
Haal meer uit OneNote met deze onbekende functies
In dit artikel nemen we je mee in wat de Hero Link precies is, hoe het werkt, en waarom dit de toekomst van bestandsdeling in Microsoft 365 vormt.
Werk vanaf iedere locatie op basis van Microsoft 365.
Breng uw bedrijfsapplicaties naar de Cloud.
Bestel zakelijke apparaten in de webshop.
Herstel data binnen uw Microsoft 365 Cloud omgeving.
Beheer e-mailhandtekeningen in uw organisatie centraal.
Bescherm uw gegevens om verlies te voorkomen.
Bescherm uw apparaten tegen malware en andere dreigingen.
Bescherm tegen aanvallen, zoals phishing, malware en spam.
Voorkom identiteitsdiefstal en ongeoorloofde toegang.
Krijg inzicht in uw beveiligingsrisico’s en aanvalsoppervlak.
Creëer cyber-awareness onder uw medewerkers.
Laat Teams, SharePoint en OneDrive voor u werken.
Vergroot creativiteit en productiviteit in uw organisatie met AI.
Zet SharePoint in als krachtig communicatieplatform.
Houdt grip op wildgroei aan unieke rechten in SharePoint.
Verbind iedereen in de organisatie met elkaar in Viva Engage.
Digitale transformatie met de eindgebruiker als middelpunt.
Persoonlijke begeleiding op de werkvloer.
Een zachte landing in uw Microsoft 365 omgeving.
OfficeGrip Adoptie Consultants beschikbaar via Teams.
Centrale hub voor beleid- en kennisdeling.
Geef nieuwe medewerkers een zachte landing.
Optimale bereikbaarheid met vaste telefonie via Microsoft Teams.
Mobiele telefonie van Odido met Hello Business.
Integreer uw vaste en mobiele nummer binnen Teams.
Veilig internetten onderweg op uw tablet of laptop.
Communicatie & conferentie producten
Een volledig en beveiligd netwerk op kantoor.
Veilige glasvezel internetlijn met Firewall.
Zakelijk glasvezel internet.
Houdt uw netwerk in vorm.
Verbeter het WiFi bereik op kantoor.
Microsoft OneDrive is een cloudopslag locatie waarin persoonlijke gegevens kunnen worden opgeslagen. Dit maakt het mogelijk om vanaf elk apparaat toegang te hebben tot de nieuwste gegevens. OneDrive synchroniseert direct de meest recente versie naar de cloud, waardoor jij eigenlijk altijd een kopie tot beschikking hebt. Lees hier hoe Microsoft OneDrive jou kan helpen veiliger en efficiënter te werken.
Met Microsoft OneDrive worden al jouw gegevens op een veilige manier opgeslagen. Binnen organisaties gebeurt het regelmatig dat gegevens op een fysieke server komen te staan. Dit zorgt ervoor dat het lastig is om vanaf elke locatie toegang te hebben tot gegevens. We zijn namelijk steeds meer hybride gaan werken, waardoor onze werkwijze is gaan veranderen.
OneDrive maakt het mogelijk om al jouw gegevens op te slaan op één centrale locatie. Dit betekent dat er vanaf elk apparaat direct toegang is tot de laatste gegevens. Je hoeft hierdoor niet meer te zoeken naar gegevens en je hebt altijd toegang tot de nieuwste versie. OneDrive maakt het namelijk mogelijk om automatisch documenten op te slaan, waardoor je nooit meer gegevens verliest.
OneDrive zorgt ervoor dat alle gegevens dus in de cloud staan opgeslagen. Dit betekent dat het delen van deze gegevens ook een stuk makkelijker wordt. Op het moment dat jij een document wilt delen met een collega, kun je een link meesturen in de e-mail. Via deze link kunnen collega’s toegang krijgen tot de gegevens. Je hoeft losse documenten dus niet meer via e-mail te versturen, waardoor je niet tegen verschillende soorten limieten aanloopt. Je kan in principe een map van 1 Gb of groter delen met verschillende soorten gegevens. Collega’s kunnen deze downloaden of alleen online bekijken.
Alle gegevens worden direct geüpdatet in de cloud. Dit wordt ook wel synchronisatie genoemd. Door deze synchronisatie wordt het ook mogelijk om direct samen te werken met elkaar. Met co-auteurschap kunnen collega’s documenten tegelijktijdig bewerken. Veranderingen die plaats vinden worden direct toegepast op het document. Deze veranderingen zijn direct zichtbaar voor iedereen die in het document aan het werken is. Dit betekent dat het samenwerken in dezelfde documenten een stuk gemakkelijker wordt. Je hebt tenslotte niet meer verschillende versies van een document die heen en weer gemaild hoeven te worden.
De basis van OneDrive en OneDrive Business is eigenlijk identiek aan elkaar. De OneDrive en OneDrive Business omgeving werkt aan de voorkant namelijk hetzelfde. Waar het verschil in zit is dat OneDrive Business specifiek bedoelt is voor de zakelijke markt. Dit betekent dat organisaties meer beheersmogelijkheden hebben binnen OneDrive Business.
OneDrive Business is namelijk onderdeel van Microsoft 365, waardoor het eigenlijk deel uitmaakt van de moderne werkplek. Met OneDrive Business krijgen werknemers een persoonlijke opslagplek.Organisaties hebben dus geen toegang tot de specifieke inhoud van deze omgeving. Dit wordt gedaan om de privacy van werknemers te beschermen. Op het moment dat je als organisatie gegevens wilt delen met de gehele organisatie, dan kan je beter gebruik maken van Microsoft Teams of SharePoint.
Organisaties hebben dus geen inzicht in de gegevens die in een OneDrive Business omgeving staan. Dit komt omdat OneDrive Business een persoonlijke opslaglocatie is. Voor organisaties is het wel mogelijk om beleidsinstellingen toe te passen in deze omgeving. Denk dan bijvoorbeeld aan bestandstypes die worden uitgesloten of Data Loss Prevention dat kan worden toegepast. Met Data Loss Prevention kunnen documenten worden gescand op gevoelige inhoud, zoals bankrekeningnummers, BSN-nummers of andere gevoelige data. Dit betekent dus dat een organisatie niet direct de gegevens kan inzien, maar wel beleid kan definiëren om gevoelige data te beschermen.
Microsoft OneDrive creëert dus een veilige omgeving om verschillende gegevens in op te slaan. Alle gegevens worden direct in de cloud opgeslagen, waardoor gegevens vanaf elk apparaat zijn te raadplegen. Door middel van co-auteurschap wordt het makkelijker om samen te werken, omdat gegevens direct veranderen en zichtbaar worden voor iedereen die toegang heeft. OneDrive maakt dus eigenlijk een back-up van alle documenten die in deze omgeving geüpload staan. Meer informatie nodig over OneDrive? Download dan gratis ons eBook over Microsoft OneDrive hieronder:
In dit artikel nemen we je mee in wat de Hero Link precies is, hoe het werkt, en waarom dit de toekomst van bestandsdeling in Microsoft 365 vormt.
De digitale veiligheid van organisaties staat steeds vaker onder druk. Cybercriminelen worden slimmer, en de impact van phishing, spoofing en andere vormen van e-mailfraude neemt toe. Daarom treedt er vanaf januari 2026 een belangrijke wijziging in werking: domeinbeveiliging wordt verplicht voor het verzenden van bulkmails. Deze maatregel maakt deel uit van de implementatie van de Europese NIS2-richtlijn in de Nederlandse Cyberbeveiligingswet (Cbw).
De digitale dreiging in Nederland blijft onverminderd groot. In mei 2025 zijn opnieuw meerdere zorgwekkende cyberincidenten aan het licht gekomen. Deze gebeurtenissen onderstrepen het belang van structurele digitale weerbaarheid. In deze blog duiken we in de recente incidenten en koppelen we deze aan de trends en inzichten uit 2024.
ADRES
Blauwhekken 5b
4751 XD Oud Gastel
CUSTOMER CARE
LINKS