Microsoft Viva bestaat momenteel uit 4 modules. Deze modules zijn Viva Connections, Viva Insights, Viva Learning en Viva Topics. In de loop van de tijd zal er aan Viva meerdere modules worden toegevoegd.
Het werken op afstand heeft als nadelig effect dat werknemers zich minder verbonden voelen met hun collega’s. Voor nieuwe werknemers is dit een enorme uitdaging, omdat het face-to-face contact hierdoor verdwijnt. Met Viva Connections is er een interne omgeving beschikbaar, waar de interne communicatie zichtbaar is en werknemers gebonden kunnen worden met de organisatie. Dit is dus de ingang voor de digitale werkplek van de toekomst.
Viva Connections maakt gebruik van Microsoft 365 en SharePoints, om zo een gestroomlijnde omgeving te creëren voor de gebruikers. Leidinggevende kunnen in contact komen met werknemers en werknemers hebben toegang tot het bedrijfsnieuws, het beleid of groepen waaraan ze via Yammer kunnen deelnemen. Binnen Viva Connections is er een dashboard en een feed, waarin je alle informatie over jouw digitale werkplek kan vinden. Deze content kan aangepast worden specifiek voor jouw rol binnen het bedrijf. Zo krijgt iedereen een gepersonaliseerde feed met betrekking tot hun werkzaamheden.
Personeel
Het voorkomen van burn-outs is enorm belangrijk voor je personeel. Viva Insights geeft individuen, managers en leiders gepersonaliseerde actiemogelijkheden om het welzijn te verbeteren van werknemers. Voor individuelen helpt Viva Insights om verbonden te zijn met het hun collega’s en zorgt deze tijdig voor het inplannen van pauzes.
Managers
Voor managers geeft Viva Insights data gedreven en privacy beschermde aanbevelingen om het welzijn van het team in de gaten te houden. Zo helpt Viva Insights bij het tijdig signaleren van een mogelijke burn-out en geeft het advies om bijvoorbeeld notificaties uit te zetten, vrije tijd in de agenda in te plannen en prioriteit te geven aan de verschillende taken.
Bedrijfsleiders
Bedrijfsleiders kunnen de data van Viva Insights gebruiken om inzicht te krijgen in werkpatronen en trends binnen het bedrijf. Het geeft tips die het welzijn van het personeel kunnen verbeteren en geeft inzicht in de verbondenheid en cohesie tussen de verschillende teams.
Leermogelijkheden binnen een organisatie zijn enorm belangrijk. Uit recent onderzoekt blijkt dat 94 procent van het personeel langer bij een organisatie zou blijven, als het bedrijf investeerde in leermogelijkheden. Met Viva Learning kunnen werknemers gemakkelijk trainingen ontdekken en delen. Managers krijgen de tools die zij nodig hebben om trainingen toe te wijzen en kunnen deze bijhouden. Viva Learning maakt een centraal hub aan in Teams, die met het gebruik van kunstmatige intelligentie een voorstel geeft voor specifieke trainingen. De trainingen kunnen vanuit LinkedIn learning, Microsoft Learn of intern toegevoegd worden.
Viva Topics maakt het makkelijker om informatie te vinden binnen het bedrijf. Een nieuwe werknemer kan bijvoorbeeld lang op zoek zijn naar de juiste gegevens. Viva Topics zorgt er door middel van kunstmatige intelligentie voor dat informatie binnen een organisatie wordt gegroepeerd in de relevante categorieën. Zo krijgt een werknemer alle relevante informatie over dat specifieke onderwerp. Dit zorgt ervoor dat er minder tijd besteed wordt aan het zoeken naar informatie. In de onderstaande afbeelding zie je een illustratie hoe Viva Topics werkt.
Microsoft Viva is gemakkelijk te integreren met bestaande systemen binnen een organisatie. Integraties met Microsoft 365, Microsoft Power Platform en Microsoft Dynamics 365 zorgt voor een complete ervaring. Door deze integratie kunnen werknemers en bedrijven efficiënt te werk gaan en hebben ze altijd toegang tot de meest recente informatie binnen een organisatie. Bekijk hieronder een overzicht van de functies die binnen Microsoft Viva aanwezig zijn.
Microsoft Viva biedt dus verschillende manieren van samenwerken en helpt werkgevers en werknemers om tijdig actie te ondernemen. De kunstmatige intelligentie geeft advies en helpt een potentiële burn-out te voorkomen. Nieuwe medewerkers kunnen ook sneller aan de slag, doordat er gemakkelijker informatie te vinden is.
Officegrip zet uw bedrijf in de cloud. Daarbij passen wij de nieuwste technologie toe van Microsoft. Wij voorzien uw bedrijf van het complete Office365 pakket aangevuld met Sharepoint, Dynamics en de beste trainingen zodat u optimaal gebruik kunt maken van uw nieuwe IT-omgeving.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.