
Hoe je de meest voorkomende SharePoint-ergernissen voorkomt
Ontdek hoe je de meest voorkomende SharePoint-ergernissen voorkomt. Van vindbaarheid en gebruiksgemak tot adoptie en security: maak SharePoint een tool die collega’s wél waarderen.
Werk vanaf iedere locatie op basis van Microsoft 365.
Breng uw bedrijfsapplicaties naar de Cloud.
Bestel zakelijke apparaten in de webshop.
Herstel data binnen uw Microsoft 365 Cloud omgeving.
Beheer e-mailhandtekeningen in uw organisatie centraal.
Bescherm uw gegevens om verlies te voorkomen.
Bescherm uw apparaten tegen malware en andere dreigingen.
Bescherm tegen aanvallen, zoals phishing, malware en spam.
Voorkom identiteitsdiefstal en ongeoorloofde toegang.
Krijg inzicht in uw beveiligingsrisico’s en aanvalsoppervlak.
Creëer cyber-awareness onder uw medewerkers.
Laat Teams, SharePoint en OneDrive voor u werken.
Vergroot creativiteit en productiviteit in uw organisatie met AI.
Zet SharePoint in als krachtig communicatieplatform.
Houdt grip op wildgroei aan unieke rechten in SharePoint.
Verbind iedereen in de organisatie met elkaar in Viva Engage.
Digitale transformatie met de eindgebruiker als middelpunt.
Persoonlijke begeleiding op de werkvloer.
Een zachte landing in uw Microsoft 365 omgeving.
OfficeGrip Adoptie Consultants beschikbaar via Teams.
Centrale hub voor beleid- en kennisdeling.
Geef nieuwe medewerkers een zachte landing.
Optimale bereikbaarheid met vaste telefonie via Microsoft Teams.
Mobiele telefonie van Odido met Hello Business.
Integreer uw vaste en mobiele nummer binnen Teams.
Veilig internetten onderweg op uw tablet of laptop.
Communicatie & conferentie producten
Een volledig en beveiligd netwerk op kantoor.
Veilige glasvezel internetlijn met Firewall.
Zakelijk glasvezel internet.
Houdt uw netwerk in vorm.
Verbeter het WiFi bereik op kantoor.
We zien eigenlijk een toenemende trend van mensen die werken vanaf een hybride werkplek. Hybride werken betekent namelijk dat er vanuit kantoor als vanuit huis wordt gewerkt. Dit verschilt uiteraard per functie in hoeverre dit mogelijk is, maar een ding is zeker, hybride werken blijft. Het werken vanaf verschillende plekken brengt wel een aantal uitdagingen met zich mee. Denk dan aan het veilig toegang geven tot bedrijfsgegevens en het beheren van bedrijfsapparatuur. Hybride werken vereist dus de juiste middelen om succesvol te zijn.
Hybride werken betekent eigenlijk een gedeelte van de werktijd op kantoor en een gedeelte vanuit huis. Er is geen vaste verhouding over hoeveel dagen er op welke locatie wordt gewerkt. Bedrijven kiezen vaak voor 2 tot 3 dagen werken vanuit huis en de rest op kantoor, maar uiteraard kan dit veel verschillen per bedrijf en branche. Het maakt het voor werknemers makkelijker om hun privé en werkbalans op orde te houden. Werknemers zijn namelijk minder tijd kwijt aan het reizen naar kantoor, waardoor er meer privé tijd beschikbaar blijft.
Hybride werken heeft voor zowel werknemers als werkgevers een aantal voordelen. Er wordt vaak gedacht dat voornamelijk werknemers profiteren, maar werkgevers hebben ook baat bij een hybride werkplek.
Werknemers die hybride werken besteden minder tijd aan reizen. Dit zorgt ervoor dat werknemers minder in de file terecht komen en meer tijd beschikbaar hebben voor andere zaken. De balans tussen werk en privé tijd wordt hierdoor beter voor werknemers. Ook kunnen werknemers zich beter concentreren, omdat ze niet continu door collega’s worden benaderd. Werknemers hebben dus vooral extra tijd beschikbaar voor hun privé leven. Dit kan ervoor zorgen dat werknemers gelukkiger zijn met hun baan.
Werkgevers maken door het hybride werken minder kosten, omdat de vaste lasten lager worden. Het wordt bijvoorbeeld mogelijk om een kleiner kantoorpand te huren, waardoor deze kosten weer omlaag gaan. Zo zijn er verschillende kosten die lager worden bij het werken vanuit een hybride werkplek. Werknemers werken gemiddeld ook meer uren door het werken vanuit huis. Omdat een gedeelte van de reistijd wegvalt, werken mensen langer door. Het CBS geeft aan dat werknemers die hybride werken gemiddeld 4 uur overwerken per week.
Hybride werken is iets waar je als organisatie goed over moet nadenken. Het is niet dat je van de een op de andere dag een hybride werkplek hebt gecreëerd. Je moet voor een hybride werkplek werknemers de juiste middelen geven om op afstand te kunnen werken. Doe je dit niet, dan haal je minder profijt van het hybride werken. De complete IT infrastructuur moet goed aansluiten om een hybride werkplek mogelijk te maken. De IT omgeving moet daarom goed ingericht zijn voor het werken op afstand. Je wilt werknemers op een veilige manier toegang geven tot de werkomgeving. Hybride werken zorgt namelijk voor een uitdaging op het gebied van IT.
Microsoft 365 is een oplossing die het mogelijk maakt om hybride te werken. Je creëert eigenlijk een moderne werkplek in de cloud, waardoor werknemers vanaf elke locatie toegang kunnen hebben tot gegevens. Dit kan op verschillende manieren worden ingericht, wat ervoor zorgt dat het optimaal aansluit bij de organisatie. Je moderniseert de werkplek met de nieuwste technologieën en maakt het mogelijk om samen te werken met elkaar.
Werken op afstand kan het namelijk lastiger maken om in contact te blijven met collega’s. De gesprekken in de wandelgangen nemen nu eenmaal af bij het hybride werken. Dit kan ervoor zorgen dat je informatie mist over de organisatie of goede ideeën minder makkelijk kan delen. Microsoft Teams is een programma wat dit probleem oplost. Om hybride te werken heb je eigenlijk Microsoft Teams wel nodig, omdat het jou in staat stelt met collega’s in contact te blijven. Het is namelijk een platform waarmee collega’s elkaar makkelijk kunnen bereiken. Het biedt mogelijkheden zoals videobellen, vergaderen, samenwerken, chatten en nog veel meer.
Bij een hybride werkplek is een goede beveiliging enorm belangrijk. Je wilt niet werknemers ongelimiteerd toegang geven tot alle gegevens. Dit moet goed ingericht worden, zodat bedrijfsgegevens optimaal worden beveiligd. Het is belangrijk om gegevens op een gemakkelijker manier te kunnen delen, maar dit moet wel veilig gebeuren binnen de organisatie.
Gegevens binnen een organisatie delen kan bijvoorbeeld via SharePoint. Op het moment dat je een SharePoint omgeving goed hebt ingericht, kun je werknemers gemakkelijk toegang geven tot werkgegevens. Een hybride werkplek draait namelijk ook om het delen van gegevens en samenwerken met elkaar. Dit wordt ingericht met verschillende gebruikersrechten, waardoor niet iedereen direct toegang heeft tot alle gegevens. Je creëert zo wel een centraal opslagpunt voor alle gegevens die collega’s kunnen raadplegen vanaf elk apparaat. Dit maakt het makkelijker om op afstand met elkaar samen te werken.
Er wordt vaak gedacht dat een hybride werkplek ten koste gaat van de samenwerking. Collega’s zien elkaar namelijk minder en kunnen elkaar mislopen is de gedachten. Samenwerken is juist heel gemakkelijk vanaf een hybride werkplek. Met verschillende soorten applicaties kun je het mogelijk maken om toch vergaderingen met elkaar te organiseren, ongeacht welke plek de collega’s zich bevinden. In Microsoft Teams zitten bijvoorbeeld verschillende tools om samen te werken met elkaar.
Het wordt mogelijk om gelijktijdig documenten te openen en bewerken. Met Teams kun je elkaar gemakkelijk opbellen of een chatbericht sturen voor korte vragen. Dit werkt sneller dan het heen en weer mailen van gegevens naar elkaar. Dit is dan ook waar een hybride werkplek om draait. Een hybride werkplek maakt het mogelijk om efficiënter, sneller en veiliger te werken. De IT omgeving moet daar alleen wel goed bij aansluiten. Kies je niet voor de juiste oplossing, dan kan hybride werken lastiger zijn dan de traditionele manier op kantoor.
Een hybride werkplek is iets wat we bij steeds meer organisaties gaan zien. Een werkplek wordt in de toekomst namelijk niet meer plaatsgebonden. Met de voordelen van werken uit de cloud wordt het mogelijk om toch optimaal in contact te blijven met alle collega’s. Het is belangrijk om een degelijke IT omgeving in te richten, omdat het anders lastig wordt om vanaf elke locatie te werken. Wij maken zelf namelijk hybride en moderne werkplekken met Microsoft 365. Ben je op zoek naar meer informatie over een hybride en moderne werkplek? Download dan gratis ons eBook met meer informatie:
Ontdek hoe je de meest voorkomende SharePoint-ergernissen voorkomt. Van vindbaarheid en gebruiksgemak tot adoptie en security: maak SharePoint een tool die collega’s wél waarderen.
Ontdek de verborgen functies van SharePoint die je werkdag makkelijker maken. Van slimme metadata en versiebeheer tot automatische workflows en intranet. Haal meer uit je Microsoft 365-omgeving.
Surveys Agent is de nieuwste AI-functionaliteit binnen Microsoft 365 Copilot. Ontdek hoe deze slimme assistent je helpt om snel en effectief enquêtes te ontwerpen, te versturen en te analyseren zonder gedoe of extra tools.
ADRES
Blauwhekken 5b
4751 XD Oud Gastel
CUSTOMER CARE
LINKS