OfficeGrip_logo

Hoe Microsoft 365 jouw helpt efficiënter te werken

Microsoft 365 voor bedrijven

Met Microsoft 365 creëer je een moderne werkplek om overal op een veilige manier te werken. We zijn namelijk steeds vaker vanuit een hybride werkplek gaan werken, waardoor er uitdagingen zijn ontstaan op het gebied van IT. Microsoft 365 lost een groot deel van deze uitdagingen op door een moderne omgeving te creëren.

Microsoft 365 maakt het namelijk mogelijk om efficiënter te werken, vanaf welke locatie jij je ook bevindt. Dit wordt gedaan met verschillende soorten productiviteitsapps die allemaal met elkaar samenwerken. Het zorgt ervoor dat gegevens op een veilige en efficiënte manier toegankelijk zijn voor de gehele organisatie.

Microsoft 365 helpt jouw efficiënter samen te werken

Een Microsoft 365 omgeving maakt het mogelijk om efficiënter samen te werken met collega’s en externe personen. Het complete platform is erop gericht om op een veilige manier gegevens te delen met elkaar. Dit kan met verschillende platformen in Microsoft 365, die allemaal een andere functie vervullen.

Deze platformen maken het dus mogelijk om efficiënter verbonden te blijven met collega’s. Het delen van documenten gebeurt regelmatig via e-mails of traditionele fileservers. Dit gaat ten koste van de efficiëntie binnen de organisatie. Documenten raken verloren, er ontstaan dubbele gegevens en het is vooral niet een veilige manier. Microsoft 365 geeft verschillende mogelijkheden om gegevens op een veilige manier op te slaan.

Een SharePoint omgeving voor de organisatie

Het SharePoint platform maakt het mogelijk om op een efficiënte manier gegevens op te slaan en delen met elkaar. Het is een modern intranet waar de gehele organisatie toegang toe heeft. Op basis van verschillende toegangsrechten wordt de complete omgeving ingericht, waardoor het veilig en efficiënt is.

Het wordt met SharePoint makkelijker om samen te werken aan verschillende projecten. Alle gegevens worden in de SharePoint omgeving geplaats, wat ervoor zorgt dat iedereen direct de laatste gegevens kan raadplegen. Het wordt mogelijk om een stuk efficiënter en sneller te werken, omdat alle gegevens op één centraal punt terug te vinden zijn.

Elke afdeling binnen de organisatie kan gebruik maken van hun eigen SharePoint site. Deze site bevat alles wat een specifieke afdeling nodig heeft. Deel op deze manier bestanden, gegevens, nieuws en bronnen met collega’s, waardoor er probleemloos en veilig kan worden samengewerkt.

Microsoft 365 efficiëntie

Microsoft Teams - efficiënt samenwerken

Microsoft Teams maakt het mogelijk om te bellen, chatten, samenwerken en vergaderen met collega’s. Je kunt Microsoft Teams eigenlijk zijn als het centrale punt voor alle communicatie. Nu we steeds meer vanaf verschillende locaties zijn gaan werken kan Microsoft Teams eigenlijk niet ontbreken. Het Teams platform zorgt namelijk voor een efficiënte manier om te communiceren met collega’s.

Elke afdeling kan binnen Microsoft Teams gebruik maken van hun eigen teams pagina. Binnen deze pagina kunnen collega’s documenten met elkaar uitwisselen en tegelijk bewerken. Dit zorgt ervoor dat iedereen direct toegang heeft tot de meest recente versie. Met verschillende vergadermogelijkheden wordt het mogelijk om efficiënt samen te werken. Op andere locaties werken vormt op deze manier geen probleem meer. Microsoft Teams maakt deel uit van de Microsoft 365 omgeving. Door de verschillende integratiemogelijkheden in Microsoft 365 wordt het mogelijk om nog efficiënter samen te werken binnen een organisatie.

Benieuwd naar alle mogelijkheden van Microsoft 365?

Bekijk dan onze Microsoft 365 pagina

Microsoft 365 helpt jouw efficiënter te werken door de cloud

Microsoft 365 is een cloudoplossing die helpt om efficiënter te werken. Door de cloud is het mogelijk om verschillende gegevensbronnen te combineren met elkaar. Dit zorgt er dus voor dat Microsoft 365 het makkelijker maakt om efficiënt gegevens te vinden. Binnen organisaties worden er regelmatig verschillende systemen door elkaar gebruikt. Gegevens worden op deze manier verspreidt over de verschillende systemen, waardoor ze moeilijker bereikbaar zijn. We zijn daardoor dagelijks veel tijd kwijt aan het zoeken naar de juiste gegevens.

In een Microsoft 365 omgeving worden alle gegevensbronnen gecombineerd. Dit maakt het makkelijker om gegevens te vinden vanaf verschillende locaties. Dit is mogelijk door de complete integratie met de cloud. De gegevens worden altijd gesynchroniseerd met de cloud, waardoor iedere werknemers toegang heeft tot de nieuwste versie van een document.

Tot slot

Microsoft 365 maakt het met verschillende applicaties mogelijk om efficiënter te werken. De cloud zorgt ervoor dat iedere werknemer toegang heeft tot de meest recente gegevens, waardoor er minder tijd verloren gaat aan het zoeken naar de nieuwste gegevens. Ben je benieuwd wat Microsoft 365 voor jouw kan betekenen? Download dan GRATIS ons eBook over de moderne werkplek:

Download het gratis eBook:

De voordelen van een moderne werkplek

De voordelen van een moderne werkplek cover

    Ja, ik ga akkoord met het ontvangen van aan mij gerichte berichten over producten, evenementen en acties van OfficeGrip. OfficeGrip mag contact met mij opnemen via de kanalen die ik kies, zoals e-mail, telefoon of post.

    Om spam te voorkomen vragen we u de
    onderstaande code over te typen.

    Meer lezen

    multi-tenant-kopstuk
    Achtergrond

    De voordelen van een multitenant-organisatie in Microsoft 365

    In de wereld van cloud computing is het concept van een multitenant-organisatie een belangrijk aspect dat bedrijven in staat stelt om (kosten)efficiënter te werken. Microsoft heeft dit concept omarmd en geïmplementeerd in Entra ID en Microsoft 365. In deze blog gaan we dieper in op wat een multitenant-organisatie is, hoe het werkt en wat het kan opleveren.

    Lees meer...

    Inschrijven voor de nieuwsbrief

    Het laatste Microsoft 365 nieuws in jouw mailbox? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief!