Met een moderne werkplek wordt het mogelijk om vanaf elke locatie te werken.
Bescherm je medewerkers en gegevens tegen cyberbedreigingen.
Verhoog de productiviteit binnen je organisatie
Digitale transformatie met de eindgebruiker als middelpunt
De beste Office-apps voor uw organisatie
Het samenwerkings- platform voor uw team
Het mobiele, intelligente intranet
De bekende Office suite van Microsoft
Breng klantgegevens samen in een CRM- en ERP- applicatie
Automatiseer snel en veilig uw processen
Microsoft gecertificeerde technici lossen uw problemen op.
Strategisch advies op maat voor uw organisatie
De integratie van Adobe Acrobat in Microsoft Teams maakt het werken met PDF-bestanden nog gemakkelijker en efficiënter. Voortaan hoef je niet meer tussen verschillende programma’s heen en weer te schakelen om samen te werken aan documenten, want alles wat je nodig hebt is nu binnen handbereik in Teams.
In dit artikel bespreken we hoe je Acrobat kunt integreren in Teams en welke voordelen dit met zich meebrengt.
Pdf’s bevatten niet alleen kritieke bedrijfsinformatie, de pdf is ook ‘ s werelds meest populaire zakelijke documentindeling. Triljoenen pdf’s worden tegenwoordig gedeeld via e-mail, cloud en internet. Of je nu een werknemer of een student bent, digitale documentprocessen zijn de kern geworden van de toekomst van werk.
PDF’s moeten vaak meerdere keren worden gedeeld met teamleden en andere belanghebbenden. Dit vereist vaak het versturen van e-mails om context te geven (en dan de gevreesde follow-up e-mails), bijhouden wie de laatste kopie heeft en feedback van meerdere bijlagen met elkaar verbinden. De talrijke aanmeldingen, het schakelen tussen apps en gebruikersinterfaces vertragen ons vaak en nemen onze productiviteit weg. Adobe Acrobat is erop gericht om deze ervaring zo makkelijk mogelijk te maken.
Vorig jaar kondigde Adobe tijdens Microsoft Build nieuwe ontwikkelingen aan voor Acrobat for Teams om de problemen hierboven beschreven aan te pakken. De Acrobat-app in Teams maakt het mogelijk om PDF’s te bekijken, bewerken, exporteren, organiseren, combineren, converteren, comprimeren, beschermen en openen vanuit Teams-chats, kanalen, OneDrive of SharePoint. Je kunt Acrobat voor Microsoft Teams gebruiken als persoonlijk tabblad, bot, tabblad, berichtactie of berichtextensie. Ook is Single Sign-On (SSO) toegevoegd en het persoonlijke tabblad geïntroduceerd: een startpagina voor het beheren van al je recente documenten, tools en samenwerking in één weergave.
Aangezien Teams de plek is waar je het gesprek met collega’s voert, is er niet langer de extra last van het bieden van context (zeg maar dag tegen die e-mails). Je kunt ook rechtstreeks in Teams een melding krijgen, wanneer er opmerkingen aan PDF’s worden toegevoegd. Alle opmerkingen worden opgenomen in een enkele versie van de pdf die is opgeslagen in SharePoint of OneDrive (standaard) als de ‘enige bron van de waarheid’.
Als beheerder kun je Adobe Acrobat instellen als de standaardapp om PDF-bestanden in Microsoft Teams te bekijken en te bewerken. Je eindgebruikers kunnen de PDF-bestanden bekijken en doorzoeken. De gebruikers kunnen de PDF-bestanden ook gratis becommentariëren en annoteren, nadat ze zich hebben aangemeld.
Voer de volgende stappen uit om de Adobe Acrobat-app te configureren als de standaardhandler voor PDF-bestanden in jouw tenant:
Om de app in te stellen als een standaard PDF-viewer, moet je als eerste ervoor zorgen dat je toestaat dat apps van derden worden gebruikt in jouw tenant. Volg daarna de onderstaande instructies om Adobe Acrobat in te stellen als de standaardapp voor PDF-bestanden.
Meld je aan bij het Teams-beheercentrum en ga naar de Teams-app > Apps beheren.
Zoek naar de Adobe Acrobat-app en selecteer deze. Het opent de pagina met app-details.
Selecteer het tabblad Machtigingen en selecteer vervolgens Machtiging controleren.
Selecteer Accepteren.
Volg deze stappen om de Adobe Acrobat-app toe te wijzen en beschikbaar te maken voor alle gebruikers:
Ga in het Teams-beheercentrum naar de Teams-app > Beleid instellen.
Selecteer op het tabblad Beleid beheren de optie Globaal (standaard voor de hele organisatie) en selecteer vervolgens Bewerken.
Selecteer Apps toevoegen onder Geïnstalleerde apps.
Zoek in Adobe Acrobat, selecteer Toevoegen naast de naam van de app en selecteer vervolgens Toevoegen.
Selecteer Opslaan .
Optioneel kun je SSO toestaan met Microsoft Azure Active Directory-identiteit als je een licentie van Adobe Acrobat bezit. We raden aan SSO te configureren met behulp van de instructies bij Identiteit en Single Sign-on.
Nadat je de configuratie hebt voltooid, gebruikt Teams de Adobe Acrobat-app als de standaard bestandshandler voor PDF-bestanden.
Als je de Adobe Acrobat-app selectief wilt toestaan voor een paar personen of voor een groep, gebruik je app-toestemmingsbeleid.
Ken de volgende informatie over deze functionaliteit:
Contact
Supportdesk
Bezoekadressen
Het laatste Microsoft 365 nieuws in jouw mailbox? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief!