasussen.
  • Voor Kiosk-apparaten met meerdere gebruikers, in plaats van elke gebruiker te specificeren, is het nu mogelijk om verschillende toegewezen toegangsconfiguraties toe te wijzen aan Azure AD-groepen of Active Directory-groepen.
  • Om u te helpen bij het oplossen van problemen, kunt u nu foutmeldingen weergeven die zijn gegenereerd als een toegewezen, door de toegang geconfigureerde app problemen heeft.

Kiosk browser

Microsoft heeft na de klassieke Windows desktop-apps en UWP Store-apps nu ook een nieuwe Kiosk Browser-app. De Kiosk Browser-app is gebouwd op Microsoft Edge en kan worden gebruikt om een ​​op maat gemaakte browse-ervaring te creëren. Kiosk Browser is geweldig voor het presenteren van interactieve web-apps en digitale signage-inhoud. Kiosk-browser kan worden geconfigureerd om naar een standaard-URL te navigeren zonder gebruikersinterface weer te geven. Bij gebruik in combinatie met andere typen kiosken, kan deze worden geconfigureerd met een lijst met toegestane URL’s en de UI-elementen die moeten worden weergegeven (bijv. Navigatieknoppen). Het kan ook worden geconfigureerd om gebruikersgegevens automatisch tussen sessies te wissen.

Om ervoor te zorgen dat IT de controle heeft, kan Kiosk-browser alleen worden geconfigureerd via provisioning of een MDM-provider zoals Intune. Raadpleeg onze documentatie voor meer informatie over het implementeren en configureren van Kiosk Browser.

De Kiosk-browser is beschikbaar in Microsoft Store for Business en kunt u zelf uitproberen.

kiosk-browser-app.png

In de toekomst

In de tokeomst wilt Microsoft het voor IT-afdelingen eenvoudiger maken om Windows 10-kiosken voor klanten en Firstline-werknemers te beheren, configureren en implementeren en zijn ze van plan de volgende mogelijkheden op te nemen in een toekomstige Windows 10-functie-update:

  • Implementeer een kioskapparaat met minimale gebruikersinteractie, dankzij ondersteuning voor Windows AutoPilot en apparaatbeheer. Pak het apparaat eenvoudig uit, start het op en het apparaat is klaar voor gebruik. Dit zal binnenkort beschikbaar zijn voor Windows Insiders in preview.
  • Apparaatbeheer inschakelen om op afstand een Windows AutoPilot Reset te activeren om een ​​kiosk terug te brengen naar een onberispelijke staat voor een betrouwbare kioskervaring.
  • Integratie van de functionaliteit van de Kiosk-browser rechtstreeks in Microsoft Edge om een ​​groter aantal webscenario’s te ondersteunen.

Raadpleeg de Windows-kioskdocumentatie voor meer informatie over Windows-kiosken.

 OfficeGrip

Officegrip zet uw bedrijf in de cloud. Daarbij passen wij de nieuwste technologie toe van Microsoft. Wij voorzien uw bedrijf van het complete Office365 pakket aangevuld met Sharepoint, Dynamics en de beste trainingen zodat u optimaal gebruik kunt maken van uw nieuwe IT-omgeving.

No Comments

Leave a feedback