Blog

Het laatste nieuws van OfficeGrip

3-manieren-waarop-moderne-verkooptechnologieen-voor-betere-resultaten-zorgen

3 manieren waarop moderne verkooptechnologieën voor betere resultaten zorgen

Succesvolle MKB’ers rusten hun verkoopteams uit met de vaardigheden en slimmigheden om te gedijen in deze snel veranderende omgeving.Verkoopteams vertrouwen op technologie waardoor ze weten wat ze moeten doen en hoe ze snel moeten handelen om een ​​snelle groei te bevorderen.
In een recent onderzoek van Deloitte verwacht meer dan 50 procent van de MKB-leiders in de komende één tot twee jaar te investeren in technologieën zoals automatisering en machine learning. Deze technologieën ondersteunen een trendmatige verschuiving op de werkplek, van laagwaardige, routinetaken naar analyse en betrokkenheid met een hogere impact.

Voor verkoopteams in het MKB kan de drang naar moderne verkooptechnologie een aantal uitdagingen oplossen.

Vergroot de zichtbaarheid om de resultaten te maximaliseren

Naarmate MKB-verkopers met een toenemend aantal stakeholders te maken hebben, wordt het moeilijker om interacties aan te passen en te personaliseren. Verkopers hebben een holistische kijk op de interactiegeschiedenis van de klant nodig, zodat zij de context en kennis hebben om elke interactie met kopers te personaliseren.
Om complexiteit en afleiding tijdens snelgroeiende fasen te verminderen, moeten organisaties proactief leiding geven, zodat verkopers precies weten welke stappen moeten worden genomen tijdens elke fase van de verkoopcyclus.
In de snelle, dynamische omgevingen waarin het MKB actief is, ontvangen verkopers vaak tegenstrijdige berichten over doelen. Wat is het belangrijkste: toenemende verkoop of bouwpijplijn? De gemiddelde dealgrootte verhogen of meer deals sluiten? Voor de organisatie om zijn verkoopdoelen te bereiken, hebben verkopers en leiders één realtime-weergave nodig van topstatistieken en KPI’s om gecoördineerde actie en besluitvorming te stimuleren.

Stroomlijn de sales workflow

Hoewel onbedoeld vormen nieuwe verkoopinstrumenten vaak een extra last voor verkopers. Nieuwe verkoophulpmiddelen, indien niet intuïtief en geïntegreerd in de dagelijkse routine en workflow van de verkoper, leiden verkopers af en rekken de verkoopcyclus onnodig uit. Moderne SFA-oplossingen (Sales Force Automation) werken samen met tools die verkopers al gebruiken, zoals Office 365, zodat verkopers deals kunnen beheren waar ze ook werken.

Verkopers werken steeds meer onderweg en moderne sales tools moeten altijd en overal toegang tot mobiele apps op internet, smartphone en tablet ondersteunen die de gegevens en inzichten bieden die verkopers nodig hebben om deals te sluiten.

Verander de verkoopproductiviteit

Op het juiste technologieplatform, zoals Microsoft Dynamics 365 voor Sales Professional, vormen de verkoophulpmiddelen een natuurlijke uitbreiding op de onvervangbare verkoopvaardigheden en gepersonaliseerde relaties met klanten waarop organisaties vertrouwen om te groeien.

Begin vandaag nog binnen enkele uren, niet weken of maanden, met een oplossing die past bij uw bedrijfsbehoeften om de verkoopproductiviteit te veranderen.

Bekijk de onderstaande video om te zien hoe Dynamics 365 voor Sales Professional de verkoopproductiviteit moderniseert, zodat u altijd een stap voor bent.

 

 OfficeGrip

Officegrip zet uw bedrijf in de cloud. Daarbij passen wij de nieuwste technologie toe van Microsoft. Wij voorzien uw bedrijf van het complete Office365 pakket aangevuld met Sharepoint, Dynamics en de beste trainingen zodat u optimaal gebruik kunt maken van uw nieuwe IT-omgeving.

No Comments

Leave a feedback